HBN-4 resultaten

Forums FOTOSCHUILHUTTEN Waarnemingen van hutbezoekers HBN-4 resultaten

• Dit onderwerp bevat 516 reacties, 115 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 oktober 2021 door .
17 berichten aan het bekijken - 501 tot 517 (van in totaal 517)
  • Auteur
    Anoniem

Geweldige mooi gespeeld met het licht

Han Bouwmeester
    Admin

Over sfeer gesproken…fraai Jaap!

Anoniem

18 augustus heb doorgebracht in hut 4. Een strakblauwe lucht levert meestal geen bijzondere foto’s op (te hard licht, teveel contract, en geen subtiel kleuren). In deze hut is dat anders. Het bladerdak filtert het zonlicht en laat op enkele plekken het felle zonlicht door. Bij een goede belichting kan dit mooie effecten opleveren, waarbij het lijkt of er gebruik is gemaakt van spotlights.

Anoniem

Mooi resultaat hoor

Han Bouwmeester
    Admin

Jammer dat het zo rustig was. Op zich vreemd maar zoals we al concludeerden had het late aanvangsttijdstip en het vergeten het vet te gebruiken wel erg van invloed. Desalniettemin zonde!

Anoniem

Resultaten van 17 augustus! Roel Bakker
    DSCF7394-2.jpg

DSCF7493-2.jpg

DSCF7472-2.jpg

Anoniem

Op 17 augustus een dag naar vogelhut 4 geweest. Prachtig weer, maar opmerkelijk weinig bedrijvigheid: één koolmees, twee roodborstjes, één vink en een eekhoorn was het totale repertoire van de dag. Toch nog best een paar mooie foto’s kunnen maken, heb er drie bijgevoegd.

Groet van Roel

Anoniem

Heb de foto even toegevoegd , geweldige plaat !!!

Anoniem

Maandag 25 Juli met mijn zoon naar hut 4 geweest. Hele leuke dag samen gehad.
    we zagen oa de volgende soorten: GBS, (juveniele) merel, eekhoorn, winterkoninkje, matkop, heggemus, boomklever, zwartkop, vink.
    Maar ons absolute hoogtepunt was de MBS!!

md2a3041-bewerkt-bewerkt_orig.jpg

Jullie kunnen mij ook volgen op http://erikderijkfotografie.weebly.com/

Gr. Erik.

Han Bouwmeester
    Admin

Bastiaanw:

20-7 in hutje 4 gezeten was ten eerste lekker warm weer dus we hoopte veel vogels baderen of drinkend maar helaas viel dat tegen mogelijk toch te warm daarvoor we hadden vaak de grote bonte specht een juv en een volwassen 2 eekhoorns 1 met pluis oortjes en 1 zonder daarnaast zwartkop m/v merel m/v pimpelmees koolmees vinken vrouw en 1 man , roodborst , heggenmus en winterkoning en een volwassen gaai met jong kwam zo nu en dan even langs

Han Bouwmeester
    Admin

Hvwendel:

Zaterdag 25 juni van ’s morgens 8.00 uur tot ’s middags 16.30 uur in deze hut gezeten samen met 2 fotomaten.
    ’s Morgens vroeg weggereden met mooi weer maar gaandeweg richting Goor werd het steeds meer bewolkt en waren de licht omstandigheden niet meer ideaal.

De bewolkte hemel en het bladerdak lieten niet veel zonlicht door, dat betekende dus met hoge ISO’s (soms ISO 1600) en lange sluitertijden fotograferen. Om nog wat redelijke sluitertijden te krijgen hebben we zelfs moeten onderbelichten.

Helaas niet veel verschillende vogels gezien. Wel waren de fotogenieke eekhoorns redelijk prominent aanwezig, zeker 3(!) verschillende exemplaren, wat de afwezigheid van vogels weer goed maakte.

We troffen hier de Grote Bonte Specht met jong(en?), Koolmezen, Pimpelmees, Boomklever, Vink, Roodborst, Merel, Matkop Woel(?)muis, Eekhoorn

Han Bouwmeester
    Admin

Lex Modderkolk:

4 juli een dag in hut 4 doorgebracht. Mooi weer en de hele dag een komen en gaan van vogels en eekhoorns. Veel variatie in lichtomstandigheden en sfeer. Prachtige plek.

Han Bouwmeester
    Admin

JosenAngela:

Gisteren samen met mijn vrouw naar hut 4 geweest. Het was rustig met vogels en soorten voor de hut, meest geziene soorten lieten zich deze dag wel zien. (Kool- en pimpelmees, roodborstje, merel, matkop, boomklever, grote bonte specht met jong en 3 eekhoorns)
    Er werd weinig tot niet gedronken of gebadderd, ondanks dat het goed weer ervoor was. Ondanks dat hebben wij ons toch vermaakt. Vooral de eekhoorns en de spechten waren prominent aanwezig.

Han Bouwmeester
    Admin

Vervolg Ariek:

Dag Han,
    Wij zijn zeker geen kenners, meer liefhebbers. ( net als bij de wijn)
    Ik zal nog een paar vogeltjes laten zien, ik dacht dat de laatste een jonge Winterkoning was, maar misschien is het wel een jonge Vliegenvanger???

gr.

HB1aa.jpg

HB2a.jpg

HB3ab.jpg

HB4a-2.jpg

HB5a.jpg

Han Bouwmeester
    Admin

Ariek:

Gisteren met fotomaatje Annemieke een dag in hut 4 doorgebracht. Het was super slecht weer , weersomstandigheden dwongen ons om hoge iso waarden te hanteren. Bijna heel de dag zware bewolking. Veel ( 732 stuks 🙂 ) Koolmezen gezien, 1x Heggenmus, 1x Pimpelmees, 1x Vink, veel MBS, 1x Zwartkop?, juv. Roodborst + juv. Winterkoning, en de Eekhoorntjes kwamen regelmatig ff langs.
    Ik plaats alleen wat fotootjes van de Eekhoorns, die zijn nog redelijk geworden met deze slechte omstandigheden.
    Maar Annemieke en ik zijn zeker blij met de resultaten !
    Kortom, we hebben het super naar ons zin gehad.

Bedankt Han !!!!

HB4a.jpg

HB4b.jpg

HB4c.jpg

HB4d.jpg

Han Bouwmeester
    Admin

Bericht van Jaap Deenik van het oude forum:

Zaterdag 21 mei een poosje naar hut 4 geweest .
    Het was rustig met vogels en soorten voor de hut , meest geziene soorten lieten zich deze dag ook wel zien .
    Tot er rond 14.50 uur een dwaalgast zich voor de hut liet zien en er ruim te tijd voor nam om wat te eten en uit te rusten . ( ongeveer een uur )
    Hiervan zal ik enkele foto’s plaatsen ‘.
    Het gaat natuurlijk om de Zomertortel die ook al 12 mei gezien was bij deze hut .

MvG. Jaap.

Han Bouwmeester
    Admin

Plaats hier je ervaringen en jouw mooiste foto’s van hut 4

17 berichten aan het bekijken - 501 tot 517 (van in totaal 517)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.