nlende
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Resultaten HBN-5

Resultaten HBN-5 2 maanden 1 week geleden #4666

Vandaag voor het eerst in deze hut geweest (overigens ook mijn allereerste keer bij een vogelhut) Het weer was echt slecht. Hard waaien, hier en daar een bui en vooral erg donker wat het lastig maakte om te fotograferen. Ben ook maar een paar uurtjes geweest. Ondanks dat niet ontevreden over de vogelsoorten.
koolmees, pimpelmees, roodborst, grote bonte specht (2 stuks) rosse woelmuis, vink, matkop, boomklever, boomkruiper (ver weg) en een ree (ver weg).
Het was toch een geslaagde eerste keer en meerdere keren zullen zeker volgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Sharon Geerdsen.

Resultaten HBN-5 2 maanden 1 week geleden #4667

@ Sharon .
Leuke serie foto’s heb je bij een eerste bezoek aan een vogelhut gemaakt .
Succes bij een volgende keer met hopelijk beter licht!!
M.v.G.

J. Deenik .

Resultaten HBN-5 1 week 2 dagen geleden #4768

Vrijdag 7 februari heb ik van 08:30 tot 16:15 uur in deze hut vertoefd. Kort in voren geboekt vanwege de gunstige weersverwachting en dat bleek een juiste keuze te zijn geweest.
De dag begon bewolkt, maar al snel brak de zon door en gedurende de dag bleef dat ook zo.

Ik was vooral benieuwd naar de verbeterde lichtomstandigheden bij deze hut, want dat was in het recente verleden wel een dingetje. Onlangs had ik Art Wittingen al eens gepolst inzake de situatie na de aanpassingen en die kon me al vertellen dat het nu een heel stuk beter was. En die mening kan ik na afgelopen vrijdag staven!

De diversiteit kwa soorten was niet groot, maar dat is deze 'winter' bij alle hutten wel een dingetje, inherent aan de niet-gunstige weersomstandigheden. Aan het eind van de dag had ik de volgende soorten op papier staan: koolmees, pimpelmees, kuifmees, glanskop, vink, boomklever, grote bonte specht, middelste bonte specht, winterkoninkje, sijs (m+v) en goudvink (m). En op zo'n 100 meter afstand liepen er ook nog reeën door het bos, wat kwa pure natuurbeleving nog wel het mooiste moment van de dag was (maar dat is persoonlijk). In de verte was ook nog diverse keren de roep van de groene en zwarte specht te horen.

Ondanks de tips inzake de ideale manier om je foto's voor dit forum aan te passen, lukt het me maar niet om het kwaliteitsverlies afdoende binnen de perken te houden. Ook niet met het naderhand nog aanscherpen. Toch plaats ik ze maar, want een kaal stuk tekst is ook al weer zo wat he :-) .

Ter vergelijking plaats ik hier ook nog linkjes naar 2 foto's die ik op Flickr heb gezet, van de kuifmees en van de middelste bonte specht:

mibo

kuifmees

Laast bewerkt: door mhrroes.

Resultaten HBN-5 1 week 2 dagen geleden #4769

Prima plaatjes Michel

Resultaten HBN-5 1 week 1 dag geleden #4770

Ik vind het toch hele mooie foto's hoor.

Groetjes, Helma

Resultaten HBN-5 1 week 1 dag geleden #4771

Mooie bericht Michel .
Als ik de foto's open zien ze er schitterend uit , is hellenmaal niets mis mee hoor .
Ben ook benieuwd naar de verbeterde lichtomstandigheden bij deze hut .
Maar ik mag later dit jaar naar deze hut .
M.v.G.

J. Deenik .

Please publish modules in offcanvas position.