HBN-3 resultaten

Forums FOTOSCHUILHUTTEN Waarnemingen van hutbezoekers HBN-3 resultaten

• Dit onderwerp bevat 1,289 reacties, 144 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 oktober 2021 door .
50 berichten aan het bekijken - 1,201 tot 1,250 (van in totaal 1,290)
  • Auteur
    Frank Kremer
    Verhalenverteller

Schöne Serie Frank. Insbesondere ist das letzte Bild des Buntspecht mit neugierigen Haltung in Ordnung.

Mit freundlichen Grüßen, Frank

Frank Kremer
    Verhalenverteller

Mooie foto’s van de sperwer en keep Han.
    Fraai zacht licht had je.

Met vriendelijke groet,

Frank

Han Bouwmeester
    Admin

Es ist schade von das Wetter Frank aber doch gibt das immer auch spezielle Bilder
    Vielen Dank für das Teilen hier!!

Anoniem

Hallo Fotofreunde,

meine Ergebnisse von Donnerstag 20.10.2016, bei sehr schlechten Wetterbedingungen und dadurch auch wenig Aktivität.

Gruss

Rick Robaard
    Verhalenverteller

Dit gaat natuurlijk helemaal nergens over Han. In drie kwartier. Volkomen belachelijk …… maar wel heel mooi.

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Mooie serie Han .
    Na gedane arbeid toch even de rust gevonden met als beloning deze prachtige soorten voor de camera .

Han Bouwmeester
    Admin

Afgelopen maandag middag even naar hut 3 geweest. Na het nodige opruimwerk buiten toch even gaan zitten. In drie kwartier wat mooie beelden kunnen maken waarbij de sperwer al na vijf minuten aan kwam zetten. Het is genieten momenteel in 3.

Sperwer_HB58964.jpg.jpg

Sperwer_HB58978.jpg.jpg

Sperwer_HB59117.jpg.jpg

Gaai_HB59252.jpg.jpg

Keep_HB58911.jpg.jpg

Keep_HB58920.jpg.jpg

Frank Kremer
    Verhalenverteller

Mooie serie van de sperwers.
    Leuk dat de wintergasten (sijzen, kepen) er weer zijn.

Met vriendelijke groet,

Frank

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Mooie foto’s Anco .
    Ook de foto van de Putters is een fraaie , zo zie je deze soort niet vaak op de foto staan .
    Jammer dat de Sperwer er weer zo snel vandoor ging na de gemaakte foto , mogelijk was je net wat te vroeg met het maken van de foto en was de Sperwer nog niet echt op zijn gemak zodat je er wat langer van kon genieten ( fotograferen ) .
    Mogelijk een volgende keer wat meer geluk met deze zeer lastige vogelsoort .

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Goedendag Ruud .
    Een jaloers makende serie foto’s van de Sperwer .
    De kuifmees foto is op mijn scherm net niet scherp op de kop ( oog ) en lijkt meer op het gras ernaast te liggen !!

Anoniem

Beste vogelvrienden,

Hierbij mijn bijdrage van donderdag 13 oktober. Samen met Martin Verbeeten een geweldige dag beleefd ondanks dat het vrij zwaar bewolkt weer was.

Groet,

Ruud Scherpenisse
    SperwerFB5612.jpg

SperwerbFB5724.jpg

SijsFB4827.jpg

KepenFB5216.jpg

KuifmeesFB5172.jpg

Han Bouwmeester
    Admin

Echt fraaie beelden Anco!
    Bedankt voor het delen!!

Anco
    Verhalenverteller

Dag beste bezoekers.
    Gisteren in HBN 3 gezeten met een fotomaat in HBN 3 gezeten.
    We hebben genoten van het vliegverkeer.
    In het dagboekje stond al genoteerd dat er de afgelopen dagen een sperwer en of havik kwam buurten.
    We hoopten dat wij ook dat geluk mochten hebben. Omstreeks12.45 uur was het al een tijdje rustig en plots daar kwam de sperwer
    ging op de tak zitten veren schudden keek in onze richting knipoogde even en vertrok. Een geweldige ervaring.
    Hierbij ook enkele foto’s van o.a. putter en keep.
    Keep.jpg

Putter.jpg

Sperwer(1).jpg

Martin Verbeeten
    Verhalenverteller

Hallo Han.
    Ruud had al zijn twijfels of het een havik was, dus heb ik een foto ingestuurd op waarneming.nl . In eerste instantie werd die als havik gedetermineerd maar nu, een dag later, hebben ze er toch een sperwer, juveniel mannetje, van gemaakt. Helaas dus voor ons geen havik.
    Ondanks het dan missen van de havik toch een mooie dag gehad.
    Wat het takje betreft. We hadden dit omhoog gericht en vastgezet met een blok hout om als er een vogel op ging zitten er een mooie achtergrond zou zijn. Maar helaas is die toch los gekomen en omgedraaid in het water terechte gekomen.
    Wie weet de volgende keer meer geluk.

mvg Martin

Frank Kremer
    Verhalenverteller

Wat een fraaie serie.
    Mooi met 2 verschillende sperwers (juveniel en het mannetje) op de foto. Ook de koperwiek staat er prima op.

Met vriendelijke groet,

Frank

Han Bouwmeester
    Admin

Schitterend Martin! Wat een dag als je naast de sperwer en havik ook nog zoveel andere soorten voor je lens krijgt!
    Heb je ook beelden van de havik?
    Wat is dat toch voor takje voor de sperwer op foto 4?

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Zo te lezen een zeer geslaagde dag .
    Ook nog een prachtige serie foto’s die je hiervan laat zien .
    Zal deze hut toch ook maar weer eens op de toedoen lijst zetten .

Martin Verbeeten
    Verhalenverteller

Hallo.
    Vandaag weer naar hut 3 geweest. Bij aankomst op de parkeerplaats mijn vogelmaat Ruud opgehaald. Onze wens was een van de rover maakte niet uit welke en kruisbekken. Het was een donkere dag en frisjes. Wij waren amper klaar met de camera’s en er kwam van alles bij de vijver. In het eerste kwartier alleen al 10 soorten….was dit een voorbode voor een topdag? Wel regelmatig de gewone soorten voor de hut maar soms ook hele tijden niets. In de middag hadden we het al over om het niet te laat te maken als het zo door ging. Ruud gaf aan nog nooit een sperwer of havik voor een vogelhut te hebben gezien. Tja en toen……daar zat ineens een mannetje sperwer boven op de stam en zo plots hij hij verscheen verdween hij ook weer. Maar goed we hadden er een gezien. Nog geen 5 minuten later was hij er weer. Eerst boven op de stam en daarna voor en in de waterbak!!!! Mintens 10 minuten kunnen genieten van dat moois.
    Maar het was nog niet voorbij. Enkele minuten later weer een rover….de havik kwam ook een bad nemen. Weer ruim 10 minuten kunnen genieten.

Gezien: pimpelmees, koolmees, merel, gbs, keep, roodborst, vink, gaai, sijs, putter, winterkoning, kuifmees, goudhaan, zanglijster, koperwiek, geelgors, matkop, sperwer en havik.
    Gehoord: buizerd, raaf

Ondanks de kou en soms stevige wind een prima dag gehad. Het blijft genieten in hut 3.

groet Ruud Scherpenisse en Martin Verbeeten
    Koperwiek.jpg

Havik3Q4A7501.jpg

Havik3Q4A7601.jpg

Havik.jpg

Sperwer3Q4A7381.jpg

Sperwer3Q4A7394.jpg

Sperwer.jpg

Han Bouwmeester
    Admin

Toch te vaak op knopjes gedrukt denk ik John; wellicht terwijl er nog een pagina aan het laden was.
    Maar ik heb het voor je aangepast hoor en staat allemaal weer goed nu.

Anoniem

Foto’s staan er weer op maar nu in viervoud weet niet wat er is mis gegaan maar kan dit hersteld worden ?

Anoniem

30-9-2016

Gisteren samen met mijn fotomaat een dag doorgebracht in hut 3. De dag begon bewolkt voorzichtig kwam het zonnetje door maar in de middag hebben we een uurtje regen gehad

Het bleef vrij rustig voor de hut maar toch lieten 15 soorten zich zien gedurende de dag.
    Deze soorten hebben wij gezien

Merel
    Koolmees
    Pimpelmees
    Kuifmees
    Blauwe reiger ( lande voor de hut maar vloog meteen weer op dus geen foto van )
    Gaai ( zat in een boom tegenover de hut ook geen foto van )
    Roodborst
    Heggenmus
    Grote bonte specht
    Tjiftjaf
    Putter
    Vink
    Appelvink
    Gekraagde roodstaart
    Glanskop

HBNhut3Lemele126-2-3-4.JPG

HBNhut3Lemele032-2-3-4.JPG

HBNhut3Lemele274-2-3-4.JPG

HBNhut3Lemele529-2-3-4.JPG

HBNhut3Lemele437-2-3-4-5.JPG

Han Bouwmeester
    Admin

Ik zie het maar geen flauw idee John.
    Het systeem geeft aan dat het de bijlagen niet kan vinden. Wil je het eens opnieuw proberen? Je kunt je bericht bewerken en dan opnieuw foto’s toevoegen.

Anoniem

Hoe komt het dat er 4 bijlage niet gevonden worden toen ik ze plaatste waren ze gewoon zichtbaar

Hans Overes
    Verhalenverteller

Thijs,

My bad 🙁

Ik zat inderdaad fout. Het is een juveniele goudvink. Denk zelfs dat het een mannetje is gezien de rode buikveren die al door komen.

Kennelijk te snel bekeken en conclusie getrokken.

Gr.
    Hans

Anoniem

@Hans en Ronald, zie bericht van Han, is een jonge goudvink 😉

Groeten, Thijs

Hans Overes
    Verhalenverteller

@RonaldWJ
    Ik denk niet dat je je vergist. 😉

Anoniem

eerste foto lijkt me een jonge appelvink (overstekende bek, geen kruisende bek).
    maar ik kan me vergissen.

Frank Kremer
    Verhalenverteller

Mooi met die badderende jonge goudvink.
    Mag je ook nog aan de lijst toevoegen.

Met vriendelijke groet,

Frank

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Leuke serie foto’s , eerste foto staat een kruisbek op .
    Leuke soort bij je verdere lijst .

Han Bouwmeester
    Admin

Flinke soorten lijst en mooie beelden; bij mooi licht.
    De eerste is een jonge goudvink; ook al mooi!
    Bedankt voor het delen!!

Anoniem

Woensdag 28 September samen met Tineke Jonker in deze fotohut gezeten. Het weer was heerlijk en lichte bewolking in de morgen en begin van de middag na 16:00 nam de bewolkign iets toe. Van de eerste foto kon ik geen soort vinden misschien kan iemand mij vertellen welke soort het is.
    De volgende soorten waargenomen :
    Koolmees
    Pimpelmees
    Appelvink
    Winterkoning
    Roodborst
    Lijster
    Vink
    Merel
    Sijs
    Keep
    Grote bonte Specht
    Gekraagde Roodstaart.
    Heggemus
    Gaai
    HeideLibel
    Muis
    Hommel
    Kikker

DSC01642.jpg

DSC01860.jpg

DSC02138.jpg

DSC02108.jpg

DSC01760.jpg

Han Bouwmeester
    Admin

Mooie serie John en 15 soorten is echt niet gek deze tijd van het jaar.
    Die reiger zeg; hij heeft zich ook al bij hut 7 om de hoek laten zien. Zeldzame soort daar in de heide:-))

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Het is je gelukt John Groenenberg .
    Leuke serie .

Anoniem

30-9-2016

Gisteren samen met mijn fotomaat een dag doorgebracht in hut 3. De dag begon bewolkt voorzichtig kwam het zonnetje door maar in de middag hebben we een uurtje regen gehad

Het bleef vrij rustig voor de hut maar toch lieten 15 soorten zich zien gedurende de dag.
    Deze soorten hebben wij gezien

Merel
    Koolmees
    Pimpelmees
    Kuifmees
    Blauwe reiger ( lande voor de hut maar vloog meteen weer op dus geen foto van )
    Gaai ( zat in een boom tegenover de hut ook geen foto van )
    Roodborst
    Heggenmus
    Grote bonte specht
    Tjiftjaf
    Putter
    Vink
    Appelvink
    Gekraagde roodstaart
    Glanskop

HBNhut3Lemele437-2.JPG

Han Bouwmeester
    Admin

Prachtig Ben!

PS: Ik heb je foto’s even in het bericht gevoegd. Dat kan eenvoudig door op ‘voeg in’ te klikken. Even wennen nog.

Anoniem

Op 27 september met collega alric in hut 3 gezeten.
    het weer was de hele dag zon en ongeveer 20 graden.
    Het was een geslaagde dag met de vlaamse gaai en juveniele putters als regelmatige bezoekers
    En de soorten die je standaard voor de hut kunt waarnemen.
    waarvan hier enkele resultaten.

Han Bouwmeester
    Admin

Mooie soorten Ronald.
    In deze tijd van het jaar hebben de vogels inderdaad nauwelijks belangstelling voor het zaad; wat dan ook vaak teveel aangeboden wordt.
    Er is nu nog volop eten in bos en veld voor ze te vinden waardoor we nu in de omslag zitten tussen belang bij water en voer.
    Ik hoop dat we eens een flinke winter gaan krijgen want in de vier jaar dat deze hut nu draait hebben nog maar weinigen het geluk gehad om onder mooie winterse omstandigheden hier te fotograferen.
    Het kan niet anders dan volle bak genieten zijn dan.

Overigens heb ik je foto’s even in het bericht toegevoegd. Je moet even op ‘voeg in’ klikken om ze niet als bijlage maar als foto in de tekst te zetten.

Frank Kremer
    Verhalenverteller

Zo te zien heb je een mooie dag gehad.
    Fraaie foto’s van de appelvink, sperwer en grote lijster.
    Mooi met die kleuren.

Met vriendelijke groet,

Frank

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

RonaldWJ . Mooie serie foto’s heb je hier bij gezet .
    Bij de roofvogels is het altijd lastig om jezelf het geduld te bewaren om niet te snel te beginnen met foto’s te maken of te bewegen
    deze soorten zijn bijzonder alert en als ze het niet helemaal vertrouwen zijn ze gelijk vertrokken , mogelijk volgende keer iets langer wachten met foto’s te maken .
    Zelf wel vaak in deze hutten geweest maar 1 keer kort een sperwer voor de hut gezien die wegvloog toen er de Havik bij kwam en deze 1 sec achter een struikje ging zitten .
    Hoop deze soort ook een keer mooie en lang voor de lens te zien .

Anoniem

Vrijdag 24 september 2016 van 7.30 – 15.30 uur in Hut 3 gezeten. De eerste uren na zonsopkomst was het licht mooi en de vogels actief. Zo verschenen er ook drie appel vinken. De grote bonte specht was bang voor de dreigende appel vink. Blijkbaar bang voor de stevige snavel. Verder de gebruikelijke soorten. Maar ook de gekraagde roodstaart verscheen. Na omstreeks 10.30 uur werd het rustig. Plotseling zag ik wat grote blauw ogende vleugels langs de hut scheren, geruisloos. Later verscheen rond 12.30 uur nog een sperwer (pop) op een boomtak, wel het hoogtepunt van die dag. Met mijn 100-400 mm kon ik wat mooie opnamen maken. Toen ik mijn naast gelegen 400/2.8 pakte, vloog de roofvogel weg. Dus volgende keer na twee opnamen, maar even rustig wachten, in de hoop en verwachting dat de roofvogel gaat badderen. Opvallend was dat de vogels nauwelijks van het zaad aten, maar vooral aan het badderen gingen. Het was zonnig weer, met af en toe lichte bewolking. De temperatuur vond ik erg aangenaam, niet te heet. Ik ben de hut niet uitgegaan tijdens de zitting. Heb ook geëxperimenteerd met schoteltje in het lage water, alleen een roodborst kwam hierop om wat van de meelwormen te eten. Merels zijn hier trouwens
    ook erg gek op. Kortom wel geslaagde dag. Ik hoop nog wel steeds op de groene specht, draaihals en de spotvogel, maar wie weet de volgende keer. Mooie hut en rustig gelegen.

Han Bouwmeester
    Admin

Mooi aantal soorten met een havik in de buurt Martin! Niet op de foto kunnen krijgen?
    Het is altijd speciaal om te zien dat vogels volop gaan badderen zodra het begint te sputteren.
    Bedankt weer voor het (trouw) delen!!

john breugelmans
    Verhalenverteller

Han en Frank nog bedankt voor de reactie!

Groeten john

Martin Verbeeten
    Verhalenverteller

Afgelopen zaterdag 17 september weer in hut 3 gezeten. De dag begon licht bewolkt met een mager zonnetje. In de loop van de ochtend leekt het nog beter te worden maar dat viel tegen. In de middag zelfs wat gespetter. Veel badderende vogels of ze kwamen even wat drinken. Gefoerageerd werd er weinig. Havik, dichtbij de hut, en buizerd wel gehoord maar helaas niet gezien. In totaal 19 soorten gezien.
    Appelvink, grauwe vliegenvanger (5 sec), boompieper, putter, vink, gbs, gekraagde roodstaart, goudhaan, zanglijster, heggenmus, winterkoning, geelgors, kuifmees, roodborst, merel, matkop, koolmees, pimpelmees en gaai.
    GekraagdeRoodstaartHB3.jpg

GaaiHB3.jpg

GezamelijkbadderenHB3.jpg

KoolmeesHB3.jpg

VinkHB3.jpg

Frank Kremer
    Verhalenverteller

Leuke foto’s van de gaai badderend.
    Mooi spetterend geheel.

Met vriendelijke groet,

Frank

Han Bouwmeester
    Admin

Schitterende beelden weer!
    Bedankt voor het delen mensen!!

john breugelmans
    Verhalenverteller

afgelopen woensdag 14 september in hut 3 gezeten zeer warm 31 graden strak blauw en niet heel veel bedrijvigheid toch een paar foto,s kunnen maken van o.a. gaaien en houtduif de kwamen drinken en badderen en ongeveer 14 soorten vogels meeste heel kort waarvan de meest bijzondere kuifmees was en ook jonge putters lieten zich even zien .

Anoniem

Nog een paar beelden van die dag

DSC_1451bew5ZwartkopvrouwtjeGonnievandeSchansHB.jpg

DSC_1628KoolmeesGonnievandeSchansHB.jpg

DSC_2008GonnievandeSchansGeelgorsHBkl.jpg

DSC_2697GonnievandeSchansMatkopHB.jpg

Anoniem

Op woensdag 24 augustus ´16 bezocht ik samen met Loes Belovics Hut 3 in Lemele. Het was een tropisch warme dag. Door het felle zonlicht fotografeerden we alleen in de vroege ochtenduren en de late avonduurtjes. We hoopten op een roofvogel. Die vloog even over, maar liet zich helaas niet zien. Wel enkele andere fraaie soorten zoals de gekraagde roodstaart, de kruisbek, putters en geelgors. De hei stond volop in bloei, prachtig.
    DSC_1447gekraagderoodstaartGonnievandeSchansHB.jpg

Gonnie van de Schans

Frank Kremer
    Verhalenverteller

Mooie serie.
    Fraai met die sperwer badderend.

Met vriendelijke groet,

Frank

Anoniem

Een hete maar prachtige dag in vogelhut 3. Top moment: een sperwer die uitgebreid een bad kwam nemen.

50 berichten aan het bekijken - 1,201 tot 1,250 (van in totaal 1,290)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.