HBN-5 resultaten

Forums FOTOSCHUILHUTTEN Waarnemingen van hutbezoekers HBN-5 resultaten

• Dit onderwerp bevat 784 reacties, 109 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 november 2021 door .
50 berichten aan het bekijken - 601 tot 650 (van in totaal 784)
  • Auteur
    Anoniem

Wow mooi foto,s Martin

Vrouwtje zwarte specht , ik had zondag het mannetje van de zwarte specht prachtig dat ze zich blijven laten zien !

Martin Verbeeten
    Verhalenverteller

Gisteren, dinsdag 29 augustus, weer eens naar hut 5 geweest. Mooie zonnige en de warmte was in de middag ook in de hut te voelen. Hoe verder de dag vorderde hoe meer de vogels kwamen badderen en het was dus ook druk voor de hut. Veel mezen en boomklevers maar de wat schuwere soorten zoals zwarte mees, tjiftjaf en goudhaantje lieten zich regelmatig zien. Ik had de hoop een rover of de groene specht voor de lens te krijgen. De voorbij vliegende buizerd er niet bijgerekend was het helaas voor mij.
    Ik was al bezig met het inpakken toen plots een zwarte specht op de berkenstam zat. Dus vlug achter de camera en wat foto’s kunnen maken. Toch een meevallertje dus.

mvg
    Martin
    BonteVliegenvanger9393.jpg

Matkop8847.jpg

Pimpelmees8371.jpg

Tjiftjaf8933.jpg

ZwarteMees9168.jpg

ZwarteSpecht9218.jpg

ZwarteSpecht9226.jpg

ZwarteSpecht9316.jpg

Anoniem

Bedankt voor de reactie,s

Je havik foto,s zijn ook zeer mooi Hans die heb ik dan weer niet gezien zo zie je maar elke dag is weer een verassing en maar goed ook dat maakt het elke keer weer spannend wat er zal komen !

Bedankt Han, ik vind het ook een bijzondere hut waar van alles kan opduiken.

Han Bouwmeester
    Admin

Fantastisch Hans en John!!
    Hut 5; het blijft een bijzondere hut!

Hans Overes
    Verhalenverteller

Dank je Jaap.

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

@ Hans .
    Je serie van de Havik zijn ook niet te versmaden .
    Super mooie serie van de Havik .

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

john een prachtig moment voor deze hut vast gelecht .
    Super mooie foto’s van de Zwarte Specht .

Hans Overes
    Verhalenverteller

@John

Jaloers makende foto’s John.
    Daar zat ik een dag eerder op te hopen. Gelukkig was mijn dag ook niet slecht.

@Helma
    Ben ook best tevreden met de resultaten (zachtjes uitgedrukt). Zo mogen alle fotodagen zijn.

Anoniem

Pffffff…….. ik zit hier werkelijk met open mond naar te kijken.
    Werkelijk schitterende foto’s!

Hans Overes
    Verhalenverteller

En nog wat ‘gewoon spul’ van 26 augustus 2017

Grauwe vliegenvanger
    GrauwevliegenvangerHBN520170826lowres.JPG
    Exif: F7,1 – 1/100 – ISO 1600

Kuifmees
    KuifmeesHBN520170826lowres.JPG
    Exif: F7,1 – 1/100 / ISO 2000

Winterkoning
    WinterkoningHBN520170826lowres.JPG
    Exif: F8,0 – 1/50 – ISO 2000

Hans Overes
    Verhalenverteller

Foto’s van de Havik op 26 augustus 2017

Havik_1HBN520170826lowres.JPG
    Exif: F6,3 – 1/60 – ISO 1600

Havik_2HBN520170826lowres.JPG
    Exif: F6,3 – 1/100 – ISO 1000

Havik_3HBN520170826lowres.JPG
    Exif: F6,6 – 1/40 – ISO 1000

Havik_4HBN520170826lowres.JPG
    Exif: F7,1 – 1/60 – ISO 800

Anoniem

Wow!!!! Wat een prachtige platen van deze Zwarte specht.
    Deze blijft ook echt hoog op mijn wenslijstje staan.
    Dit is echt genieten zeg.

Anoniem

Afgelopen zondag naar hbn 5 geweest het begon mistig maar werdhet al snel strak blauw ik zie zelf liefst wat bewolking wat het harde licht wat tempert , best wat soorten gezien ongeveer 17 soorten oa fitis glanskop kuifmees vink en nog meer soorten.De omstandigheden waren erg lastig en juist op de middag rond 1400 uur kwam de zwarte specht een bad nemen keihard licht maar mijn dag kon niet meer stuk !
    Ik zal hier al een paar zwarte spechten foto,s plaatsen.

zwarte-specht-hbn-5-2bjpg.jpg

zwarte-specht-hbn-5-3b.jpg

zwarte-specht-hbn-5-1b.jpg

zwarte-specht-hbn-5-4b.jpg

Hans Overes
    Verhalenverteller

@JesperIr;

Klopt helemaal.. horen en zien tegelijkertijd beklijft bij mij ook het beste.
    En ja… die havik is een waardig alternatief. Ben dus best heel blij met deze ‘vangst’ en er moet altijd wat te wensen overblijven. Dus voor de volgende keer hopen we weer op de Zwarte Specht.

Hans

Anoniem

Ik heb afgelopen vrijdag in hut 5 gezeten.
    Ook ik wist eerst niet zo goed het verschil in roep van de verschillende spechtensoorten (had wel even geluisterd via de Vogels in NL app), maar heb het geluk gehad dat de zwarte specht rond 3 uur langs kwam.
    Kort daarvoor kondigde hij/zij zichzelf aan met haar geroep en dat was toch onmiskenbaar: het is bijna een roofvogel-achtige roep. Het lijkt wat mij betreft niet op de GBS of groene specht 🙂 maar ik vind vogelgeluiden nog altijd het makkelijkst als ik ze een keer gehoord én gezien heb! Toen de zwarte was geweest concludeerde ik dat wat ik gedurende de dag 3 of 4 keer had gehoord de groene specht moet zijn geweest, maar die heeft zich niet laten zien.

Ik ga proberen om zo snel werk en andere zaken het toelaten wat foto’s te selecteren en hier te plaatsen. Het was in ieder geval een mooie belevenis!
    Die havik hebben wij dan weer niet gehad, dat is in ieder geval een super alternatief voor de Zwarte Specht!

Hans Overes
    Verhalenverteller

Gisteren, 26 augustus 2017, ben ik samen met fotomaat Leo en broer Joy om 06:15 vertrokken uit de regio Kennemerland om een dagje te gaan fotograferen in hut HBN5. Precies 1 jaar en 8 dagen geleden waren wij voor het laatst in deze hut en het was toen een sombere dag. Somber weer is, dat is onze ervaring, een ‘ uitdaging om de meest ideale combinatie van diafragma, iso-waarde en sluitersnelheid te vinden. De weervoorspellingen voor gisteren zagen er niet echt slecht uit. Weliswaar bewolkt maar ook ruimte voor de zon dus dat gaf hoop. Het merendeel van de dag bleek bewolkt te blijven wat op zich weer jongleren met de camera-instellingen betekende maar ook dat we niet met harde schaduwen te maken zouden hebben.

Rond 08:25 draaiden we het slot van de schuilhut open en na het openen van de luiken, wat ‘rekwisieten op het toneel’ te hebben geplaatst en een kleine hoeveelheid zwarte zonnebloempitten neergelegd te hebben zaten we rond 08:45 achter onze camera’s. Tijdens het werk aan de ‘setting’ rondom de waterbak lieten met name de boomklevers al luidruchtig hun aanwezigheid blijken.

Vanaf het moment dat we achter de camera’s zaten was het een drukte van belang van met name boomklevers, kool- en pimpelmezen. De hele ochtend zijn we vermaakt door veel (algemenere) soorten die hun opwachting op de bühne maakten. Gedurende de hele ochtend was dan weer links van de hut en dan weer rechts van de hut en dan weer dichtbij en dan weer verder weg, een zwarte specht (een wenssoort van ons allemaal) te horen. Of was het nou toch een groene specht? Ik vind de roep van beide spechten moeilijk uit elkaar te houden maar volgens het logboek was de ‘zwarte’ toch regelmatig gezien voor de hut. Dat geeft de burger dan moed.
    Rond 13:00 werd het duidelijk. Het bleek een ‘groene’ te zijn. In één van de bomen ver voor de hut landde een adulte vrouwelijke groene specht. Zij zakte snel langs de stam af naar de grond en een kwartier later vloog ze op naar een andere boom waar ze een minuut of 7 aan de stam bleef hangen. Helaas zat ze te ver weg om mooie foto’s te maken.

Rond 16:30 stelde ik (na al 5 kwartier absolute rust rond de waterbak) de maten voor om bij gelijkblijvende omstandigheden de boel rond 16:45 maar op te breken. Ik had mijn zin nog niet afgemaakt of een havik landde aan de verre kant van de waterbak. Die havik was dus de vermoedelijke verklaring voor het ontbreken van vogels in de voorafgaande 5 kwartier. En tja… met een havik voor je lens breek je toch nog maar niet op…

Hoewel de havik meer dan een uur weinig activiteit vertoonde (alleen kortstondig een beetje slobberen van het water en af en toe een ander plekje in het water kiezend en verder een beetje om zich heen kijkend) greep ze op het eind toch nog een kuifmees die aan de waterrand zat te slapen en die al de hele dag al een zieke indruk maakte (opgezette veren, ogen dicht of zelfs met kop in de veren).

Rond 17:45 hebben we de camera’s met een voldaan gevoel ingepakt, de hut afgesloten en de terugreis aanvaard.

Lijst met waargenomen vogels:
    Koolmees, pimpelmees. zwarte mees, glanskop, matkop, zwartkop, goudhaantje, fitis, kuifmees, grote bonte specht, kruisbek, vink, boomklever, winterkoning, grauwe vliegenvanger, groene specht en havik.

Binnenkort plaats ik wel een paar foto’s op het forum.
    Hans

Rick Robaard
    Verhalenverteller

Vandaag Hut 5 bezocht omdat daar nogal bijzondere waarnemingen zijn geweest de laatste tijd. Ik weet onderhand als geen ander dat dit geen enkele zekerheid biedt en dat bleek vandaag ook.
    Het was grijs en regenachtig en er kwamen slechts 9 soorten voorbij waarvan twee niet te fotograferen waren. De iso moest flink opgeschroefd en de resultaten waren niet best..
    Het hoort er ook bij. Toen we de hut verlieten en weer op het bospad aankwamen zagen we twee zwarte spechten waarvan er één ook nog lang bleef zitten op een meter of 10. Helaas geen camera in de aanslag, maar het was aardig om ze toch nog even te zien.
    Eén foto bijgaand om het grijze weer weer te geven. Zelfs de GBS zocht een afdakje.

Volgende week hopelijk meer succes in hut 3. Het blijft altijd een belevenis.
    gbszw.jpg

Anoniem

Hehe dank je Wiliam.

Anoniem

Voor zo’n foto hoef je echt geen sorry te zeggen!

Anoniem

Tja sorry maar deze moet ook nog even, dat is het nadeel als je zoveel foto’s hebt geschoten dat je de tijd niet hebt om ze allemal in een keer goed te bekijken.

Boomkruiper(002.1)390A2938.JPG

Anoniem

Zwarte specht en wespendief, twee prachtige soorten die ik nog niet heb gefotografeerd. De wespendief zelfs nog nooit (zeker) gezien.

Han Bouwmeester
    Admin

Echt genieten mensen!! Hut 5 is the place to be momenteel.

Anoniem

Dan doe ik nog maar even een paar Wespendief foto’s ook van hut 5 :-
    3bWespendief.png

3WespendiefPernisapivorus.png

3dWespendiefHenk.png

Anoniem

Gohhhhhhh…… echt! Zo gaaf!

Anoniem

Ik kan het niet laten, hier nog eentje van de Zwarte Specht op bezoek bij deze hut op zondag 30 juli.

ZwarteSpecht(002.1)390A1794.JPG

Hans Overes
    Verhalenverteller

@Wiliam,

Altijd moeilijk om verschil tussen glans- en matkop te zien. Zeker als je in een hut zit.

In een artikeltje van ‘Vroege vogels’ (https://vroegevogels.vara.nl/nieuws/subtiele-verschillen-tussen-matkop-en-glanskop) wordt gesproken over een verschil tussen beide vogels.
    Ik meen een licht vlekje op de bovensnavel te zien (bij de snavelbasis). Volgens de theorie op genoemde website zou het dus een glanskop moeten zijn.

Voor wat het waard is.

Hans

Anoniem

Mooie platen en vooral de sperwer is grandioos!
    Voor de zwarte specht gaan wij ook nog een keer terug.

Han Bouwmeester
    Admin

Fraaie resultaten uit de hut die het zo goed doet momenteel mensen!

@William: Ik snap het van het raam en hadden we zelf ook graag wat hoger gehad maar de constructie van de container liet dat helaas niet toe.

Anoniem

Ik ben gisteren, 1 augustus van 07:00 tot 17:45 in hut 5 geweest.

Toen ik aan kwam lopen werd ik al welkom geheten door een kluitje mezen van verschillende soorten. Ook zaten er twee spechten te wachten tot ik klaar was met voer neerleggen en de vijver op peil brengen. Ze waren dan ook al druk aan het eten terwijl ik mijn spullen in de hut nog aan het gereed zetten was. Toen ik klaar was (duurde even, was erg donker in de hut en ik moest met het lampje van mijn telefoon op zoek naar de statiefkoppelingen) gingen de spechten er net vandoor en was het rustig op de setting. Dat duurde gelukkig niet lang en ik heb de hele dag, steeds in vlagen wel bezoek gehad van vogels. Opvallend was dat er nooit één vogel kwam, maar zodra er een was er gelijk meer kwamen. Op een gegeven moment zaten er wel zo’n 20 mezen en vinken rond en in de vijver.

Wat een mooie en goed ingerichte hut is het trouwens. Ik heb wel in slechtere hutten gezeten met campingstoeltjes of houten banken, maar hier staan bureaustoelen die prima zitten. Ook liggen de spullen die je nodig hebt op een keurige plaats gereed en kan je je eigen spullen ook goed kwijt. Het raam had van mij wel iets hoger gemogen, zodat je ook een beetje naar boven in de bomen achter de setting kunt kijken.

Helaas is het zonnetje maar een paar keer waterig te voorschijn gekomen, waardoor ik de ISO hoog moest houden (400 tot 1600). Op zulke dagen is het toch jammer dat het glas een halve tot hele stop licht tegenhoudt. Ik heb de hele dag geen andere lens gebruikt dan de 300mm/4 op mijn Olympus E-M1 body. Was gelijk een goede vuurdoop voor deze lens, wan ik heb hem nog maar een week. Samen met de 2x cropfactor van mijn body werkt het dan als een 600mm/4 lens, alleen met iets meer scherptediepte. Wat ook wel handig was is dat hij tot 1.4m dichtbij kan scherpstellen. Vooral de boomklevers, maar soms ook de matkoppen, kwamen tot dicht bij de hut en vlogen soms achter het camouflagenet.

Oorspronkelijk dacht ik dat ik ‘smiddags een poosje weg zou gaan om tegen de avond weer terug te komen, maar ik besloot toch te blijven. Het op- en afbouwen en het heen en weer rijden naar mijn vakantieadres duurt toch gauw twee uur en dan is het niet rendabel. Gelukkig was ik r in de middag. Het mannetje GBS gedroeg zich vreemd en leek zich te verstoppen achter de dikke boomstam die ik achter de vijver had gezet. Net toen hij dacht dat de kust weer veilig was kwam een mannetje sperwer om de bocht gevlogen. Hij had het niet op de specht gemunt, maar blijkbaar op een van de badderende mezen. Voor zover ik heb kunnen zien heeft hij niets gevangen. Een paar minuten later kwam hij lekker badderen en toen hij klaar was kwam het vrouwtje ook nog even toilet opmaken.

Toen het om half zes weer donkerder werd en ging regenen heb ik naar de lucht gekeken en ik zag alleen een egaal grijzen lucht. Ik ging er dus van uit dat het wel een poos kon blijven regenen en alleen maar donkerder zou worden. De ISO stond ondertussen weer op 800 en ik besloot op te breken. Al met al toch een hele mooie dag gehad met een aantal voor mij nieuwe soorten.

Ik heb de volgende soorten gezien en met een * geef ik aan dat het voor mij voor het eerst een foto opleverde van die soort. Koolmees, Pimpelmees, Vink, Matkop of Glanskop * (zeg het maar), Boomklever, Goudhaantje, Kuifmees, Grauwe vliegenvanger *, Grote Bonte Specht, Houtduif, Fluiter? * (in het boekje genoteerd als fitis), Boomkruiper (geen foto), Winterkoninkje, Vlaamse Gaai, Sperwer*. Zeker 15 verschillende soorten. Zeker niet slecht voor één dag. In het logboek heb ik ook bijgehouden hoeveel ik er gelijktijdig heb gezien op de setting. Helaas niet even een foto van gemaakt, dus die kan ik hier niet noemen. Ik had gehoopt op de Zwarte Specht, Goudvink, Kruisbek en misschien ook de Havik, maar dat geluk heb ik niet gehad. Mij viel op dat ik een aantal vrij algemene soorten ook niet heb gezien, terwijl ik uit andere hutten gewend ben dat die zich ook nogal eens laten zien, zoals: Merels, Kauwen en Eksters. Daar zag ik ook weinig (geen?) melding van in het logboek.

Hieronder nog de foto’s van de soorten waar ik het meest blij mee ben, maar ik begin met de specht die zich verstopt.
    1) GBS, man
    P8011378.jpg

2) Sperwer man
    P8011391.jpg

3) Sperwer vrouw
    P8011496.jpg

4) Glanskop/Matkop, welke is het?
    P8011541.jpg

5) Grauwe vliegenvanger
    P8010962.jpg

6) Fluiter? (vind hem te geel voor Fitis of Tjiftjaf)
    P8011036.jpg

7) Boomklever
    P8011071.jpg

Anoniem

Ok nu begrijp ik het ja, de muizen zijn idd ook vaak actief bij de diverse vogel hutten ik heb ook al aardig wat foto,s van de muisjes

Anoniem

De Muizen aten het ontbijt (van de Vogels) sneller op dan de vogels zelf…
    Er waren op enig moment Vinken die sjacharijnig werden van de pogingen muizen te verjagen…!

Anoniem

mooie serie wankie ik ben wel benieuwd wat je bedoeld met ontbijt en gedoe met muizen, bedoel je dat de muizen je ontbijt op aten ?

Anoniem

prachtige serie Wouter jullie hebben een prachtige dag beleefd zo te zien met de roofvogels en een zwarte spechten op een dag top !

Anoniem

Verloop van de dag was sterk gesegmenteerd: ontbijt en gedoe met muizen…

Aansluitend een periode met overvliegende roofvogel(s), je hoorde de sperwer al vliegend roepen.
    Het stukje bos werd op daarom dat moment doodstil, vogels en muizen verstopten zich allemaal. (Zie bonte Specht, onder de tak).
    Al snel toonde zich de Sperwer, die landde op het houtblok aan de andere kant van de vijver.
    Sperwer danste van de ene poot op de andere en vertrok, zonder badderen, zonder op zoek te gaan naar voedsel.

Ong halverwege de dag verscheen en verdween spontaan en snel een boommarter. Klom in een boom tot op 2 a 3 m hoogte, bedacht zich spontaan en rende al golvend weg.
    Verder mevrouw Vink gezien met broodje sprinkhaan (zie foto). Ze landde met buit tussen mezen, liet de sprinkhaan pontificaal zien om anderen jaloers te maken en verdween vervolgens.

Badderen van de mezen is een feest…! fffrrrtt! spetteren en dan stoppen!. Na de korte spetter intervallen keken de mezen een beetje verbaasd rond om de regenbui die ze zelf veroorzaken, leuk om te zien!

Verder materiaal van Sylvia Koehorst en WanKie Be is te zien op http://www.wenspics.be

1000_SYL3024cco1kl.jpg

1000_SYL3092cckl.jpg

1000_WKB5841cc.jpg

1000_WKB5875cc.jpg

1000_WKB6505cc1.jpg

Anoniem

Dank jullie wel Helma, Andres en Jaap voor de leuke reacties!

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Mooi verslag van een wel zeer geslaagde hut bezoek zoveel mooie soorten voor de hut op 1dag .
    Super mooie foto’s van deze dag , zal je nog lang van na genieten en veel foto’s hebben gemaakt .
    En zullen er weinig zijn die dit allemaal op 1dag zullen zien !!!

Andre de Gier
    Verhalenverteller

Wouter gefeliciteerd met jullie mooie resultaten Echt bijzonder dat zowel zwarte specht, sperwer man en vrouw en havik zich binnen relatief korte tijd laten zien en dan ook nog op een manier dat ze prachtig zijn vastteleggen op de foto. Ik begrijp dat jullie hier van aan het nagenieten zijn.

Anoniem

Wow…….. ik ben er echt stil van!!!
    Prachtige foto’s en vooral die zwarte specht is grandioos naast de uiteraard geweldige sperwer in het water.
    Echt geweldig om dit te zien.

Anoniem

Dank je Maarten, ja die reis was zo om. We vonden het eerst toch wel een puntje van overweging die 3 uur rijden. Op de heen weg zaterdagochtend (eerst naar hut 7) zijn we om 13:30 opgestaan zodat we om 14:30 konden gaan rijden. Zondag naar hut 5 vanuit Barg Willem te Lemele ook weer om 04:00 vertrokken naar hut 5 en dus daarna 3 uur terug naar huis. We hebben nog veel nagepraat over wat we allemaal hebben gezien en dan vliegen 3 uurtjes zo om.

Anoniem

Jeetje Wouter, wat een geweldige dag hebben jullie gehad! Prachtige resultaten van heel mooie soorten!
    Ik kan me zo voorstellen dat de 3 uur terugreis voorbij gevlogen zijn.

Vriendelijke groet, Maarten

Anoniem

Sorry ik heb nog wat meer foto’s die ik ook graag wil laten zien.

Sperwervrouw(001)390A2079.JPG

Sperwervrouw(002)390A2025.JPG

Buizerdjuveniel(001)390A2743.JPG

Fitis(001)390A2885.JPG

Boomkruiper(001)390A2925.JPG

Sperwerman(001)390A3021.JPG

Sperwerman(002)390A3038.JPG

Sperwerman(003)390A3154.JPG

Anoniem

Zoals beloofd een verslag van mijn bezoek aan hut 5 van Han Bouwmeester. Het verslag van hut 7 komt later.

We waren al om 05:30 in de hut na een overnachting bij B&B Barg Willem (aanrader) te Lemele.

De ochtend begin rustig de eerste foto’s konden pas gemaakt worden nadat we al een uur in de hut zaten en de lichtomstandigheden waren toen nog niet echt gunstig. Gelukkig werd het al snel beter zowel qua licht als bezoek aan de setting. Eerst kwamen wat wij altijd “the ussual suspects” noemen zoals Grote Bonte Spechten, Koolmeesjes, pimpelmeesjes, de Glanskopjes kwamen ook al snel, een nogal gesleten Bonte Vliegenvanger, de Tjif Tjaf, kuifmeesjes en toen ineens zat daar wensvogel nummer 1 de Zwarte Specht in een boom tegenover de hut. In de tussentijd komt er een Gaai een beetje klieren in dezelfde boom en ik ben bang dat die de boel gaat verzieken. Maar we hebben geluk en de Zwarte Specht komt na wat heen en weer tussen de grond en de boom naar de vijver. Op nog geen 2 meter afstand gaat de Zwarte Specht eerst op enkele plekken rond de vijver zitten om vervolgens te gaan badderen. Wauw wat een geluk, onze dag kon niet meer stuk. Al zou er de rest van de dag geen enkele vogel meer komen. Maar het werdt nog beter. Eerst blijft het een hele tijd stil maar na ongeveer 35 minuten komt daar ineens de Sperwer vrouw en ook zij gaat uitgebreid badderen. De Sperwer vrouw is net weg en de Zwarte Specht komt weer terug. Nadat hij even in een boom heeft gezeten en ondanks een aanval van een Sperwer komt hij weer naar de vijver en gaat opnieuw badderen. Hierna komt er een juveniele Havik in een boom zitten.

Nu komt er weer een lange periode met alleen klein spul, de fitis komt langs om te badderen en een boomkruiper komt zo mooi dichtbij dat ik er echt een mooie foto van kan maken, dit is me in een jaar tijd nog niet gelukt.

Als afsluiter komt de mannelijke Sperwer ook uitgebreid badderen.

Het is zo rond 15:30 als deze Sperwer vertrekt en dit is wel het einde van een spectaculaire dag. We blijven nog tot 17:30 maar zien geen vogels meer. Ik hoop nog op de Boommarter die onlangs is gesignaleerd maar helaas het blijft volledig stil, geen teken van leven meer. Het is met tussenpozen ook gaan regen dus we wachten op een goed moment om droog te vertrekken. Na een terugreis van 3 uur zijn we om een uur of 21:00 weer thuis met onze kop nog in de wolken van wat we die dag hebben gezien.

GroeneKikker(001)390A1121.JPG

BonteVliegenvangervrouw(001)390A1449.JPG

Kuifmees(001)390A2819.JPG

Gaai(001)390A1681.JPG

ZwarteSpechtman(001).jpg

ZwarteSpecht(005)390A1829.JPG

GroteBonteSpecht(002)390A1542.JPG

Tjiftjaf(001)390A1653.JPG

Anoniem

Klopt en zelfs Han was blij verrast 🙂
    De Sperwer hebben we die dag wel gezien maar niet kunnen fotograferen helaas.
    Daarom is het genieten van de foto’s die jij hier neerzet 🙂

Frank
    Verhalenverteller

Bedankt voor het compliment! We hadden de wespendief van jullie ook gezien inderdaad. Erg mooi! Zo’n kans krijg je niet vaak.

Frank
    Verhalenverteller

De kwaliteit van onze geplaatste foto’s valt wat tegen. Waarschijnlijk kan ik ze beter op een andere manier uploaden?
    fullsizeoutput_2b6d.jpeg

fullsizeoutput_2abc.jpeg

Anoniem

Heel mooi die Sperwer!
    Wij hadden de Wespendief maar deze Sperwer is ook een geweldige vogel om zo mooi dichtbij te zien.
    Hele mooie foto’s.

Frank
    Verhalenverteller

We hebben 26 juli in de hut gezeten. Het was een aardige dag met redelijk wat zon. Er kwamen af en toe wat vogels. Na een tijdje was het ineens helemaal stil. Toen kwam de sperwer. Echt mooi om een sperwer van zo dichtbij te kunnen zien en fotograferen. Ons dag was helemaal goed!

fullsizeoutput_2b5e.jpeg

fullsizeoutput_2b25.jpeg

fullsizeoutput_2b4d.jpeg

Anoniem

Ja, die Wespendief blijft echt de mooiste waarneming van die dag 🙂

Anoniem

Mooie serie vooral de wespendief is super !

Anoniem

Mijn foto’s had ik al geplaatst.
    Hier ook alvast wat foto’s van mijn ega Henk.
    De andere foto’s komen nog.

50 berichten aan het bekijken - 601 tot 650 (van in totaal 784)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.