HBN-1XL resultaten

Forums FOTOSCHUILHUTTEN Waarnemingen van hutbezoekers HBN-1XL resultaten

• Dit onderwerp bevat 349 reacties, 98 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 24 oktober 2021 door .
50 berichten aan het bekijken - 251 tot 300 (van in totaal 350)
  • Auteur
    Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Een zeer mooie waarneming en foto .

Anoniem

Zondag de 15e oktober een dag in hut 1XL. Waarschijnlijk heeft het met de tijd van het jaar te maken, maar het licht was niet helemaal optimaal. Naast de normale mezen, roodborst, heggemus en boomklevers, hebben wij erg genoten van de ratjes. Hoogtepunt van de dag was een bezoek van de kwartelkoning.
    528D0E3B-6C85-458D-9590-07F57A51D11D.jpeg

B7361A5F-0C9B-4B9B-A5DD-818D922E2CF0.jpeg

Han Bouwmeester
    Admin

OPROEP:

Het eerste broedgeval van de cetti’s zangers in Overijssel, rond de hut, is geaccepteerd en erkend. Enorm goed nieuws natuurlijk en binnenkort zal het wel in de media verschijnen.
    Ik heb zelf het geluk gehad om deze vogel te kunnen fotograferen maar helaas heb ik van geen van de andere fotografen beelden er van gezien. Terwijl we die nu erg graag zouden zien en kunnen gebruiken.
    Ik zou het zeer waarderen als alle mensen die afgelopen voorjaar tot midden zomer hut 1xl bezocht hebben nog eens hun beelden na zouden willen kijken of de vogels er toch niet op staan.
    Gebruik onderstaande foto’s of … een vogelboekje om hem te herkennen:-))
    De cetti’s zanger is een soort die zich nauwelijks buiten de begroeiing laat zien maar die 27e mei was dat totaal anders omdat de vogels aan het baltsen waren. Ik heb dus goede hoop dat de mensen daarvoor en daarna hier ook wat van gezien zullen hebben.

Cetti's-zanger_HB56087.jpg

Cetti's-zanger_HB56103.jpg

Cetti's-zanger_HB56150.jpg

Han Bouwmeester
    Admin

Dag Franc,

En ik dacht aan je bericht in het logboek te zien dat het een geslaagde dag qua soorten zou moeten zijn geweest; immers ook grote gele kwikstaart er bij.
    Maar meen je nu echt dat je vanwege de aanwezigheid van bruine ratten nooit meer terug wilt komen? Vanwaar deze keuze? Bruine ratten zijn ook dieren die in onze natuur voorkomen en, naar mijn mening, ook nog eens enorm fotogeniek. Natuurlijk hou ik het in de gaten maar ik wil principieel geen selectie maken van welke soorten we wel en niet bij de hut willen hebben.
    Het gaat lastig worden want bruine ratten kunnen immers bij iedere fotohut opduiken. Die profiteren mee van het voeren; vooral dat was niet opgeruimd wordt zoals helaas gisteren ook.
    Kortom; ik zou me niet uit het veld laten slaan door een rat die niet eens binnen kan komen:-))

Anoniem

12/10/17 voor het eerst naar deze hut geweest en het is ook meteen de laatste keer. Hut zelf is prima en ruim opgezet.
    De vogels zijn erg schuw, behalve de geringde koolmezen, boomklevers en glanskop. Zo zijn de goudvinken 2 maal overgevlogen en het vrouwtje bleef even zitten, net genoeg voor een snapshot. Het werd op een gegeven moment erg voorspelbaar wat ze zouden gaan doen.
    Gelukkig kwam de ijsvogel ook nog even langs en dat maakte de dag weer goed.
    Voor het overige hebben wij ons vermaakt met de familie bruine rat (pa, ma en de kinderen) waarvan de ingang van het nest naast de ingang van de hut zit (tussen waterbak en hut). Reden voor ons om vanwege de aanwezigheid van de rat om hier niet meer terug te keren.

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Een mooie lijst met soorten , jammer van de mist/wolken in de ochtend .
    Toch een mooie serie foto’s kunnen maken oa van de Groene Specht .

Andre de Gier
    Verhalenverteller

sized_DSC00048.JPG

sized_DSC00051.JPG

sized_DSC00058.JPG

sized_DSC00063.JPG

sized_DSC00083.JPG

sized_DSC00138.JPG

sized_DSC00160.JPG

sized_DSC00176.JPG

Andre de Gier
    Verhalenverteller

Zaterdag 23 september voor het eerst HBN1XL bezocht en met recht mag deze hut XL genoemd worden om zijn riante maten zowel binnen als buiten
    de hut met zeer ruim bemeten waterbak ervoor. Weer een pracht stuk vernuft van bouwwerk en noeste arbeid Han. Gefeliciteerd daarmee!
    De dag begon met mist en op de weg naar de Achterhoek vanuit Den Haag had je soms maar 30m zicht. Vanaf half 8 tot half 11 dan ook slechte lichtomstandigheden
    door laag hangende mist en bewolking, daarna gelukkig opklaring en blauwe luchten met af en toe wolken ervoor

Gezien op deze dag;

koolmezen (voortdurend in grote getalen voor de hut)
    pimpelmees
    roodborst
    heggenmus
    tjiftjaf (donkere poten en te laat voor fitis)
    vink
    GBS
    boomklever
    merel
    gaai
    winterkoning
    groen specht juveniel man

Helaas geen ijsvogels gezien ondanks de 2 dagen daarvoor
    wel volgen logboek

Bijvangst:
    woelmuis
    rat (zwemmend in het water)
    libellen

Overvliegend o.a.
    groene specht
    buizerd
    gaai
    ekster

In volgende bericht enkele foto’s

Anoniem

invoegen ging mis net.
    Honderdaell(1van1)-15-2.jpg

Honderdaell(1van1)-13-2.jpg

Honderdaell(1van1)-7-2.jpg

Honderdaell(1van1)-8-2.jpg

Honderdaell(1van1)-11-2.jpg

Han Bouwmeester
    Admin

Mooie resultaten weer mensen; bedankt voor het delen hier!
    Eigenlijk ongelooflijk dat de ijsvogels nog steeds de hut komen bezoeken

Anoniem

15-9. Frisse dag en niet altijd met de beste lichtomstandigheden, maar wederom genoten. Veel koolmezen. Verder, ijsvogel, fitis, heggenmus, roodborstje, matkop, pimpelmees, eekhoorn, muis, vinken, blauwe reiger, boomklever.

Geerie Schermer
    Verhalenverteller

_DSC0171hbn.jpg

_DSC0295hbn.jpg

_DSC0393hbn.jpg

_DSC0416hbn.jpg

Geerie Schermer
    Verhalenverteller

27 augustus ben ik naar de hut geweest met een vriendin. De dag begon mistig en rustig. Vooral de Ijsvogel liet ons in spanning wachten. Rond 14:00 uur kwam hij en bleef toen ruim anderhalf uur.
    Verder nog gezien: Koolmees, Roodborst, Winterkoning, Houtduif, Glanskop, Grote Bonte Specht, Pimpelmees, Fitis, Zwartkop, Heggenmus, Putters juv, Grasmus en Zwarte Mees.
    In het volgende bericht zal ik een aantal foto’s plaatsen.

Anoniem

14 september 2017 Hut 1 bezocht. Kwam rond 6.30 uur aan. Kon de hendel scherm vinden na belletje naar Han. Mooie setting. Met riet op de achtergrond. Helaas werkte het weer niet mee. Door de regen was het erg glibberig en ik viel nog een keer. Zware bewolking en vanaf rond 14.00 uur voortdurende plensbuien. Rond 14.15 uur vertrokken. Weinig soorten gezien. Vooral een invasie van koolmezen. Verder fitis, pimpelmees, matkop, winterkoninkje, vink, houtduif en de ijsvogel kwam heel even langs, landde in de boom maar vertrok al snel weer.
    Erg storend was vooral in de vroege ochtend (v.a. rond 7.30 uur meen ik) de knalgeluiden, mogelijk palen heien en geluid van graafwerkzaamheden, van knallen schrokken de vogels. Gehele dag door hoorde ik werkzaamheden (mijn gehoor is niet zo best, maar dat hoorde ik wel goed). Mogelijk als riet achter nog wat meer naar de vijver schuift er meer kans is om rietvogels in beeld te krijgen. Hoe het er achter precies uitziet weet ik niet, men mag daar ook niet komen. Heb niet de tijd genomen om goed te kijken of er ook daadwerkelijk vis in de vijver zit, maar zal wel. Enkele malen kwam het licht kort door ’s ochtends, en kon ik gelukkig nog wat foto’s maken. Mooi dat niet het bos de locatie helemaal verduistert. Met zware regenval zoeken de vogels ook dekking, dat is jammer, want dat kan anders wel wat moois opleveren. Setting beloofd denk ik wel wat voor de verdere toekomst. Hopelijk blijft het stuk natuur tussen de weg en de locatie goed behouden.

RWJ17-09-142001.jpg

RWJ17-09-142010.jpg

RWJ17-09-142068.jpg

RWJ17-09-142083.jpg

RWJ17-09-142084.jpg

RWJ17-09-142097.jpg

RWJ17-09-142114.jpg

Anoniem

Bedankt Han

Han Bouwmeester
    Admin

Hele mooie resultaten John!

Anoniem

Bedankt Helma ……..we hadden soms wat zon en daar met je dankbaar gebruik van maken 🙂

Anoniem

Wow… wat een prachtige foto’s John.
    Zo zie je maar dat je zelfs op zo’n regenachtige dag supermooie foto’s kan maken.
    Top!

Anoniem

Zaterdag 9-9-2017

4.30 uur de wekker loopt af …….Het regende keihard wat de moed me toch in de schoenen deed zakken,toch op pad gegaan om 5.00 uur.
    Na een rit van 2,5 uur door de stromende regen aangekomen in Goor daar de sleutel te hebben opgehaald ( na wat oponthoud ) want we kregen het kluisje niet open maar gelukkig heeft Han ons geholpen.
    Op naar de hut, daar aangekomen en alles in gereedheid te hebben gebracht was het wachten op wat komen gaat ………..regen, regen en nog eens regen helaas ……….maar zo rond een uur of 11 stopte het toch met regenen en klaarde het op en al snel liet de eerste soort zich zien. Koolmezen een stuk of 8. Maar snel zat daar de ijsvogel de boomklever en winterkoning, de ijsvogel heeft ons ruim een uur vermaakt voor de hut en dat was ook wel het hoogte punt van de dag.Door de regen lieten niet veel soorten zich zien deze dag ……maar goed we hebben ons wel vermaakt ondanks de zeer natte start van de dag. Ga deze hut zeker nog een keer bezoeken en hopelijk hebben we dan wel mooi weer.

Wat hebben we gezien

Koolmees
    Pimpelmees
    Boomklever
    Winterkoning
    Roodborst ( juveniel )
    Ijsvogel
    Heggenmus
    2 Gaaien ……overvliegend
    2 Buizerd ….overvliegend
    en veel libellen voor de hut

HBNXLhut145.JPG

HBNXLhut240.JPG

HBNXLhut095.JPG

HBNXLhut256.JPG

HBNXLhut192.JPG

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Laatste serie van deze dag .
    Ook nog de ijsvogel maar nu dichterbij de hut op een boomstam / tak .

HBNHut1XLsept072.JPG

HBNHut1XLsept085.JPG

HBNHut1XLsept097.JPG

HBNHut1XLsept113.JPG

Deze serie foto’s gemaakt met een Canon 7D mark II + EF 300 mm f 2.8 met een TC. 1.4 ertussen .

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

En een laatste serie nu van de Ijsvogel die langdurig rond de hut verbleef .

HBNHut1XLsept032.JPG

HBNHut1XLsept037.JPG

HBNHut1XLsept041.JPG

HBNHut1XLsept042.JPG

HBNHut1XLsept043.JPG

HBNHut1XLsept053.JPG

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

vervolg foto’s .

HBNHut1XLsept016.JPG

HBNHut1XLsept021.JPG

HBNHut1XLsept022.JPG

HBNHut1XLsept024.JPG

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Nu enkele foto’s van een mooie dag hut 1XL .

HBNHut1XLsept001.JPG

HBNHut1XLsept004.JPG

HBNHut1XLsept008.JPG

HBNHut1XLsept014.JPG

De eerst bezoeker bij deze hut , gelukkig ging deze weg zonder de vijver met een zoektocht naar vissen aan te doen .

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Donderdag 7 Sept. een dagje in deze mooie hut mogen verblijven .
    Het weer in de ochtend bewolkt met enkele zonnige momenten en in de middag meer wolken wel meest droog op enkele motregen druppels na .
    De volgende soorten gezien voor de hut .
    Koolmees
    Pimpelmees
    Boomklever
    Winterkoning
    Zanglijster
    Matkop
    Roodborst
    Fitis
    IJsvogel
    Blauwe Reiger
    Grote Bonte Specht
    Grauwe Vliegenvanger
    Zwartkop
    Gehoord de Groene Specht .

De IJsvogel heeft langdurig voor en op de hut zich laten bewonderen en diverse vissen gevangen .
    Foto’s nog even uitzoeken en enkele zal ik later hier later laten zien .

Han Bouwmeester
    Admin

Bedankt voor het delen van je mooie resultaten Lenie!

Han Bouwmeester
    Admin

Mooi hoor Astrid. En dat we weer putters hebben wordt ik blij van.

PS: Je moet na het kiezen van je beelden nog even op ‘voeg in’ klikken. Dan komen ze er groot in te staan. Heb ik even voor je aangepast.

Anoniem

Een heerlijke dag in Fotohut 1XL. Helaas geen bezoek van de ijsvogel, maar wel de fitis, tjif tjaf, winterkoning, putter, roodborstje en heel veel koolmezen. Een hut om nog eens terug te keren.

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Toevoegen foto’s gelukt , doel soort van je bezoek ook nog even gezien .
    Mooie serie foto’s van je hut bezoek vandaag .

Gert
    Verhalenverteller

en nu de foto’s zoals het moet
    20170829_gertpofotografie_127-2.jpg

20170829_gertpofotografie_225-2.jpg

20170829_gertpofotografie_275-2.jpg

20170829_gertpofotografie_422-2.jpg

20170829_gertpofotografie_660-2.jpg

Gert
    Verhalenverteller

Vandaag 29 Augustus deze mooi aangelegde hut bezocht om voor het eerst een ijsvogel te mogen fotograferen, nadat ik s’morgens om 06.30 klaar zat liet hij zich pas om 14.45 uur zien voor enkele minuten.
    voor de rest de gangbare soorten gezien die altijd gemeld worden.
    hier enkele foto’s die ik snel even uitgezocht heb.

Anoniem

Vrijdag 25-8 waren mijn man en ik in Hut1XL.We zagen de volgende soorten:
    – blauwe reiger (stond te vissen toen we aankwamen)
    – heel veel koolmezen
    – zwartkop man en vrouw
    – zwarte mees (in het logboek wordt vaak zwartkopmees gemeld, maar dat is de oude benaming)
    – pimpelmees
    – roodborst juv.
    – tjiftjaf
    – putter
    – winterkoning
    – houtduif
    – boomklever
    – merel vr.
    – heggenmus juv.
    – fitis
    Langsvliegend en duidelijk zichtbaar: gaai, buizerd en aalscholver
    Gehoord: groene specht
    Andere dieren: eekhoorn en muis (welke soort muis weet ik zo niet)

Natuurlijk hadden we gehoopt op een ijsvogel, helaas lieten ze zich niet zien vandaag. We hoorden al dat hun bezoek wat terug loopt. Niets aan te doen. We hadden een leuke dag, vinden dit heel ontspannend ondanks dat je continue alert bent op wat er verschijnt. Het woord ‘koolmees’ hebben we heel vaak uitgesproken deze dag 😉
    Nog een paar foto’s laat ik hier zien, op mijn weblog komen meer foto’s binnenkort (www.dithoudtmijbezig.nl)

vr. gr. Lenie en Teijo

20170825-eekhoorn.jpg

20170825-boomklever.jpg

20170825-zwartkopman.jpg

20170825-fitis.jpg

20170825-heggenmus.jpg

Han Bouwmeester
    Admin

Ik heb je nachtegaal beelden gezien op facebook Conny en hoop dat je ze hier ook nog even aan de anderen wilt laten zien.
    De ijsvogels is altijd maar afwachten natuurlijk en het loopt idd wat terug de laatste dagen. Maar denk dat velen hem graag geruild hadden voor de nachtegaal want in al die jaren is er in al mijn hutten denk ik nog maar een keer eerder een gefotografeerd.

Han Bouwmeester
    Admin

Prachtig Tom!

Anoniem

Mooie dag uiteindelijk die een beetje teleurstellend begon. De eerste vier uren koolmezen een gbs en nog meer koolmezen
    De putters in het riet zijn lastig te pakken met een 400 mm
    De setting is prachtig.
    Tegen half een komt echter na de fitis en de jiftjaf een paartje nachtegalen langs toen kon de dag niet meer stuk
    Helaas geen ijsvogel hiervoor ging mijn maatje.

Anoniem

Bijgaand ook wat plaatjes van mij van 22-aug-17.

PTS-20170822-00126.JPG

PTS-20170822-00216.JPG

PTS-20170822-00311.JPG

PTS-20170822-00363.JPG

PTS-20170822-00382.JPG

Han Bouwmeester
    Admin

Wat een platen zeg; echt geweldig knap gedaan zeg!

Wat de kleine foto’s betreft. Het is een bekend probleem en daarom in de handleiding beschreven. Maar toch zo makkelijk want je hoeft na het selecteren van je beelden alleen nog even op ‘ voeg in’ te klikken. Dan worden de foto’s in het groot weergegeven. Ik heb dat net even voor je gedaan.

Bedankt voor het delen Robert!!

Robert Westerhof
    Verhalenverteller

Ik zou ze wel groter willen invoeren maar weet niet hoe dit moet.
    Groet,
    Robert

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Mooie serie foto’s .
    Wel jammer dat ze als bijlage te zien zijn en niet toegevoegd in het bericht , mogelijk kan je dit nog kan aanpassen Robbert Westerhof .

Andre de Gier
    Verhalenverteller

Robert prachtige scherpe en kleurrijke foto’s van de ijvogel hoor!

Robert Westerhof
    Verhalenverteller

Afgelopen zondag 20 augustus heb ik deze hut bezocht. In totaal 13 soorten voor de hut gehad. Groene specht wel gehoord maar deze liet zich helaas niet zien.
    De ijsvogel was wel verschillende keren aanwezig. Een aantal redelijk geslaagde foto’s kon ik maken van de ijsvogel, fitis, glanskop, boomklever en koolmees.
    Groet,
    Robert

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Hallo Hans , een prachtige en goed getimede foto hoor! Apart die zichtbare tong met braakbal. Ik zou nog wel een aantal van je foto’s willen zien, 1 foto is wel een beetje schaars.. Over 1maand ga ik voor het eerst naar deze hut dus een beetje voorverwarming door foto’s van anderen is zeer welkom. Groet van Andre

Helemaal met je eens Andre .
    Moet zelf nog een 3 1/2 week wachten ongeveer voor ik deze hut weer ga bezoeken .
    En zal dan zeker een verslagje hiervan plaatsen op dit forum .

Andre de Gier
    Verhalenverteller

Hallo Hans , een prachtige en goed getimede foto hoor! Apart die zichtbare tong met braakbal. Ik zou nog wel een aantal van je foto’s willen zien, 1 foto is wel een beetje schaars.. Over 1maand ga ik voor het eerst naar deze hut dus een beetje voorverwarming door foto’s van anderen is zeer welkom. Groet van Andre

Han Bouwmeester
    Admin

Geweldige resultaten weer mensen! En dan te bedenken dat we hier lang niet alles zien van wat er bij de hutten gefotografeerd wordt.
    Dank voor het delen!

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Leuke foto van een IJsvogel die een braakbal uitspuugt
    Hoop deze binnenkort ook wer voor de lens te krijgen in een HBN Hut .

Anoniem

Voor het eerst van mijn leven (63 jaar 😉 ) een Ijsvogel gezien en gefotografeerd. Heb er vele foto’s gemaakt maar die zullen de meesten wel kennen. Bijgevoegde foto is lijkt
    mij wat aparter…de kleur komt in dit forum wat minder mooi uit zo te zien.

IMG_0807.jpg

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Hans .
    Mooie serie .
    Prachtig de Groene Specht .

Hans Overes
    Verhalenverteller

Zoals beloofd… Hierbij een kleine selectie van de vogels die ik op 4 augustus 2017 vanuit de hut heb gefotografeerd.

Winterkoning
    Winterkoning2_5606LOWRES20170804.JPG
    Exif: F7.1 – 1/80sec – ISO1600 (300mm – 1.4 TC op FF-camera)

Boomklever
    Boomklever2_5849LOWRES20170804.JPG
    Exif: F7.1 – 1/160sec – ISO1250 (300mm – 1.4 TC op FF-camera)

IJsvogel
    IJsvogel2_5617_LOWRES_20170804_2.JPG
    Exif: F7.1 – 1/200sec – ISO1600 (300mm – 1.4 TC op FF-camera)

Groene specht
    Groenespecht2_5816_LOWRES_20170804.JPG
    Exif: F7.1 – 1/1250sec – ISO1250 (300mm – 1.4TC op FF-camera)

En nu opstomen naar de volgende foto-sessie.

Hans

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Mooie serie van de ijsvogel Lassooij .
    De laatste in deze serie wel hele mooie kleuren van de ijsvogel
    Eerste foto’ s zijn wat donker op het scherm .

Anoniem

Onder sterk wisselende weersomstandigheden hebben wij op 3 augustus deze mooie en ruime hut. Na uiteindelijk de ventilatieknop gevonden te hebben ontvouwde zich een mooie setting achter ruim glas.
    Soortenlijst: GBS, heggemus, zwartkop, boomklever, fitis, bonte vliegenvanger, roodborst, koolmees, pimpelmees, vink, tjiftjaf en enkele ijsvogels.
    030817HB1XL-5.jpg

030817HB1XL-6.jpg

030817HB1XL-7.jpg

030817HB1XL-8.jpg

030817HB1XL-10.jpg

Hans Overes
    Verhalenverteller

Het is 4 augustus 2017 en de klok staat op ongeveer 08:00 als we ons installeren in de hut.
    Het is somber, zwaar bewolkt en je kan de regen bijna uit de lucht grijpen. Het waait stevig (5 Bft) maar de temperatuur is prima.
    Beroerde lichtomstandigheden om met een lage iso-waarde én hoge sluitersnelheid te fotograferen. Dat laatste wil je sowieso, maar met veel wind toch wel héél graag. Dat ging dus duidelijk niet lukken. Maar zoals al zo vaak is gezegd… Fotograferen is ook het zoeken van compromissen bij de instellingen van je camera, dus uiteindelijk nog hogere iso, genoegen nemen met lager snelheden (én grotere diafragma-openingen) en de brandpuntsafstand verkleinen zodat je een nog een klein beetje scherptediepte over houdt.

Korte tijd na aankomst begon het ook daadwerkelijk te regenen dat maakte het fotograferen nog uitdagender.
    Na ongeveer 13:00 uur trokken de meeste wolken weg en kwam de weersvoorspelling van die ochtend uit, ‘wisselend bewolkt en af en toe zon’.

De lijst met waargenomen soorten viel uiteindelijk niet eens tegen maar veel vogels lieten zich niet echt mooi fotograferen ( zeker in de ochtend met die regenbuien).

Scorelijst:
    Grote bonte specht, Winterkoning, Koolmees, Koolmees, Koolmees, Koolmees, Vink, Fitis, Houtduif, Boomklever, Heggenmus, Glanskop, Pimpelmees, IJsvogel, Roodborst, Gaai, Distelvink, Groene specht (juv) Tjiftjaf en Zwartkop.
    Bij elkaar dus 17 soorten waarbij de Koolmees de hele dag nadrukkelijk aanwezig was.

De dag was uiteindelijk een succes vanwege de juveniele (man?) groene specht. Niet echt dicht bij de hut en tegen de grijs bewolkte achtergrond maar toch…. Een soort die ons niet onbekend was, maar door ons nog nooit in pixels is ‘gevangen’. Nu dus wél.
    De ijsvogel is altijd een genot om naar te kijken. Bij het downloaden van de foto’s op de pc zag ik dat er tenminste 3 verschillende ijsvogels voor de hut zijn geweest.

Nu komt het minder leuke werk. Het bekijken of de foto’s nog ‘opgepimpt’ moeten worden. Gelukkig (en ook wel weer jammer) is de foto-oogst dit keer niet zo heel omvangrijk dus zijn de werkzaamheden te overzien.

Later zal ik nog wat foto’s op het forum zetten.

Hans

50 berichten aan het bekijken - 251 tot 300 (van in totaal 350)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.