HBN-5 resultaten

Forums FOTOSCHUILHUTTEN Waarnemingen van hutbezoekers HBN-5 resultaten

• Dit onderwerp bevat 779 reacties, 106 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 26 oktober 2021 door .
50 berichten aan het bekijken - 201 tot 250 (van in totaal 779)
  • Auteur
    Michel Roesink
    Verhalenverteller

31 juli tussen 07:30 en 14:30 de volgende soorten gezien: koolmees, pimpelmees, zwartkop, matkop, glanskop, zwarte mees, vink, boomklever, boomkruiper, g.b.s., mibo, kuifmees, roodborst, goudhaan, vlaamse gaai, gekraagde roodstaart (m+v), sperwer (bad), fitis en een braamsluiper te diep in de struiken voor een foto. We vertrokken die dag vroegtijdig vanwege naderend onweer in combinatie met vermoeidheid. Het was die dag wisselend bewolkt en 22 graden.

Foto’s volgen later, ik loop nogal achter 🙂

Zoals beloofd een paar foto’s van 31 juli, excuus voor het late posten.

DSC_3153kopie.jpg

DSC_6936kopie.jpg

DSC_6960kopie.jpg

DSC_6792kopie.jpg

Anoniem

Dank je wel Peter, dus ik heb weer iets nieuws geleerd. Mijn vogelbepaling APP is daar waarschijnlijk wat onnauwkeurig….

Ik gebruik zelf de Collins Bird Guide app. Tekst in het Engels, maar soortnamen in verschillende talen (oa. Nederlands). Heb je de beste vogelgids van Europa op je mobiel (met vaak ook geluidsopnames erbij).

Peter van Velzen
    Admin

Geen dank Walter. Ook ik vind die kleine bruine vogeltjes wel vaak lastig, maar dit is wel een duidelijker geval.

Walter Weigelt
    Verhalenverteller

Dank je wel Peter, dus ik heb weer iets nieuws geleerd. Mijn vogelbepaling APP is daar waarschijnlijk wat onnauwkeurig….

Peter van Velzen
    Admin

Zeker Walter, de gele borst duidt op een juveniele fitis, dus dit jaar geboren. De fluiter is meer gedrongen en heeft een duidelijk wittere borst.
    De wat donkerder pootjes (adulte fitis heeft roze pootjes) komen ook goed overeen met een jonge fitis.

Walter Weigelt
    Verhalenverteller

Hallo, Peter,
    Dank u voor uw opmerking. Ik ben niet zeker van de bestemming, dus de withalsvliegenvanger kan ook een bonte vliegenvanger zijn en de bosfluiter is waarschijnlijk een Fitis.

c_IMG_2721_DxO.jpg

dan is dat waarschijnlijk ook een Fitis.

Peter van Velzen
    Admin

En de vliegenvanger die je bij je tweede post hebt afgebeeld is wel de grauwe vliegenvanger.
    De bonte, zoals in de eerste post afgebeeld, heb je in je lijstje niet vermeld, maar wel degelijk gefotografeerd. Valt weer mee he!
    Maar de andere vliegenvanger die je op je lijstje hebt staan, de withalsvliegenvanger, kan ik op de foto niet herkennen, en zou ook een absoluut unicum zijn, want dit is een zeer zeldzame dwaalgast in Nederland (en Duitsland neem ik aan).
    Je laatste foto in de tweede post is een fitis, die staat niet op je lijstje, de fluiter wel. Heb je daar foto’s van?

Peter van Velzen
    Admin

Hallo Walter, dank voor je verslag. Mooie opnamen.
    De vliegenvanger die je in de laatste foto weergeeft is een bonte vliegenvanger.
    Bij deze hut heb ik ook wel de grauwe vliegenvanger gezien, maar dat is dit niet.

Walter Weigelt
    Verhalenverteller

Hier is de lijst van alle vogels die we hebben kunnen fotograferen….

vink
    pimpelmees
    grote Bonte Specht
    gaai
    grauwe Vliegenvanger
    withalsvliegenvanger
    kuifmees
    boomklever
    koolmees
    roodborst
    sperwer
    fluiter
    matkop

c_IMG_1978_DxO.jpg

c_IMG_2506_DxO.jpg

c_IMG_2546_DxO.jpg

c_IMG_2564_DxO.jpg

c_IMG_1827_DxO.jpg

c_IMG_2783_DxO.jpg

Walter Weigelt
    Verhalenverteller

op vrijdag 30.08.19 uur waren Guido en ik in hut 5.
    We kwamen om 06.00 uur aan en reden om 17.00 uur terug. Daarna kwam de hele dag de zon tevoorschijn en scheen de hele dag. beetje bij beetje kwamen er steeds meer zingende vogels naar het water om een bad te nemen. kort voor de middag kwam er een boskreeft een boskreeft in bad, toen verscheen er een grijze vliegenvanger. Even later kwam ook de Vlaamse gaai drinken. op de achtergrond hoorden we steeds weer de zwarte specht, af en toe ook de groene specht. we waren vooral blij met een grauwe vliegenvanger, die eerst kwam om te drinken en daarna nog een keer om te baden. om twaalf uur ’s middags was het stil, een paar heidevliegen dansten over het water en legden hun eieren in het water. om 13.30 uur kwam de sperwer plotseling en landde aan de rechterkant van de vijver. een paar keer vloog hij een paar keer heen en weer en bleef een tijdje zitten voordat hij weer verdween. misschien stoorde het geluid van de camera’s hem, hij kon ons niet zien (uit voorzorg hadden we een camouflage sjaal voor het raam gehangen).
    de hele middag kwamen alle vogels steeds weer terug om te baden. het was niet saai voor ons en dus hebben we weer een mooie dag in han`s fotohutje te besteden. Met dank aan Han Bouwmeester en alle deelnemers voor de geweldige organisatie!

Walter en Guido uit Münsterland

c_IMG_2026_DxO.jpg

c_IMG_1187_DxO.jpg

c_IMG_1347_DxO.jpg

c_IMG_1692_DxO.jpg

c_IMG_1994_DxO.jpg

Anoniem

Michel, fijn dat je het probleem herkent. Misschien moet die knop waar je het over hebt gewoon groeien 🙂
    Ik zal met de Kerst aan je denken. Voor de staartmees kan de kerst niet vroeg genoeg beginnen.

Michel Roesink
    Verhalenverteller

Ach Zeno, toen ik je verhaal begon te lezen maakte ik dezelfde klassieke fout: ik betrapte me erop dat ik bij elke letter sneller begon te lezen met de achterliggende gedachte ‘NU komt het’ 🙂
    Er kwam wel iets, maar wel hetgeen ik totaal niet verwacht had… Ik snap er helemaal niks van; onder die omstandigheden zou je toch juist het één en ander aan spektakel verwachten, helemaal bij deze hut. Maar goed, ik leer het ook nooit, hoevaak ik ook teleurgesteld een hut uitstap, het is een dingetje dat heb je of dat heb je niet. Er is helaas geen knop waar ik het mee uit kan schakelen 🙂
    Maar wel een paar mooie foto’s en mijn favoriet is ook de staartmees tussen de besjes. Denk je ook aan mij met Kerst? 😀

Han Bouwmeester
    Admin

Het is idd de klassieke instinker Zeno maar oh zo menselijk. En er is geen touw aan vast te knopen; helemaal niet bij deze hut dit jaar. Zo valt me deze dagen bij de afmeldingen en berichten op dat het in de middagen vrijwel overal flink stil valt. Dat was bij de vorige hittegolf toch heel anders meen ik. Zeker bij 5.

Maar mooi verslag zoals altijd en…Marco ten voeten uit dus inderdaad top!
    Binnenkort hopen we deze vijver even goed op lekkage te kunnen checken voor de zekerheid.

In elk geval erg fraaie foto’s!

Anoniem

Dank je Yvonne. Staartmeesjes zijn echt heel leuke vogeltjes.
    Ik zal met de Kerst aan je denken 🙂

Yvonne
    Admin

Prachtig die badderende mees en die staartmees tussen de rode besjes …. Kerstkaart waardig 🙂

Anoniem

Ik heb nog even een paar foto’s bijgevoegd nav mijn bezoek van gisteren.
    KuifmeesHBN-2.JPG

MiboHBN.JPG

Staartmees2HBN.JPG

StaartmeesHBN.JPG

Peter van Velzen
    Admin

Hallo Zeno, toch mooi 21 soorten. En je hebt gelijk, onbevooroordeeld afwachten levert vaak de verrassingen en “rekenen” op van alles laat je nog een keer rekenen zoals het spreekwoord zegt.
    En hoe het van dag tot dag kan verschillen hebben we onlangs samen gezien.
    Enfin, er blijft wat te hopen over.
    Ben benieuwd naar je foto’s.

Anoniem

Ben net terug uit Haaksbergen waar ik voor de vijfde keer de hut aldaar heb bezocht.
    Van de eerste vier bezoeken herinner ik me vooral dat ik toen geen roofvogels heb gezien. Ik heb toen verder ook niet echt bijzondere waarnemingen gedaan.
    Goed beschouwd eigenlijk heel vreemd want de laatste maanden “wemelt” het daar van de bijzondere waarnemingen. Veel sperwers, maar ook haviken en wespendieven zijn gespot. Die laatsten zijn waarschijnlijk alweer naar (nog) warmere oorden vertrokken.
    Toen ik vanmorgen tegen 6.30 uur bij de hut arriveerde hoopte ik ook echt op roofvogels. De omstandigheden leken ideaal. Warm weer, vrijwel geen wind en om het zo maar eens te zeggen echt “badderweer”.
    Een snelle blik in het logboek leerde me dat er in augustus vrijwel elke dag wel een of meer sperwers waren waargenomen en af en toe zelfs een havik.Had je erg veel geluk dan trof je beide roofvogels op één dag aan. Wat verder opvallend was dat er veel melding werd gemaakt van zwarte en groene specht.

Tja….. en dan ga je dus de mist in. Al die waarnemingen vormen geen enkele garantie dat jij die soorten ook gaat zien. Hoewel ik nu al meer dan een jaar de hbn hutten bezoek, maak ik nog steeds een beginnersfout:
    Ik verheug me op bepaalde soorten en moet vervolgens aan het eind van de dag vaststellen dat ik geen van die soorten heb gezien…
    Beter is het natuurlijk om te genieten van wat je wel hebt gezien. Nou, dat was helemaal niet gering. Ik zag maar liefst 21 soorten en dat is volgens mij voor hut 5 helemaal niet gek. Bovendien zag ik leuke kleine soorten als bonte- en grauwe vliegenvanger, kuifmees en staartmees.
    Vooral met de staartmees was ik erg blij. Ik had die soort nog nooit voor een hut aangetroffen en nu zag ik er ’s ochtends maar liefst drie!
    Ook de mibo was eenmaal aanwezig. Ook dat vind ik altijd een leuke soort.

Al met al kijk ik dus best terug op een geslaagde dag.Veel badderend “klein spul”.
    Voor de volledigheid. Ik zag: koolmees, pimpelmees, vink, grauwe vliegenvanger, bonte vliegenvanger, gaai, GBS, Mibo, roodborst, houtduif, zwarte mees, kuifmees, staartmees, glanskop, matkop, boomklever, boomkruiper, fitis, goudhaan, boompieper en tjiftjaf.

Han bedankt voor weer een mooie dag! Ook Marco bedankt! Fijn dat je vanochtend om 6.45 uur nog even meehielp met het bijvullen van de vijver ( toen ik ’s ochtend aankwam was het waterpeil in de vijver erg laag. Op verschillende plekken stond het zwarte vijverfolie droog. Nadat ik een kwartier gepompt had, kwam er opeens iemand aanlopen. Ik dacht toen bij mezelf: het zal toch niet die man met de metaaldetector zijn :).
    Gelukkig was het Marco en hij heeft het pompen toen van me overgenomen.
    Marco: nogmaals bedankt!
    Ik hoop binnenkort nog een paar foto’s te plaatsen.

Han Bouwmeester
    Admin

Fantastisch André! Inderdaad behoorlijk uniek om twee sperwers gelijkertijd voor de hut te hebben én ze dan ook nog beiden in een beeld te pakken!

Overigens: Ik heb contact opgenomen met Staatsbosbeheer en er is idd aan niemand toestemming gegeven om het terrein in te gaan; laat staan met een metaaldetector. Het heeft hun aandacht en aan ons allen het verzoek ook namens hen om dit soort dingen even per omgaande te melden zodat er iemand naar toe kan. Toch geen reden voor angst (wat ik me wel kan voorstellen) want dit is wel heel zelden dat er plots iemand zomaar een deur open trekt. De deur kan idd van binnenaf afgesloten worden hetgeen een wat prettiger gevoel zal geven.

Michel Roesink
    Verhalenverteller

@John : aan de fraaie platen te zien, heb je een mooie dag gehad.

@Marco : wat een geweldige foto’s van de havik! De setting bij HBN5 komt op mij altijd heel compact over en als er dan zo’n bakbeest zo vlak voor je neus verschijnt, dan geeft dat wel wat kippenvel-momenten!

@Yvonne : leuk om te lezen dat er meer mensen zijn die elkaar via deze geweldige hobby leren kennen door simpelweg bij elkaar aan te schuiven in een hut! Heel fraai ook die foto’s van de zwarte specht!

@Andre : gaaf die platen waarop beide sperwers te zien zijn!

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Een mooi verhaal van de beleving van je hut bezoek en super dat je deze keer de Sperwer wel heb mogen zien en fotograferen en dat meerdere malen op de dag .
    Ook goed dat je na het bijvullen van de vijver nog even ben blijven wachten op de sperwer !!
    Mooie serie foto’s van deze dag , je zal er nog wel veel uit te zoeken hebben .

Andre de Gier
    Verhalenverteller

Hier een aantal platen van mijn dag 25augustus

sized_DSC_6987.JPG

sized_DSC_7342.JPG

sized_DSC_7694.JPG

sized_DSC_7687.JPG

sized_DSC_7682.JPG

sized_DSC_7710.JPG

sized_DSC_8073.JPG

sized_DSC_7468.JPG

Yvonne
    Admin

Nog even een opmerking: contact opnemen vanuit de hut kan lastig zijn ivm geen bereik. Soms kun je slechts alleen sosnr bellen. Buiten is geen probleem maar binnen wel.
    Dus dames… Doe de deur op slot

Andre de Gier
    Verhalenverteller

Dat kan bij deze hut ook hoor, maar had ik niet gedaan Nikita

Anoniem

[quote=”Andredegier” post=4201]Ben nog iets vergeten te vertellen. De ochtend was druk met vogels voor de hut maar de middag veel rustiger. Maar om ongeveer 16.00u. werd plotseling de deur van de hut opengetrokken door een nieuwsgierige man met een metaaldetector in zijn hand. Wellicht was hij al langer in de omgeving acher de hut bezig hetgeen het vogelbezoek mogelijk langere tijd heeft verstoord. De man uiteindelijk vriendelijk verzocht de omgeving van de hut te verlaten daar het anders niet veel meer zou worden met fotograferen

Wanneer je in een hut zit, ben je je totaal niet meer bewust van de omgeving erom heen. Wat zal je geschrokken zijn André!
    Dat is mijn angst (als vrouw) dat er vreemd volk interesse toont in de hut. Gelukkig valt dat meestal wel mee en schrik je alleen van een plotselinge aanval van een roofvogel, maar toch!!
    Ik hoop dat de man na jouw woorden het besef had om inderdaad te vertrekken. Het feit dat hij niet eens het door had dat zijn aanwezigheid de vogels verstoorden …. Zielig![/quote]

Dat vond ik heel fijn bij hut 9 kon de deur op slot! Heb daar ook zeker gebruik van gemaakt

Yvonne
    Admin

Ben nog iets vergeten te vertellen. De ochtend was druk met vogels voor de hut maar de middag veel rustiger. Maar om ongeveer 16.00u. werd plotseling de deur van de hut opengetrokken door een nieuwsgierige man met een metaaldetector in zijn hand. Wellicht was hij al langer in de omgeving acher de hut bezig hetgeen het vogelbezoek mogelijk langere tijd heeft verstoord. De man uiteindelijk vriendelijk verzocht de omgeving van de hut te verlaten daar het anders niet veel meer zou worden met fotograferen

Wanneer je in een hut zit, ben je je totaal niet meer bewust van de omgeving erom heen. Wat zal je geschrokken zijn André!
    Dat is mijn angst (als vrouw) dat er vreemd volk interesse toont in de hut. Gelukkig valt dat meestal wel mee en schrik je alleen van een plotselinge aanval van een roofvogel, maar toch!!
    Ik hoop dat de man na jouw woorden het besef had om inderdaad te vertrekken. Het feit dat hij niet eens het door had dat zijn aanwezigheid de vogels verstoorden …. Zielig!

Han Bouwmeester
    Admin

Prachtig verslag André! Het gebeurt zo vaak dat je lange tijd een soort mist en het dan plots op een dag allemaal bij elkaar valt.
    Minder fraai is die man. Tjonge zeg en dan zo die deur even open trekken. Heel graag, en geldt voor iedereen, onmiddellijk de beheerder of mij bellen. In dit geval zouden we er gelijk een boswachter of boa op af sturen want die man heeft daar helemaal niks te zoeken natuurlijk. Vraag me überhaupt af welke zin het heeft daar met een metaaldetector te gaan zoeken. Wat jammer van zo’n dag zeg!

Andre de Gier
    Verhalenverteller

Ben nog iets vergeten te vertellen. De ochtend was druk met vogels voor de hut maar de middag veel rustiger. Maar om ongeveer 16.00u. werd plotseling de deur van de hut opengetrokken door een nieuwsgierige man met een metaaldetector in zijn hand. Wellicht was hij al langer in de omgeving acher de hut bezig hetgeen het vogelbezoek mogelijk langere tijd heeft verstoord. De man uiteindelijk vriendelijk verzocht de omgeving van de hut te verlaten daar het anders niet veel meer zou worden met fotograferen

Andre de Gier
    Verhalenverteller

Zondag 25 aug. HBN5 bezocht om 6.20u. aanwezig in de hut en de vooruitzichten waren positief vanwege een warme dag die de vogels naar de vijver zouden gaan lokken. Het gehele jaar elke maand wel een hut bezocht maar nog niet 1 sperwer voor de lens gehad daar zou deze dag verandering in komen. Om 10.40 u. landde er een vrouwtje adult rechts aan de zijkant voor aan de waterbak en ging overwippen van de ene kant naar de andere kant van de bak om uiteindelijk een bad te nemen. Bij elkaar bleef de vogel wel 20 min. voor de hut Voor 12 uur zag ik voor de hut een paar keer 2 vogels als een razende achter elkaar aan vliegen maar zo snel dat ze moeilijk te determineren waren maar mijn vermoeden was dat het 2 sperwers betrof die rondom elkaar buitelden
    Om 12.10 u. werd mijn vermoeden bevestigd doordat naar mijn idee de adult vrouw links aan de vijverkant landde een halve minuut later gevolgd door een veel kleinere naar mijn idee juveniel. De adult vrouw gaf een prachtige baad voorstelling die aandachtig werd gadegeslagen door het jong
    De vogels bleven wel 10 minuten voor de hut Een half uur later sloegen de vogels alarm en vluchtten snel weg waarna ik kort hierop een sperwer frontaal over de hut zag scheren die na 1 minuut in de stronk landde aan het eind van de hut om van deze mislukte jachtpoging even op adem te komen Daarna werd het rustiger met het sperwergeweld maar aan het einde van de middag had ik al water bijgepompt om even over 5 maar iets in mij zei om nog even te blijven zitten Dus weer terug in de hut waar mijn fototoestel nog op het slidersystem stond. En ja hoor om 17.20u.plofte er een prachtig mannetje links voor in de vijver neer die uiteraard weer eerst uitgebreid de omgeving ging inspecteren voordat hij zich overgaf aan een lekker bad Dit was geen sperwerdag maar EEN SPERWERDAG MET HOOFDLETTERS. Enorm genoten van dit spektakel en natuurlijk vele mooie platen kunnen maken. Eigenlijk wilde ik niet vertrekken maar toch besloten om de 2 en een half uur durende reis naar den Haag tevreden af te reizen om 17.40u. Verder gezien: veel kool en pimpelmezen en glanskoppen, regelmatig kuifmezen, gaai, fitis, tjiftjaf, tuinfluiter, juveniele groene specht man, GBS man,vrouw,juveniel, MIBO, goudhaantje, vink roodborstje adult en juveniel,boomklevers ,zwarte mees , muis, kikkers Foto’s moet ik nog uitzoeken en volgen

Yvonne
    Admin

Dank je wel John 😀

john breugelmans
    Verhalenverteller

een mooi verslag en prachtige foto,s Yvonne !!!

Anoniem

Het was een heerlijke dag.
    Bedankt

Han Bouwmeester
    Admin

Prachtig Yvonne en heel leuk verslag er bij!
    En ja, als het om een beetje spanning gaat voor wat de dag gaat brengen zit je in deze hut helemaal goed!
    Veel dank voor het delen hier!

Yvonne
    Admin

Het leuke van een hobby als fotograferen is, dat je gelijkgestemden leert kennen.
    Zaterdag 17 augustus met 2 totaal onbekenden (nou ja, via de opgestelde groepsapp hebben we al wel behoorlijk wat contact met elkaar gehad …) in hut 5 gezeten.
    Blijft toch spannend: wie heb je naast je zitten maar het werd gezellig met Nikita en Cees Huyser! Voor herhaling vatbaar.

Weersvoorspelling was niet super maar het viel achteraf toch wel heel erg mee met 2 kleine buitjes terwijl een stuk landinwaarts het behoorlijk nat bleek.
    Door bewolking waren de omstandigheden niet ideaal met lage sluitertijden.

Een bombardement van kool- en glanskopmezen, een aantal pimpeltjes, enkele boomklevers (waarvan een zich toch wel heel erg druk maakte tegen zijn eigen beeld van het spiegelglas), tjiftjaf, GBS, gaai, kuifmees, heer en mevrouw vink. In de ochtend zagen we een 2-tal reeën door het bos stappen en probeerde de jagende sperwer een prooi te slaan.
    Rond 12u kwam deze sperwer ons verwennen met een bad voor de hut. Blijft een mooi gezicht als vogels zich totaal onbespied voelen en alleen met de omgeving bezig zijn.

Op het moment dat Cees naar huis wilde gaan en zijn camera van de slider had gehaald …. plof … een zwarte specht op de tak. Snel de boel weer teruggezet en schieten. Dit was echt een cadeautje en niet meer verwacht. Het blijft moeilijk om het moment te kiezen waarop je vertrekt …. er zou zomaar iets langs kunnen komen hetgeen weer is bewezen! 🙂

Kortom, het was een lange zit in de ‘alles of niets’ hut met tijden dat er echt niets te zien was maar ook mooie momenten met de sperwer en de zwarte specht

hbn5klein(4van12).jpg

hbn5(2van12).jpg

hbn5klein(10van12)-2.jpg

hbn5klein(11van12).jpg

Michel Roesink
    Verhalenverteller

Afgelopen weken 2x deze prachtige alles-of-niets boshut bezocht.

31 juli tussen 07:30 en 14:30 de volgende soorten gezien: koolmees, pimpelmees, zwartkop, matkop, glanskop, zwarte mees, vink, boomklever, boomkruiper, g.b.s., mibo, kuifmees, roodborst, goudhaan, vlaamse gaai, gekraagde roodstaart (m+v), sperwer (bad), fitis en een braamsluiper te diep in de struiken voor een foto. We vertrokken die dag vroegtijdig vanwege naderend onweer in combinatie met vermoeidheid. Het was die dag wisselend bewolkt en 22 graden.

14 augustus gezeten van 07:30 tot 18:15, wisselend bewolkt en 20 graden. Die dag was de lijst als volgt : koolmees, pimpelmees, zwartkop, matkop, vink, g,b,s., boomklever, kuifmees, mibo, fitis, boomkruiper, roodborst, tjiftjaf, vlaamse gaai en 2x een badderende sperwer (man juv en vrouw juv). Laat in de middag hadden we (hoorbaar) de zwarte specht op circa 10 meter schuin achter de hut, helaas is deze niet voor de hut verschenen.

De hut heeft de afgelopen maanden heel wat mensen fantastisch foto-materiaal geleverd, bijzondere/zeldzame natuurbelevenis gegeven. In dat opzicht kwamen wij er enigszins bekaaid vanaf, maar het luistert allemaal zo nauw in dat opzicht. Een droge avond/nacht voor het hutbezoek, een paar graden hogere temperatuur op de dag zelf etc. het kan het kwartje net de goede of de minder goede kant op laten vallen. Ik blijf het een interessante stek vinden, ondanks de, laten we zeggen altijd uitdagende, lichtomstandigheden. Half september gaan we de volgende poging wagen 🙂

Foto’s volgen later, ik loop nogal achter 🙂

Anoniem

Prachtig

john breugelmans
    Verhalenverteller

prachtige foto,s Marco !!!

Han Bouwmeester
    Admin

Fantastisch man!!

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

@ Marco .

Mooi verslagje van je bezoek aan deze hut .
    Altijd mooi als de Havik een poosje komt kijken voor je .
    Mooie serie foto’s alleen jammer van de laatste foto dat het oogvlies dicht is .

Anoniem

Na alle geweldige foto’s die voorbij kwamen had ik eindelijk tijd om ook weer eens plaats te nemen in de hut, ik heb echt genoten van al het moois dat alle bezoekers voor de hut hebben gehad, vooral de boommarter daar ben ik heel eerlijk best jaloers op.
    Uniek zijn natuurlijk ook de wespendieven en de wielewaal, laatsgenoemde liet zich elke keer wel horen als ik er was voor controle, ik hoopte erop dat die zich ooit voor de hut zou laten zien.
    Ik had zelf een mooie dag met een bezoek van de Havik, fantastisch beest ! Hij kwam aanvliegen en ging eerst verderop in het bos zitten achter de waterbak op zo’n 20 mtr, heel rustig speurde die de omgeving af om vervolgens op de stok te gaan zitten bij de waterbak.
    Hier heeft hij best een tijdje gezeten rustig om zich heen kijkend en af en toe een veertje wegplukken. Daarna was het tijd voor ‘m om te gaan badderen, dik drie kwartier kunnen genieten van deze machtige rover.

Groetjes Marco
    northerngoshawkhbn.jpg

havikopstokhbn.jpg

northerngoshawkhbn2.jpg

john breugelmans
    Verhalenverteller

nog bedankt Frank , ik was ook erg blij met zondag want vrijdag viel behoorlijk in het water met redelijk wat buien gelukkig was de zondag zeer goed met prachtige vogels voor de hut.

john breugelmans
    Verhalenverteller

Bedankt Martin , voor de volledige lijst van waarnemingen , dus dan betekend het een nieuwe soort voor hbn 5 leuk .
    Hij kwam ook uit het niets uit de lucht vallen voor de hut , ik hoorde hem al roepen en voor ik het wist zat hij al in de waterbak / vijver .

Martin Verbeeten
    Verhalenverteller

Hallo John.
    Ik heb de waarnemingen van de Witgat voor je opgezocht.
    HBN 3 juni en juli 2017, aug 2018 en juni 2019
    HBN 7 juli 2015 en juli 2016
    Voor de volledigheid HBN 6
    sep 2014, apr juni aug 2015, apr t/m jul, sep 2016, mrt, jun, jul 2017

groet Martin

Frank Kremer
    Verhalenverteller

Hoi John,

Fijn dat de 2e dag wel succesvol was.
    Mooie resultaten van de zwarte specht, havik en middelste bonte specht.
    Ook de schuwe grote lijster en gekraagde roodstaart staan er prima op.
    Leuk ook dat de witgat een bezoekje kwam brengen. Die zou ik daar niet zo snel verwachten.

Met vriendelijke groet,

Frank

john breugelmans
    Verhalenverteller

Bedankt Rick, het was een prachtige dag met veel mooie soorten

Rick Robaard
    Verhalenverteller

Prachtige serie hoor
    Mooi dagje

john breugelmans
    Verhalenverteller

Bedankt Peter !

Peter van Velzen
    Admin

Done
    Peter

john breugelmans
    Verhalenverteller

help per ongeluk 2 keer toegevoegd 1 mag er weg een keer is wel genoeg al vast dank

john breugelmans
    Verhalenverteller

zoals beloofd nog wat foto,s van afgelopen vrijdag en zondag bij hbn 5

gekraagderoodstaartmetspiegeling1b.jpg

grotelijster1b.jpg

sperweroptak1b.jpg

mbs3b.jpg

mbsmetspiegeling1b.jpg

50 berichten aan het bekijken - 201 tot 250 (van in totaal 779)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.