HBN-4 resultaten

Forums FOTOSCHUILHUTTEN Waarnemingen van hutbezoekers HBN-4 resultaten

• Dit onderwerp bevat 516 reacties, 115 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 oktober 2021 door .
50 berichten aan het bekijken - 451 tot 500 (van in totaal 517)
  • Auteur
    Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Goedendag Erik .
    Ondanks het wat minder zonnig weer heb je er leuke foto’s aan overgehouden en mogelijk een uitdaging om in het nieuwe jaar nog eens naar 1 van de hutten te gaan .
    Het zijn allemaal prachtige hutten met ieder zijn eigen fotokansen en vogelsoorten .

Fijne dagen .

Anoniem

Mooi gedaan

Anoniem

Dit is hem, Ik heb het ook even opgezocht op het internet. Het is geen Boompieper maar een Boomkruiper. Fijne feestdagen.

_MG_4185.jpg

Han Bouwmeester
    Admin

Dag Erik,

Mooie resultaten en ja, de middelste bonte specht blijft een bijzondere en zeer fotogenieke verschijning.
    Boompiepers zitten nu helaas in warmere oorden maar ben benieuwd wat het dan wel geweest zal zijn. Sijsje, vrouw geelgors? Geen idee eigenlijk. heb je er beelden van?
    Bedankt voor het delen en fijne dagen!!

Anoniem

Vrijdag 23 december voor het eerst in een hut van Han gezeten. Hut 4 is een mooie hut op een goede locatie. De dag begon grijs, later kwam er meer zonlicht. Met als verassing de middelste bonte specht, hij liet zich veelvuldig zien. Dit was ook mijn eerste kennismaking met deze vogel soort dus een unieke ervaring. Verder heb ik waargenomen: GBS, MBS, Matkop, Boomklever, Boompieper, Merel, Vink, Roodborst, Pimpelmees, Koolmees, Heggenmus en een Eekhoorn.

Frank Kremer
    Verhalenverteller

Mooie opname van de middelste bonte specht in prachtig licht.

Met vriendelijke groet,

Frank

Anoniem

das 4 he , zo heb je geen en zo heb je bakken met licht

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Deze heb je mooi weten te vangen Maurice .
    En mooi in het licht zo te zien aan het oogje .

Anoniem

Middelste bonte specht word regelmatig gespot bij 4 daar moest ik dus ook even een plaatje van proberen te maken

DSC_4960.jpg

Anoniem

🙂

Anoniem

graag gedaan Jane 🙂

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Janedubois denk ik ook .
    En volgende keer beter !! toch .

Anoniem

Ik denk dat Han dat gedaan heeft, bedankt.
    De vorige keer ging het wel goed.

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Mooi de foto van de mbs , wel jammer dat ze niet toegevoegd zijn zodat ze groot in het bericht te zien zijn .

Anoniem

Hallo,
    Wij, ali en ik hebben afgelopen donderdag 8 december weer genoten in HBN nr 4

Wij hebben de volgende vogels gezien: GBS, Middelse bonte specht, boomklever,boomkruiper,pimpel- en kool-mees, merel man en vrouw, roodborst, vink, matkop. En ook nog de eekhoorn.
    Het was gelukkig droog met zo nu en dan een zonnetje

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Patrick.
    Leuke serie foto’s laat je hier zien , en ondanks geen bijzondere soorten hebben jullie je deze dag wel vermaakt bij deze hut .
    Tip voor je foto’s , om ze nog mooier te laten zien de volgende keer .
    Klik op voeg toe voor de foto in het bericht te laten zie en niet als bijlage zoals je nu heb gedaan bij deze serie .

Anoniem
    Anoniem

Vrijdag 2 december geweest met twee vrienden. Het was zo’n 10 graden, dus niet echt koud.
    Flink bewolkt in de ochtend dus heel weinig licht.
    Om een beetje trillingsvrij te kunnen fotograferen wilde ik toch wel minimaal 1/500 s gebruiken, maar bij f5.6 of iets meer zat ik al snel richting iso 6400. Is nog te doen bij goede belichting, maar ideaal is het natuurlijk niet.
    In de middag korte perioden met wat zon. Dat helpt een boel voor de betere kleuren.

Geen exoten gezien, wel een erg gezellige dag meer vrienden met uitzicht op mooie vogels: koolmezen, mussen, merels, heel veel boomklevers. Als toegift: eekhoorn!

Alles weer top geregeld!

Groet,
    Patrick

Anoniem

mooie foto’s. wij hopen 8 december weer een dag te genieten

Frank Kremer
    Verhalenverteller

Mooi inderdaad met die lichtcirkels in de achtergrond.

Met vriendelijke groet,

Frank

Krijn Dijkema
    Verhalenverteller

Het had maar liefst 7 graden gevroren en dus viel er niets te badderen. Hoewel geen bijzonder soorten deze keer, werd dit fijn gecompenseerd door het bijzondere licht dat je hier hebt. Spotlighs en mooie bokeh-effecten leverde dat op.
    deld7.jpg

deld2.jpg

deld8.jpg

deld5.jpg

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Heb je er mooi op gezet Karin .
    Bij deze hut is het fotograferen zeker een uitdaging , dat is je goed gelukt bij het roodborst foto .

Anoniem

Hierbij enkele opnames gemaakt in hut 4 in augustus dit jaar.
    Het is een hele productieve hut omdat je een mooie donkere achtergrond kan hebben. Het was fijn dat de “muis” ook even wilde poseren.
    Tot een volgende keer!
    Karin Van Couwenberg
    Roodborstje_MG_2221.jpg

_MG_2798b_Grauwe_Vliegenvanger.jpg

Mouse_MG_1969.jpg

Anoniem

Kijken er naar uit arend succes met uitzoeken

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Hoi Arend .
    Leuk dat jullie een leuke dag beleeft hebben bij deze hut bezoek .
    Als je foto’s gaat plaatsen van deze dag is het leuk voor andere lezers van dit forum om erbij te vermelden welke soorten jullie bij deze hut bezoek gezien hebben .
    We wachten het plaatsen van je foto’s nog even af .

Anoniem

Hallo
    Ik ben Arend en heb zaterdag 12 november samen met een vriend van mij n.l. Rien een heerlijke dag gehad met het vogels kijken in hut 4.
    We hebben diverse vogels kunnen fotograferen en tegen elkaar gezegd dat dit zeker voor herhaling vatbaar is.
    Ik moet de foto’s nog zelf bekijken op de computer maar zal ze zeker opsturen als ik ermee klaar ben.

Groetjes Arend

Han Bouwmeester
    Admin

Mooi Adrie en bedankt voor het delen!

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Snel zijn deze vogels zeker , voor je goed de vogel in beeld heb zijn ze soms alweer van plek veranderd .
    Winterkoning mooi op de foto gezet .

Anoniem

We hebben inderdaad toch wel genoten van die dag met mijn zwager Ronald.
    Doordat ze onverwachts kwamen en ook weer snel weg waren was het ook een leer moment om snel te reageren.
    Ik wil toch nog een paar plaatjes erbij voegen.
    IMG_7927.jpg

IMG_7788.jpg

Frank Kremer
    Verhalenverteller

Wat gaaf zeg dat je middelste bonte specht kon fotograferen.
    Mooie soort.

Met vriendelijke groet,

Frank

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Mathijs een mooie serie foto’s laat je zien van toch wel een bijzondere dag in deze hut , zeker als je even deze specht voor de lens heb zitten .

Anoniem

Dank je wel Ronald!

Anoniem

Dank je wel Han.
    Graag gedaan!

Han Bouwmeester
    Admin

Wow…de middelste bonte specht is weer terug dus; super!
    Dat blijft toch een wenssoort om vast te leggen voor elke vogelfotograaf.
    Ook de andere foto’s zijn erg mooi. Mag het dan een rustige dag geweest zijn maar zolang het deze beelden op mag leveren…

Anoniem

Mooie sfeerfoto’s Mathijs!

Anoniem

Zaterdag 29 oktober met mijn zwager Adrie naar de HBN4 vogelhut geweest van 8:00 ’s ochtends tot ongeveer 16:00 in de middag. De ochtend begon met mist, maar na ruim een uur is het daarna de gehele dag flink zonnig gebleven. Het was een stille rustige dag met soms weer opeens een kortstondige opleving van een aantal vogels met daarbij een regelmatig rondrennende eekhoorn. Echt lang poseren zat er vandaag niet in bij de vogels. Toch nog een paar mooie vogels kunnen vastleggen met daarbij een nieuwe soort op de foto, de middelste bonte specht.

Gezien op zaterdag:

Eekhoorn (regelmatig), merel, vlaamse gaai, roodborst, pimpelmees, koolmees, winterkoning (regelmatig), boomklever, grote bonte specht en de middelste bonte specht

Merel.jpg

Han Bouwmeester
    Admin

Dit zijn toch wel erg mooie beelden Mathijs!!
    Bedankt voor het delen er van!!

Anoniem

Afgelopen zondag 23 oktober ben ik, met twee collega fotografen, voor het eerst naar deze fotohut geweest. De dag begon erg mistig en donker waardoor we niet de beoogde foto’s konden maken. Het plan was namelijk gebruik te maken van de spotlight effecten die mogelijk zijn vanuit deze hut. Toen de mist eindelijk optrok volgenden lange stille perioden zonder bezoekers voor de hut. Pas op het eind van de dag lukte eindelijk waar we voor kwamen; foto’s met spotlight effect.
    Grootste aanwezige deze dag was de boomklever gevolgd door het roodborstje en het winterkoninkje, daarnaast nog o.a. vink, kool- en pimpelmees, eekhoorn en rosse woelmuis. Bijgesloten een aantal foto’s van deze dag.

MF743382_MWF+.jpg

MF743417_MWF+.jpg

MF743449_MWF+.jpg

MF743591_MWF+.jpg

Han Bouwmeester
    Admin

Nog even over het voer.
    Inderdaad vragen we bij veel hutten het overgebleven voer even netjes op te ruimen; kennelijk een heel lastige klus voor velen helaas.
    Toch is dat bij de ene hut belangrijker dan bij de andere en dat heeft voornamelijk te maken met de frequentie van gebruik. Bij hutten die niet dagelijks verhuurd zijn bieden we ook voer aan met een silo-tje of zo om daarmee de vogels aan de plek te binden. Bij hutten die dagelijks gebruikt worden hoeft dat niet en werkt het juist negatief.

Bij hut 4 heb ik gemerkt dat het geen of nauwelijks negatieve invloed heeft op de aanwezigheid van de vogels en eekhoorns. Neemt niet weg dat het een stukje sociaal gedrag is als je aan het eind van de dag het voer langs de waterbak even netjes weg haalt.

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Dit ziet er veel mooier uit met de foto’s groot in het bericht .
    Dank je Han .

Han Bouwmeester
    Admin

Fijn te horen en te zien dat jullie een mooie dag hebben gehad en bedankt voor het delen!

PS: Ik heb de foto’s even in het bericht gezet. Dat kan door even op ‘voeg in’ te klikken. Anders verschijnen ze idd als miniaturen onder je bericht.

Seesing Theo
    Verhalenverteller

Hoi Jaap,

Als je de eerste foto aanklikt verschijnt die groter in beeld en kun vervolgens bladeren naar de volgende.

Groet,
    Baker T.

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Goedenavond Baker T.
    Zo te lezen hebben jullie een mooie dag in deze hut gehad en ook nog wat leuke foto’s kunnen maken .
    Ik zie jammergenoeg de foto’s in het klein onder je bericht staan , nog even de foto’s toevoegen en dan staan ze groot in het bericht geplaatst .
    Dit zou je zelf nog kunnen doen en mogelijk zal Han het voor je uitvoeren !!!

Seesing Theo
    Verhalenverteller

Afgelopen vrijdag hebben wij, voor het eerst, een dag doorgebracht in een vogelhut (4).
    Het was bewolkt en er woei een stevige wind uit oostelijke richting. Later op de dag scheen af en toe de zon.
    Wij waren verbaasd over de fraaie locatie en de inrichting van de hut.

Wij hebben de setting nauwelijks aangepast. Extra voer was niet nodig, er lag nog genoeg.

Wij hebben gezien: winterkoninkje, boomklever, koolmees, pimpelmees, merel, roodborstje, vink, (woel?)muis en eekhoorn.
    Al met al een erg leuke dag.

Anoniem

Jammer jammer heb idd de setting flink aan moeten passen door teveel voeren.
    Laten we hopen dat het allemaal nog goed komt voor 4 en ze weer honger krijgen

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Jammer dat je dit zo getroffen heb , toch laat je nog een leuke serie foto’s zien .
    Na gebruik van een hut is het verzoek toch het opruimen / verwijderen van overgebleven voer maar het is zeker jammer als je dit zo overkomt .

Anoniem

Maandag 10 oktober ben ik samen met Frank in deze hut geweest. Toen we daar rond 8:30 uur aankwamen en bezig waren met ons te installeren kwamen diverse vogels al naar de waterplaats. Wij dachten toen dat het een hele goede dag zou worden. Wij hadden onze toestellen klaar staan voor gebruik en zijn toen naar buiten gegaan om voor ons de setting aan te passen en eventueel iets van voer klaar te leggen. Wat bleek , ter plaatsen was al heel veel voer en vet, waarschijnlijk over van de dagen ervoor en hebben zelf maar minimaal nieuw erbij gedaan. De ochtend verliep redelijk, maar na 13:00 uur hebben we geen vogel meer gezien, wel kwam de Eekhoorn geregeld kijken of er nog voer over was. Even naar buiten gegaan om te kijken of er eventueel nieuw voer moest komen maar dat bleek niet nodig te zijn. Dus onze conclusie is dat er door andere te veel is gevoerd waardoor de vogels daadwerkelijk geen trek meer hebben en hun buikjes goed vol zijn. De volgende soorten hebben we gezien: Koolmees, Pimpelmees, Merel, Gaai, Zanglijster, Roodborst, Boomklever, Winterkoning, Glanskop.
    DSC00728(2)(1015x677).jpg

DSC00733(1010x673).jpg

DSC00737(925x617).jpg

DSC00774(2)(900x600).jpg

DSC00798(768x512).jpg

Han Bouwmeester
    Admin

Werkelijk verbluffende resulraten Rini! Complimenten na deze inderdaad roering brengende dag-:))

Frank Kremer
    Verhalenverteller

Prachtige resultaten van de verschillende bosvogeltjes met als hoogtepunt de buizerd in een schitterende entourage.
    Proficiat.

Met vriendelijke groet,

Frank

Rini Lamboo
    Verhalenverteller

Afgelopen zaterdag 1 oktober zijn mijn vrouw Grace en ik voor het eerst naar deze fotohut geweest en werd achteraf een heel bijzondere dag. Hoogtepunt was een Buizerd die vlak voor de hut landen op amper 1,5 meter van Grace vandaan, omdat hij/zij ons niet zag konden we hem/haar op ons gemak bewonderen. Even later vloog ze een boom in voor de hut en konden we gelukkig foto’s ervan maken. Grootste aanwezige deze dag was het Roodborstje gevolgd door het Winterkoninkje en Boomklever, daarnaast nog o.a. Vink, Kool- en Pimpelmees, Boomkruiper, Zanglijster, Merel, Eekhoorn en Rosse Woelmuis. Bijgesloten een aantal foto’s van deze dag. Groetjes, Rini & Grace Lamboo
    Boomklever651.jpg

Boomklever652.jpg

Boomkruiper650.jpg

Buizerd650.jpg

Roodborstje650.jpg

Winterkoning651.jpg

Zanglijster650.jpg

50 berichten aan het bekijken - 451 tot 500 (van in totaal 517)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.