HBN-4 resultaten

Forums FOTOSCHUILHUTTEN Waarnemingen van hutbezoekers HBN-4 resultaten

• Dit onderwerp bevat 516 reacties, 115 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 oktober 2021 door .
50 berichten aan het bekijken - 51 tot 100 (van in totaal 517)
  • Auteur
    Krijn Dijkema
    Verhalenverteller

Op 29 oktober de hut bezocht. Fel zonlicht in de ochtend en dat is hier lastig fotograferen met veel harde reflecties van stammen en struiken in de achtergrond. Later kwam de bewolking én de IJsvogel even langs. De typische hut -4  spots die als zachtblauwe ringen meedoen in de achtergrond werken hier wel fijn. Het takje met meidoornbessen dat ik klaar had gezet voor de koperwieken ( die niet kwamen opdagen)  bleek ook voor haar wel een fijn zitplekje. Als even later ook de Middelste Bonte nog kort op bezoek komt ben ik dan ook zeer tevreden.ijsv1ijsv2middelstebspecht1

Warmerdam
    Verhalenverteller

Maandag 19 oktober, een mistige, maar droge start van de dag. Al meteen is het bij de vijver een komen en gaan van met name kool- en pimpelmezen, vinken, boomklevers en merels. Ook een eekhoorn struint de setting af op zoek naar wat lekkers. Goede foto’s maken is een uitdaging, gezien het beperkte licht. Helaas blijft dat de hele dag het geval.

Maar die lichte teleurstelling wordt ruimschoots goed gemaakt door de bijzondere vogels die zich later op de dag nog aandienen. Om te beginnen kruipt een groene specht omhoog langs de boom, een meter of tien achter de setting. Even snel als hij kwam, is ‘ie ook weer weg. Na het middaguur verschijnt een ijsvogel ten tonele, die recht voor mijn neus op de tak boven de vijver gaat zitten. Deze verrassing duurt bijna 30 minuten en in de tussentijd duikt hij/zij twee keer een lekker visje uit het water.

De dag kan nu eigenlijk al niet meer stuk. Alhoewel, hoe fijn zou het zijn om toch nog de middelste bonte specht te zien? Daar kwam ik tenslotte voor. Naarmate de middag verstrijkt en het licht er ook niet beter op wordt, speel ik een paar keer met de gedachte om het voor gezien te houden. Toch blijf ik zitten en dat doorzettingsvermogen wordt uiteindelijk beloond. Omstreeks de klok van 4 hupt de middelste bonte specht de setting op, maar komt al gauw tot de ontdekking dat de andere bosvogels het vogelvet hebben opgegeten. Na een seconde of 20 verlaat ‘ie de setting weer om niet meer terug te komen.

Han, Yvonne en andere vrijwilligers: hartelijk dank voor deze top-dag!

Soorten: koolmees, pimpelmees, vink, boomkruiper, roodborst, boomklever, merel, gaai, grote bonte specht, middelste bonte specht, groene specht, heggenmus, ijsvogel, eekhoorn, bosmuis

Eekhoorn

Eekhoorn 2

Gaai

Groene specht

IJsvogel 3

IJsvogel 2

IJsvogel

Middelste bonte specht

Rob Foekens
    Verhalenverteller

Vandaag hut 4 bezocht van 7:45 tot 14:45. Bewolkte dag, dus donkere setting.
    Toen we aankwamen was er een luid piepende ijsvogel aanwezig! Hij kwam de rest van de dag niet meer terug.
    In totaal hebben we 17 soorten vogels gespot en een muis. Hier een opsomming: GBS (middelste niet gezien!), roodborstje, merel, vink, pimpelmees, koolmees, glanskop, winterkoninkje, heggemus, boomklever, boomkruiper, koperwiek (2 stuks, waarvan 1 bij het water. Later op de dag ook nog badderend), goudhaantje, Kleine Bonte Specht (slechts een paar seconden op het terrein, te snel voor een foto helaas), gaai, houtduif.
    Na 10:00 werd het iets rustiger, maar het duurde nooit lang voor er iets verscheen!

mauricemies
    Verhalenverteller

Fraai hoor

de lichtvlekken: sommigen vinden dit juist erg fraai 😉

grmaurice

Egbert Leertouwer
    Verhalenverteller

Gisteren 15 oktober voor het eerst hut 4 bezocht samen met een beginnend fotograaf, we waren er om ongeveer 08.00 en de vogels dienden zich al aan, de Boomklever en de Boomkruiper deze bleven zich ook de gehele dag  melden. Daarnaast  hebben de Grote en Midden Grote Bonte specht zicht laten zien en natuurlijk laten fotograferen, tevens was de Koolmees, de Pimpelmees, de Vink, het Roodbosje, de Heggemus, en het Winterkoninkje van de partij. We hebben ze helaas niet allemaal kunnen fotograferen. Ook kwam het muisje ons verblijden met een bezoekje, maar was snel weer weg. hieronder een compilatie van de foto’s wat wel jammer is, dat door het bladerscherm achter de bak licht schijnt waardoor je op de foto lichte vlekken krijgt.

15 oktober 2020 Vogelhut 4 Delden _DSC587815 oktober 2020 Vogelhut 4 Delden _DSC5889-0115 oktober 2020 Vogelhut 4 Delden _DSC590315 oktober 2020 Vogelhut 4 Delden _DSC630615 oktober 2020 Vogelhut 4 Delden _DSC6309-0115 oktober 2020 Vogelhut 4 Delden _DSC631015 oktober 2020 Vogelhut 4 Delden _DSC6331

mauricemies
    Verhalenverteller

Hoi
    op woensdag 30 sept hut nummer 4 bezocht, voor mij eerste keer in een hut met een dergelijke setting.
    dag begon erg donker, bewolking en nevel, later zo nu en dan even een zonnetje maar vanaf ongeveer 13:30 weer flink bewolkt.
    dus vaak wat hogere iso moeten gebruiken.
    erg leuke setting, niet heel veel soorten, maar dat was niet erg.

hier wat resultaten

gr

maurice

Yvonne
    Admin

Dat zit niet echt prettig voor een hele dag 😣

Heb je niet in de kast gekeken Henk? Daar liggen 2 soorten kussens zodat je de ‘zit’ wat kunt verhogen. Wellicht iets voor de volgende keer.

Henk de Groot
    Verhalenverteller

Kan overigens aan mijn onkunde hebben gelegen, maar ik krijg de twee ” witte” stoelen niet verder omhoog gesteld. Ondanks mijn 1.90 m moest ik daardoor met een rechte rug zitten om door de zoeker te kunnen kijken. Fysiek wellicht beter dan met een katterug, maar naarmate de dag vorderde begon ik het wel te merken.

Henk de Groot
    Verhalenverteller

Maandag 21-09-2020 van 07:15 tot 16:00 (helaas door persoonlijke omstandigheden vroeger weg moeten gaan) hut 4 gebruikt, met twee personen.

Zonnig, onbewolkt, windstil met in de middag af en toe licht windje.

Fantastische (licht)omstandigheden.

Vooral ’s morgens vroeg veel activiteit, later afnemend tot wisselende drukte.

14 soorten:

Koolmees

Pimpelmees

Glanskop

Heggemus

Roodborst

Zwartkop

Boomklever (zeer actief en obv 1 geringd exemplaar leek het een paartje wat samen de wintervoorraad aan het aanleggen was. Slordige eters die al het zaad verspreiden en vooral op zoek waren naar de zonnebloempitten)

Boomkruiper

Middelste Bonte Specht

Grote Bonte Specht

Tjiftjaf

Gaai (rechts van de hut en later in de boomtak boven de vijver maar uit het zicht)

Houtduif (gehoord en in struweel achter de vijver gezien maar niet op de set)

Merel (scharrelend rond de vijver maar buiten beeld van de camera)

Groene Specht (dichtbij gehoord maar niet gezien)

Daarnaast nog een muis actief, en 1 maal een kat. Die vertrok direct na het horen van de klik van de camera. Obv het logboek komt er dagelijks een kat. Nu hopen dat die steeds vertrekt als die geluid(je) vanuit de hut hoort.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door .
    Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Altijd mooi de MIBO voor de hut .
    Mooie foto’s

Yvonne
    Admin

En nog een paar van de middelste bonte specht … omdat ie zo mooi is 🙂

DSC05428mibo

DSC05438mibo

Yvonne
    Admin

We moesten ‘m even missen, HBN4 maar vanaf 16 september is de hut weer in de verhuur. Er is aardig wat gebeurd. De setting is behoorlijk aangepakt, de omgeving is veranderd (veel bomen onder de hoogspanningsleidingen zijn verwijderd en ook aan de oostkant van de hut) waardoor de lichtomstandigheden een stuk beter zijn geworden zonder teniet te doen aan het bekende spotlight effect van deze hut.

Natuurlijk moesten we zorgen dat de vogels de hut weer konden vinden. Er is flink gevoerd en dat is te merken. Vandaag zat ik een lange ochtend in de hut en heb in totaal 14 soorten voorbij zien komen. En dat is veel voor HBN4!

De eekhoorntjes waren weer van de partij en ook de middelste bonte specht vond het warm genoeg om een bad te nemen. De groene specht zit in de buurt en deze zal de komende tijd best de waterplas aandoen! De grote bonte specht had ook wel zin in een nat pak net als een aantal koolmezen en het zwartkopje.

De totale lijst van vanochtend:

roodborst, koolmees, pimpelmees, glanskopmees, zwartkopje, winterkoning, boomklever, boomkruiper, gaai, middelste bonte specht, grote bonte specht, houtduif, merel en heggemus.

DSC05133eekhoorn

DSC05202koolmees

DSC05188boomkruiper

DSC05251mibo

DSC05261gaai

DSC05406gbs

DSC05411zwartkop

DSC05216.koolmeesjpg

Joop Palmers
    Verhalenverteller

Zondag 14 juni samen met mijn dochter bezoek gebracht aan HBN4. Wij hebben eerst nog wel getwijfeld of wij zouden gaan ivm de sombere weersvoorspelling. Toen maar om half 5 vanuit Emmen via Ruinen naar Goor. Rond 06:30 hebben wij ons geïnstalleerd en hebben ons prima vermaakt. Het weer viel gelukkig mee, was bewolkt met een flauw zonnetje. Wij zijn tot 14:30 in de hut gebleven.
    Eekhoorn, Fitis, Glanskop, roodbonte specht, koolmees, pimpelmees, boomklever, muis, roodborstje, vink, merel en heggemus gezien.
    Een mooie en gezellige dag gehad samen met mijn dochter.

Frank
    Verhalenverteller

Gisteren (28 april) heb ik in de hut gezeten. Geen verrassingen helaas, maar wel een leuke dag gehad. De voorspellingen waren eerst niet zo goed, maar het viel uiteindelijk best mee. Tot een uur of 15.00 was het droog, meestal bewolkt, maar af en toe zon. De hele dag eekhoorntjes, voor de rest: boomklever, boomkruiper, grote bonte specht, winterkoning (met gebroken poot), kool- en pimpelmees, roodborstje, merel, heggenmus, gaai en vink.
    Hieronder een paar resultaten.

_Q5A3237.jpeg _Q5A3395.jpeg _Q5A3473.jpeg _Q5A3490.jpeg _Q5A3629.jpeg _Q5A3647.jpeg _Q5A3867.jpeg _Q5A3675.jpeg

Han Bouwmeester
    Admin

Prachtig Rina!!
    Sperwer hebben we bij hut 4 niet zo heel vaak maar als er een is levert het mooie foto’s zoals deze op.
    Dank voor het delen hier!! Zouden meer mensen moeten doen aangezien de hut nu bijna dagelijks bezet is en mooie beelden oplevert.

Anoniem

Wauw… prachtige foto’s Rina, en ook dus de sperwer voor deze hut.
    Heel gaaf deze foto’s en een hele mooie weerspiegeling.

Gr. Helma

Anoniem

1 april in de hut geweest. Mooi weer gehad. Volgende soorten gezien.
    Koolmees, Pimpelmees, Heggemus, Houtduif, Merel, Boomklever, Boomkruiper, Vink, GBS, Glanskop, Winterkoninkje, Gaai en de Sperwer. sperwer2-5806.jpg sperwer2-5818.jpg

Anoniem

Gisteren in de hut geweest. Prachtig zonnetje, maar ook een flinke wind.
    ’s ochtends waren de eekhoorntjes zeer actief, maar ’s middags helaas amper nog gezien.
    15 soorten waargenomen, maar helaas de MiBo niet voor de hut gekregen (alleen gehoord in de ochtend).
    ’s middags een dip in vogels en uiteindelijk wat creatiever te werk gegaan en meer gaan experimenteren met de koolmezen en pimpelmezen.
    Kortom weer een fijne dag gehad in de hut, prima afleiding zo!
    Grote Bonte Specht
    Merel
    Koolmees
    Pimpelmees
    Zwarte mees
    Glanskop
    Heggenmus
    Winterkoninkje
    Houtduif
    Gaai
    Eekhoorn
    Middelste Bonte Specht (gehoord)
    Buizerd (overvliegend)

(overigens, ondanks dat er amper meldingen op dit forum staan waren er (volgens het boekje) de afgelopen week bijna iedere dag mensen (gelijksoortige waarnemingen).

Han Bouwmeester
    Admin

Heel mooi Yvonne en dank voor het delen!
    De mibo is en blijft wel een van de mooiste soorten om voor de lens te krijgen

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Een mooie serie foto’s van je wens soort de middelste bonte specht, leuk dat je deze al snel
    in beeld had .
    Vliegende vogels is een lastige klus waar je veel geduld en ook vaak mee moet blijven oefenen.
    Eens gaat het je mooie foto’s opleveren .

Yvonne
    Admin

Na een wat drukke periode wil je wel weer eens wat rust. En wat doe je dan: dan ga je in een vogelhut zitten!
    Mooi meegenomen was het prachtige weer van vandaag. Koud, dat wel maar nadat de bewolking was opgetrokken, een strak blauwe lucht en mooie zachte kleuren.
    Zoals de laatste tijd overal te lezen is, verwachtte ik geen spectaculaire soorten. De winter is ver te zoeken en water is er genoeg te vinden. Vandaag zou ik mij gaan richten op het fotograferen van vliegende vogels en stiekem hoopte ik op de middelste bonte specht.

Lang hoefde ik niet te wachten. Wat een prachtig beestje!! Zowel man als vrouw kwamen mij verblijden. Deze kan ik weer afstrepen van mijn wish-list en de foto’s … daar ben ik best wel blij mee 😀
    De pimpeltjes en koolmezen waren uiteraard veelvuldig aanwezig en ook de heggemus, boomklever, vink, een drukke merel, grote bonte specht en het roodborstje. 2 Gaaien hebben een soort van doorstart gemaakt maar verdwenen daarna ins blaue hinein …. Geen mogelijkheid om daar een fraaie plaat van te schieten.

Die vliegende vogels … daar moet ik nog even op oefenen 🙁 Dat is toch best lastig. Ze zijn klein en razendsnel. Van eentje durf ik hier nog wel een foto te plaatsen 🙂

Al met al een heerlijk relaxt dagje.

vechtende-pimpeltjes.jpg meerel.jpg mibo2.jpg mibo3.jpg roodborstj.jpg

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Mooie beleving het zien van de Mibo .( middelste bonte specht . )

Anoniem

Prachtig Gert. Mooie achtergronden in je foto’s. Bedankt voor het plaatsen van je bericht. Gr Robert.

Gert
    Verhalenverteller

Zondag 20 Januari naar hut-4 geweest met als doel de middelste bonte specht, die verscheen al na een kwartier.
    Lichtomstandigheden waren wisselend gedurende de dag zon, bewolkt en regen.
    maar desondanks toch leuke foto’s kunnen maken.
    hier volgen er enkele 20200119_gertpofotografie_003.jpg 20200119_gertpofotografie_004.jpg 20200119_gertpofotografie_006.jpg

Han Bouwmeester
    Admin

Prachtige resultaten weer mensen en veel dank voor het delen hier! Het is echt weer genieten van de middelste bonte specht hier!

Peter van Velzen
    Admin

Inderdaad Robert, dat maakt hut 4 zo uniek.
    Je vogel/eekhoorn met een volledig zwarte achtergrond, of juist met een prachtige “halo” rondom de kop of andere prachtige effecten.
    En de mooie MBS is er ook weer elke dag zie ik.

Anoniem

Dank je Nick.
    Lens: sigma 150-600 sportversie. Instelling f6.3 / 1/200. Spotmeting en meestal iets onderbelicht, aanwezigheid van de zon helpt natuurlijk wel (spotlight foto’s).
    De beste tip die ik je kan geven (lijkt allemaal logisch, maar toch…), is neem tijd voor het juist plaatsen van boomstammetjes / plaats waar je het vogelvet smeert / plaats (lees luik) waar je de camera plaats t.o.v de achtergrond.
    Ruim achter de vijver staan grote hulst struiken, ideaal voor het maken van ‘net iets andere foto’s’.
    Voor het maken van spotlightfoto’s zorg dat de achtergrond de dichte hulst is waar bijna geen licht doorheen schijnt (complete zwarte achtergronden zijn goed mogelijk).
    De foto waar jij over spreekt heb ik bewust een berkenstam geplaatst (en vet gesmeerd) op een plek waar behoorlijk veel licht door het hulst te zien was. Op deze manier kun je de foto’s toch een beetje sturen 🙂
    Hopelijk heb je iets aan deze info.
    Gr Robert.

Anoniem

Reactie op #4540:
    Mooie foto’s Robert Pluimers! Vooral het bokeh effect op de tweede foto is erg mooi. Mag ik vragen wat voor soort lens/instelling je hierbij gebruikt hebt?
    Gr. Nick

Geerie Schermer
    Verhalenverteller
    Geerie Schermer
    Verhalenverteller

Zondag 5 januari heb ik een dag in de hut gezeten.
    De weersverwachtingen waren beter dan de werkelijkheid.
    Het was behoorlijk donker tot zeker halverwege de ochtend.
    Ik zat om 9:00 uur in de hut. En toen moest de iso toch wel een stukje hoger dan ik gebruikelijk doe.
    De Koolmezen en Pimpelmezen waren er al meteen.
    Ook de Glanskoppen lieten zich vaak zien.
    Sinds lange tijd ook weer een keer een Boomkruiper bij de hut.
    Hij kwam ook mee eten van het vet wat ik voor de Middelste Bonte Specht had aangebracht.
    Die kwam rond 10:00 uur. En later in de ochtend nog 2 keer. Erg gaaf om die weer te zien.

Verder heb ik gezien:

Boomklever
    Merel
    Grote Bonte Specht
    Vink
    Heggenmus
    Winterkoning
    Roodborst

Ook kwamen er meerdere eekhoorns. Erg leuk.

Han Bouwmeester
    Admin

Hele fraaie serie en startschot van huttenfotografie voor jou Wouter. Je had geen best weer en als je dit er dan uit weet te halen is dat ronduit knap. Je had de middelste bonte specht er ook nog bij dus top.
    PS: was me er niet van bewust dat je zo dichtbij woont:-))

john breugelmans
    Verhalenverteller

schitterde foto,s Wouter en de grote bonte specht is een topfoto geweldig mooi de beweging gevangen

gr, John

Anoniem

Maandag 9 december 2019. Mijn eerste keer in één van de hutten van Han Bouwmeester de HBN 4 op nog geen 3 kilometer van mijn eigen huis. Zelf dagelijks in de weer met fotojournalistiek, 360˚, Virtual Reality, foto- en video (drone) producties alles high tech…. wat is het dan heerlijk om weer even volledig met beide benen op de grond terug te gaan naar mijn roots : Natuurfotografie daar waar alles mee is begonnen voor mij (op mn 15e)
    Maandag was volgens de voorspellingen een slechte dag qua weer, maar qua fotografie viel het mij ontzettend mee! In het eerste uur kwam er al van alles voorbij: o.a Eekhoorn, Roodborst , Boomklever, Koolmees, Pimpelmees, Glanskop, Vink, Gaai, Grote bonte specht, Middelste bonte specht, heggenmus en de muis. Alles geschoten met de snelle en volledig stille Sony A9 en Sony FE 200-600mm. Echt een volledige ZEN dag. Ga snel nog eens een bezoek brengen aan deze of een van de andere hutten. Bedankt Han! WBE_20191209_3098_DxO.jpg

Anoniem

Wir waren am Sonntag, 10.11.2019 in HBN4. Das Wetter war sonnig, die Temperaturen knapp unter 10°C. Das Licht war um ca. 11:00 am besten und brachte die Herbstfarben besonders gut zur Geltung. Wir bekamen folgende Tiere zu sehen und vor die Linse:
    (Rötel?)maus
    Eichhörnchen
    Rotkehlchen
    Girlitz
    Baumläufer
    Kohlmeise
    Blaumeise
    Sumpfmeise
    Schwarzdrossel
    Kleiber
    Heckenbraunelle
    Buntspecht
    Mittelspecht
    Buchfink HBN4_Kleiber.jpg

Anoniem

Afgelopen week zelf maar even in hut 4 gezeten. Persoonlijk vind ik de herfst en winter de mooiste tijd om hut 4 met een bezoek te vereren.
    De activiteit neemt toe en regelmatig verschijnt de Mibo voor de hut. Mocht je hiervan nog niet warm worden dan zorgt de kachel voor behaaglijkheid.
    De volgende vogels werden waargenomen: matkop, koolmees, pimpelmees, GBS, mibo, boomklever, boomkruiper, merel, gaai, eekhoorn, roodborst, heggemus, vink.
    Jammer genoeg niet de koperwiek die zich daarvoor enkele dagen wel had laten zien.

M.v.g Robert Pluimers.

HBN4(5).jpg

HBN4(1).jpg

HBN4(7).jpg

HBN4(3).jpg

HBN4(4).jpg

HBN4(9).jpg

HBN4(6).jpg

HBN4(8).jpg

Peter van Velzen
    Admin

Inderdaad, mooi gecamoufleerd als een stukje boomstam

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Het lijkt wel of de Boomkruiper het staartje kwijt is. Of is dat de hoek waaronder je dit vogeltje hebt vastgelegd?[/quote]

@ Peter .

Valt niet echt op maar staart zit er gewoon aan maar nu als een Specht er op leunend !!

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Mooie serie foto’s Yvonne .
    Je verwacht in dit jaargetijde verrassing soorten bij een hut / water maar soms zit het niet mee al was het licht prachtig deze dag .

Yvonne
    Admin

Dank je Peter 🙂

Staartje van de boomkruiper zit er gewoon aan … hangt iets naar beneden over de boom heen.

Prima fotowerk Yvonne.
    Het lijkt wel of de Boomkruiper het staartje kwijt is. Of is dat de hoek waaronder je dit vogeltje hebt vastgelegd?

Peter van Velzen
    Admin

Prima fotowerk Yvonne.
    Het lijkt wel of de Boomkruiper het staartje kwijt is. Of is dat de hoek waaronder je dit vogeltje hebt vastgelegd?

Yvonne
    Admin

Pffff dat was even wennen! Woensdag 30 oktober was een koude maar zeer zonnige dag. -2,7 gaf de thermometer aan. Thermobroek uit de kast en laagjes aan, muts mee en warme koffie.
    En wat was het mooi bij hut 4. De struik achter de vijver had de mooiste kleuren, van intens rood tot herfstig bruin. Dit leverde een mooi beeld op met de eekhoorn die veelvuldig rondhuppelde op zoek naar nootjes.
    Het licht scheen prachtig door de bladeren heen en met de zon op de vogels en de donkere achtergrond gaf dat toch wel een heel sfeervol beeld.

Druk was het niet. Verre van zelfs. Er waren tijden dat er geen enkele vogel te bekennen was. Aangezien de laatste paar weken de middelste bonte specht een veelvuldige voorbijganger was geweest, hoopte ik dat deze ook nu een bezoekje zou brengen. Maar helaas … misschien wel voorbij gekomen maar zeker niet voor de hut geweest.

Alles bij elkaar kom ik op een totaal van 10 vogels:
    koolmees
    pimpelmees
    matkopmees
    vink
    roodborst
    boomklever
    boomkruiper
    heggemus
    winterkong
    merel

eekhoorn
    bosmuis

boomklever-2.jpg

boomkruiper2.jpg

eekhoorn3.jpg

koolmees.jpg

merel.jpg

eekhoorn.jpg

Anoniem

Tussen de vele vogels voor deze hut o.a. deze kleine schoonheid: juveniele roodborst.
    Eén van de drie hutten die we hebben bezocht in juni 2018.

roodborst_20180619_13545_HBN4_RRJ-web.jpg

roodborst_20180619_13508HBN4__RRJ-web.jpg

Han Bouwmeester
    Admin

Leuk filmpje zo en zeker ook erg leuk voor de afwisseling. En die voerkorf, niks moet inderdaad-:))

Anoniem

Afgelopen vrijdag 25 oktober samen met een vriend een dagje fotohut 4 gehuurd. Hij heeft met z’n Nikon D850 prachtige foto’s gemaakt en ik voornamelijk video’s met m’n Canon SX60 HS. Dit is uiteraard geen high-end DSLR camera, maar met z’n 21-1365 mm (35 mm equivalent) 65x zoomlens, prima geschikt voor dit soort natuurfoto’s/-video’s. Dus deze keer geen foto’s maar een video-montage. Erg leuk om van alles voor je lens te krijgen vanuit deze prachtige fotohut. Op dit forum las ik later dat het eigenlijk de bedoeling was om de voerkorf tijdens ons verblijf binnen te halen… maar om eerlijk te zijn vond ik het juist leuk om alles daarvan te zien eten van boomklever tot gulzig eekhoorntje aan toe! Veel kijkplezier!

Han Bouwmeester
    Admin

Dank voor je bijdrage Jaap. Ik heb hem even voor je in de juiste categorie gezet en de foto’s even in het bericht gezet. Na het selecteren alleen even op ‘voeg in’ klikken.

Maar leuke beelden van een hele mooie soort.
    Het is de bedoeling dat je deze voerkorf naar binnen haalt zodra je gaat fotograferen.

Anoniem

Donderdag 24 oktober 2019 een dagje in hut 4 gezeten. Naast de eekhoorn (in de middag zelfs twee) was het redelijk rustig.
    soorten die ik heb kunnen fotograferen: koolmees, pimpelmees, merel, matkopmees, boomklever, boomkruiper, vink, winterkoning, roodborst,
    grote bonte specht, en drie maal was daar de middelste bonte specht. Helaas ging hij alle drie de keren recht op zijn doel af: het voerhuisje dat aan een lange tak hing.
    ook nog een koperwiek gezien, iets verder weg, en een groene specht gehoord.

Han Bouwmeester
    Admin

Geweldig deze jonge groene specht Guido. Blijft een wenssoort voor velen. Dank voor het delen hier en was leuk je even gesproken te hebben.

Anoniem

Yes quido, het is je gelukt om deze vast te leggen.
    De hele tijd vlak bij en nu vereeuwigd…. top.

Anoniem

Dat kan ik me voorstellen Guido.
    De groen specht staat ook al heel lang op mijn lijstje maar ik zie hem ook nooit.

Gr. Helma

Guido bauhuis
    Verhalenverteller

05121E09-71BD-46C6-8489-520C3B75324E.jpeg

Nog nooit in het echt gezien dus voor mij al een topdag

50 berichten aan het bekijken - 51 tot 100 (van in totaal 517)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.