HBN-6 resultaten

Forums FOTOSCHUILHUTTEN Waarnemingen van hutbezoekers HBN-6 resultaten

• Dit onderwerp bevat 449 reacties, 93 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 oktober 2021 door .
50 berichten aan het bekijken - 401 tot 450 (van in totaal 450)
  • Auteur
    Anoniem

Afgelopen zondag heb ik een teleurstellende dag in hut 6 doorgebracht. Ik was er al vroeg en de dag begon grauw en grijs maar vanaf 10:30 brak het zonnetje prachtig door.
    Maar licht of geen licht, er was de hele dag nauwelijks activiteit. Toegegeven meerkoet, waterhoen en wilde eend kwamen regelmatig langs maar daar bleef het bij. Voor de rest bleef het de hele dag vrijwel uitgestorven. In de verte waren wat futen aan het baltsen (dát zou ik graag voor de hut zien!) maar verder bleef het eigenlijk ook vrij rustig op de rest van het meer.
    Met name de belangrijkste reden van mijn komst, de ijsvogel, liet zich totaal niet zien of zelfs horen. Men schijnt dit te wijten aan de waterstand maar ik ben hier nog nooit geweest en kon daarom niet vaststellen of deze abnormaal was. Echter ik twijfel zeer of dat iets met de afwezigheid van de ijsvogel te maken heeft, want ik zag visjes rondzwemmen en kan met toch moeilijk voorstellen dat de waterstand voor de vangst nou werkelijk zoveel uitmaakt.

Ondanks alles heb ik toch nog twee interessante waarnemingen gedaan, al heb ik deze helaas niet op de gevoelige plaat kunnen vastleggen.

Allereerst streken er in de verte enkele malen kleine groepjes ganzen neer, onder meer nijlganzen. Van één groepje viel mij op dat ze er anders uitzagen, met name dat hun koppen spierwit waren. Verder leken ze erg op nijlganzen maar meer roodbruin en hun uiterlijk en bewegingen deden meer denken aan bergeenden. In de vlucht zagen ze er ook uit als nijlganzen.
    Ik heb natuurlijk in de fotogids gezocht en kwam uit op de Casarca, maar het lijkt erg onwaarschijnlijk dat die hier worden waargenomen. Heeft iemand enig idee? Het was zo ver weg dat ik geen behoorlijke foto kon nemen, maar achteraf was een onbehoorlijke foto toch wel heel interessant geweest 🙂

Verder zag ik beweging in de takkenbos onder de vetkorf. Toen ik dat een tijdje in de gaten hield zag ik in de opening een groot rat-achtig dier op en neer klimmen, alsof hij voedsel aan het verzamelen of een nest aan het bouwen was. Ik heb hem twee keer heel duidelijk over zijn hele lengte voorbij zien komen maar alleen op de rug, en het deed denken aan een beverrat of muskusrat. Hij was echter wel droog en heel duidelijk zandkleurig. Op het forum zag ik dat daar (in de buurt?) een bunzing was gefotografeerd maar dit dier was echt heel licht zandkleurig van kleur en ook volkomen effen. Dat lijkt toch niet op de bunzing van de foto, hoewel ik op internet zie dat bunzings wel degelijk ook die kleur kunnen hebben. Dus toekomstige bezoekers hou het in de gaten!

20170326-5P5A7263.jpg

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Een mooie serie met een leuke verrassing er tussen .

Anoniem

Op 22 maart voor het eerst in deze hut gezeten samen met Ali de Groot.
    We hadden echt schitterend weer en wat een prachtige hut is dit. Uitzicht over water echt fantastisch.
    Veel gezien, ook veel op afstand. Verrassendst was de bunzing. Helaas geen ijsvogel.
    Gezien: Buizerd(meerdere keren) Sperwer, kraaien, wulpen ver weg, scholekster, gaaien.
    Gefotografeerd: wilde eend, knobbelzwaan,reiger, witte kwikstaart, gele kwikstaart, fuut, meerkoet, ekster, grauwe gans, wulp, scholekster, wintertaling, bunzing.
    IMG_4765x.jpg

IMG_4839x.jpg

IMG_4859x.jpg

IMG_4921x.jpg

IMG_4941x.jpg

IMG_4983x.jpg

Anoniem

Leuk dat je hem geplaatst hebt

Han Bouwmeester
    Admin

Van Jannie Holwerda kreeg ik een bericht met een melding van een marter achtige rechts van de hut. Haar foto´s verrasten en verbaasden me…een bunzing!
    Zie deze foto met dank aan Jannie!

Bunzing-Jannie-Holwerda-IMG_4983x.jpg

Han Bouwmeester
    Admin

Toch een mooie serie Robert!
    Het extreem hoge water heeft idd de nodige gevolgen. Ik vermoed dat het daarom idd nog wat wisselend is met de ijsvogels omdat de ondiepe delen waar de kleine vis graag zwemt nu opeens gewoon diep zijn. De ene dag laten ze zich zien, de andere dag in zijn geheel niet. Toch is er al wel gegraven in de wand rechts van de hut dus er is wel wat gaande.

Anoniem

mooie dag gehad zo te zien

Anoniem

Afgelopen week deze bijzondere hut weer bezocht. In tegenstelling tot mijn vorige bezoeken geen visite gehad van de ijsvogel.
    Het water stond erg hoog, waarschijnlijk ook de reden? Nb: eerder in de week waren de ijsvogels wel vereeuwigd.
    Wel prima licht omstandigheden de hele ochtend leek wel het “gouden uurtje”.

De volgende vogels kon ik fotograferen (vogels op grote afstand niet genoemd).
    Bij de vetbal, hangend in de wal: koolmees, pimpelmees, roodborst, vink, fazant, tjiftjaf, winterkoning, kwikstaart, en de GBS.
    Op het water: meerkoet, waterhoen, fuut (baltsend), wilde eend, grauwe gans.

Nog wel pech gehad met een buizerd. Deze leek te gaan landen op de grote stam, helaas draaide hij vlak voor de landing af.

Robert Pluimers.

HBN6Markelo(7).jpg

HBN6Markelo(1).jpg

HBN6Markelo(3).jpg

HBN6Markelo(4).jpg

HBN6Markelo(6).jpg

HBN6Markelo(2).jpg

HBN6Markelo(5).jpg

HBN6Markelo.jpg

Anoniem

Gisteren 18-2-2017 weer een dagje in hut 6 geweest
    dag begon grauw en later kwam toch nog de zon er door
    helaas de buizerd niet gezien wel gehoord en ook geen ijsvogels

DSC_0046.JPG

DSC_0090.JPG

Andre de Gier
    Verhalenverteller

Op een mistige zondagochtend in oktober in de prachtige HBN6 vertoefd
    Rond de middag brak de zon gelukkig door zodat mooier licht de ijsvogels veel beter deden
    uitkomen op de foto. verder nog succesvol jagende reigers en grote gele kwikstaart
    als hoogtepunten voor de lens gehad

sized_DSC01893.JPG

sized_DSC01976.JPG

sized_DSC01892.JPG

sized_DSC01980.JPG

sized_DSC01793.JPG

Anoniem

Prachtige serie van de super mooie ijsvogel

Anoniem

Super.
    Ben heel benieuwd naar de hut.

Frank Kremer
    Verhalenverteller

Mooie foto’s van de ijsvogel en grote zilverreiger.

Met vriendelijke groet,

Frank

Anoniem

Mooie resultaten andius

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

De ijsvogel heb je er prachtig op staan , met een mooie foto van de zilverreiger .

Anoniem

Was op 17 december in de hut en had een erg leuke dag. De IJsvogel bracht af en toe een bezoek en de Grote Zilverreiger was de kers op de taart. Meer op https://www.natuurfoto-andius.nl/recente-foto-s/

Frank Kremer
    Verhalenverteller

Leuk zo’n meewerkende ijsvogel.
    Mooie serie.

Met vriendelijke groet,

Frank

Rick Robaard
    Verhalenverteller

Afgelopen zondag 27-11 doorgebracht in deze mooie hut. Om 7.45 uur kwam ik er aan. Sluipend naar binnen. Gordijnen dichthouden en eerst alles klaarzetten ….hoewel nog redelijk donker.
    Ik hoorde een plons, deed het gordijntje open en de ijsvogel was al aan het vissen. Voordat de zon op was dus. In een kwartier tijd had hij 3 visjes naar binnen gewerkt en ik had nog geen foto kunnen maken.
    Gelukkig was deze ijsvogel de beroerdste niet en hij heeft me de hele dag beziggehouden.
    Ook de buizerd kwam twee keer nadrukkelijk buurten maar kwam niet verder dan de achterste paal. Net iets te ver voor een toonbare foto met mn 300 mm + 1.4 converter.
    Al met al heb ik weer een mooie dag gehad in deze hut met volgens mij een aantal zeer acceptabele foto’s. Han bedankt weer.

Groet, Rick
    RPIJsvogeltje.jpg

RPijsvogeltje2.jpg

RPijsvogeltje3.jpg

RPijsvogeltje4.jpg

RPijsvogeltje5.jpg

RPijsvogeltje6.jpg

RPijsvogeltje7.jpg

RPijsvogeltje2-2.jpg

Anoniem

Voor Karin, de foto s van de visarend, ontzettend mooi!!!

Anoniem

moest maar weer eens een keer op pad was weer even terug.

trof deze kleine mantelmeeuw aan bij hut 6( weet weinig van meeuwen maar vond hem best groot voor een kleine mantelmeeuw

kleine-mantelmeeuw.jpg

Frank Kremer
    Verhalenverteller

Jammer dat je een mindere dag had Rick.
    Ondanks dat heb je toch nog leuke foto’s kunnen maken.
    Met name de kneu en de roodborst tussen de blaadjes zijn mooi.

Met vriendelijke groet,

Frank

Anoniem

Die laatste is toch goed gelukt of een flinke crop?

Rick Robaard
    Verhalenverteller

Vandaag (12-10-2016)
    HBN hut 6 weer eens bezocht. Ik hou het forum aardig bij en lees dan verhalen over visarenden en ook over de waterral. In het achterhoofd hou je ook nog dat ijsvogels toch redelijk vaak te bewonder zijn. Dan ga je vandaag die kant op. Het blijft de hele dag grijs. Onder de 800 iso fotograferen is niet mogelijk. De ijsvogel heeft besloten zich wel te laten zien, maar niet van dichtbij en die ene keer dat hij wel dichtbij zit krijg je 10 seconden en ben je zelf gewoonweg te traag. Het zit niet mee, maar een paar kneutjes maken zo’n dag dan toch weer de moeite waard. Je hebt het niet in de hand. De ene keer zit het mee en de andere keer niet. Toch hou je aan zo’n mindere dag altijd nog wel een paar aardige foto’s over.

RPkneu.jpg

RPWinterkoninkje.jpg

RPRoodborst.jpg

RPWaterhoen.jpg

RPIJsvogel.jpg

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Jammer dat de IJsvogel maar kort voor de hut is geweest Karin .
    Maar zo gezien heb je wel kunnen vermaken bij deze bijzondere hut .
    Hopelijk volgende maal meer soorten voor de lens .

Anoniem

_MG_0647.jpg

_MG_0768b_spiderweb_raindrops-2.jpg

_MG_0976b_heron_open_beak.jpg

_MG_1216b_heron_waterdrop_beak.jpg

_MG_1106.jpg
    In augustus had ik het genoegen om kennis te maken met enkele hutten.
    De eerste dag was hut 6.Jammer genoeg een hele dag regen en niet de beste lichtomstandigheden.
    Ik heb me vooral geconcentreerd op de reiger en op het ijsvogeltje dat maar 10 minuutjes langs kwam.
    Het is een zeer comfortabele hut en heb genoten van mijn dagje in de natuur.
    Tot een volgende keer!
    Karin

Anoniem

Mooie foto serie.
    Ik ga zekers te weten ook een keer naar die hut toe

Han Bouwmeester
    Admin

Ik ben zo blij met de waterral Ben!!

Immers mijn hele plan van aanpak qua beplanting is op deze vogels en bv roerdomp gericht. Niet verwacht dat ze nu al gezien zouden worden dus echt heel blij.
    En jij met je fraaie beelden er van; dat kan niet anders!

Bedankt voor het delen.

Overigens heb ik je foto’s even in het bericht toegevoegd. Je moet even op ‘voeg in’ klikken om ze niet als bijlage maar als foto in de tekst te zetten.

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

De Waterral heb je er mooi opstaan , andere foto’s zijn ook prachtig hoor .
    Wel jammer dat de foto’s zo klein te zien zijn , mogelijk iets anders plaatsen op dit forum !!

Frank Kremer
    Verhalenverteller

Mooie serie met de waterral als hoogtepunt.

Met vriendelijke groet,

Frank

Anoniem

Op 22 september heb ik ben.pierik en erik weer de mogelijkheid gehad om gebruik te mogen maken van Hut 6 Het weer was onbewolkt en de temperatuursverwachting was zo rond de 23 Graden
    bij het aankomen bij de poort zagen we grote zwermen grutos en ganzen overvliegen.
    De morgen begon wat rustig voor de hut , we waren er dan ook met de opkomende zon . zo tegen negen uur begon je wat activiteiten waar te nemen . met de aanwezigheid van de ijsvogel op de hoge stam .
    door de dag genomen was het soms wat rustig en dan werd je weer druk omdat er weer het een en ander voor de hut verscheen.
    Met als hoogtepunt een waterral die zich meerdere keren liet zien over die dag .
    En ook een drietal gaaien waren regelmatig te zien.
    Al met al toch weer genoten naar ons inziens een geslaagde dag.

Han Bouwmeester
    Admin

Mooie foto’s Ineke!
    Tja, qua variatie wordt het steeds mooier bij deze hut. Als straks het water weer echt op niveau is, is het haasje het haasje:-))
    De ijsvogel met wegslingerde braakbal is geweldig!
    Bedankt weer voor het delen.

Anoniem

Gisteren, zaterdag 3 september, met mijn zus de hele dag in deze hut doorgebracht. De weerberichten waren aan het begin van de week gunstig, maar werden later bijgesteld. We begonnen de hele morgen dan ook met miezer en flinke bewolking, later kwam de zon er vrij regelmatig door. Aan het begin van de ochtend was het een drukte van belang: de ijsvogeltjes (3 stuks), allerlei meesjes, kwikstaartjes, vinkjes, oeverlopertjes, de fitis, maar daarna hebben de kleine vogeltjes zich niet meer laten zien. Behalve de ijsvogeltjes, die kwamen de hele dag door vissen zowel voor de hut als ernaast. Als hoogtepunt kwam de buizerd: eerst rondcirkelend en even leek het of hij er weer vandoor ging, maar ineens kwam hij de hoek weer om en ging ruim een kwartier op een tak zitten. Grappige momentjes hadden we ook, mijn zus ineens wijzend en zo verbaasd dat ze vergat de fotograferen…..kwam er een haas voor langs de hut huppelen. En terwijl we zwaar geconcentreerd het ijsvogeltje zitten te fotograferen zien we in onze ooghoeken iets roodbruins pal langs het raam huppelen…..een eekhoorntje, zo weg de struiken in. Al met al een geslaagde dag, zeker omdat de ijsvogeltjes zich zo vaak lieten zien. Ineke Gerritsen
    buizerd.JPG

ijsvogel.JPG

ijsvogel+wegvliegendebraakbal.JPG

oeverlopertje.JPG

wittekwikstaart.JPG

Han Bouwmeester
    Admin

Geweldige serie weer Jaap!
    Twee zilverreigers zelfs; bij ons geen alledaagse verschijning helaas.
    En de foto van de ganzen in het slechte weer…genieten!

Maarten Graat
    Verhalenverteller

Allereerst @ Karin: Wat een geweldige foto’s van een prachtige vogel.
    De doorzetter beloont!
    Zo gaan we hem waarschijnlijk niet snel meer terugzien. Gelukkig heb jij de foto’s nog…

@Jaap: ook jouw resultaten mogen er wezen. We moeten niet vergeten dat zo’n ijsvogeltje een genot blijft om naar te kijken, ook al lijkt het gewoon te worden als hij zo mooi afgebeeld wordt.
    Hut 6 blijft maar geweldige plaatjes opleveren! Ok een fraaie Zilverreiger trouwens.
    Ik heb ook je foto’s vanuit hut 4 bekeken. Ook daar heb je hele mooie plaatjes weten te maken onder, naar mijn idee, lastige omstandigheden. Zoals Han al schreef: over sfeer gesproken…

Vriendelijke groet, Maarten

Anoniem

Twee mooie dagen (20-8 en 24-8) doorgebracht in hut 6 met vooral ijsvogels die veelvuldig voor de hut verschenen. Daarnaast als bijzondere waarnemingen een flamingo die drie keer langsvloog, m,aar helaas niet dichtbij kwam. Dat laatste gold ook voor de visarend en de boomvalk, die ’s morgens snel overvloog en over de boomtoppen verdween.

Groet, Jaap La Brijn

john breugelmans
    Verhalenverteller

Geweldig mooie foto,s Karin wat een top resultaat en wat een geluk !
    Ik zou bij de laatste foto nog een stukje van de onscherpe onderkant af halen daar word hij nog mooier van.

John

Frank Kremer
    Verhalenverteller

Prachtige serie laat je hier zien van de visarend Karin.
    Wat een machtige roofvogel met fraaie klauwen.
    En dan ook nog met een grote ruisvoorn.
    Gefeliciteerd!

Met vriendelijke groet,

Frank

Martin Verbeeten
    Verhalenverteller

Pffffffff denk dat dit de hoofdprijs is dit jaar!!!!!!!!
    Prachtig dit wil iedereen wel meemaken.

groet Martin Verbeeten

Han Bouwmeester
    Admin

In een woord geweldig! En tot nu toe wel de meest bijzondere beelden uit deze fotohut. Wellicht van alle hutten.
    Dan de dubbele bodem zoals je ziek zijn en mijn mailtje over het lage water met het aanbod te gaan verplaatsen. Ik denk niet dat ik de enige ben die heel blij is dat jullie door hebben gezet!

Anoniem

Op de laatste dag van onze vakantie (21 Aug.) hadden we Hut 6 geboekt. Ik was er al een aantal keren geweest maar mijn vriendin Burnie wilde zo vreselijk graag een keer een IJsvgeltje fotograferen en aangezien dat in hut 6 eigenlijk altijd wel lukt besloten we samen te gaan. Donderdags ervoor werd ik behoorlijk ziek en even leek het erop dat ik niet zou kunnen gaan zondag maar met wat hulpmiddelen besloot ik toch te gaan, niet wetende hoeveel spijt ik zou hebben gehad als ik thuis was gebleven.
    Bij binnenkomst iets voor 8 uur zat de blauwe pracht er al en poseerde zeker 10 minuten. Daarna was het heel stil. Op een gegeven moment zagen we iets groots overvliegen, ik had net verteld dat ik begin dit jaar de Visarend gezien had zonder dat ik deze had kunnen fotograferen, maar durfde niet te geloven dat deze grote vogel misschien,….. Echter cirkelde hij een paar rond de hut en ineens nam hij plaats op de hoogste paal. Ik zat te stuiteren op mijn stoel en heb wel tig keer tegen Burnie gezegd, “ohooooooooo, wat is dit gaaf”. De Visarend bleef zeker een half uur op de paal zitten, rond kijkend en poetsend, totaal ontspannen. Daarna vloog hij even weg om daarna vrij snel weer terug te komen en wederom plaats te nemen op de hoge paal. Heel even vloog hij weer weg om terug te komen met een vis dis hij daarna in alle rust helemaal op heeft gepeuzeld. Het IJsvogeltje is ook nog diverse keren langs geweest, hij zat zelfs vlak naast de Visarend, heel bijzonder. Wat een dag was dit !!!! Nu, bijna een week later, genieten we nog steeds na en hebben al diverse keren tegen elkaar maar ook tegen anderen gezegd wat een prachtige dag!

Anoniem

Dank je!

Marco Simonis
    Verhalenverteller

Gave serie!!!

Gr,
    Marco

Han Bouwmeester
    Admin

Bedankt voor het delen!
    Mooie serie hoor en tja, door het lage water komt er nu van alles; inclusief de reeën. Blijft bizar om te zien.

Anoniem

Gisteren 4-8-2016 in Hut 6 met mijn dochter (11)
    Leuk dagje met wisselende omstandigheden qua weer (van alles wat)
    Leuk momentje was de ijsvogel met kikker en 2 reeen gelijk links van de hut.
    Maandag naar hut 5

Han Bouwmeester
    Admin

Grinco:

Vrijdag 17 juli een dag in de hut verbleven, veel actie van de ijsvogel en oeverloper. Een niet zo heel goede vissende reiger en een romantisch diner voor 3. Heel bijzonder was de bonte vliegenvanger. Bij elkaar 30 soorten gezien waarvan een paar alleen overvliegend (ooievaar, buizerd en wulp)
    Voorwaar weer een hele leuke dag gehad.

George & Simone

_DM41054.JPG

5DM30905.JPG

5DM30939.JPG

5DM31313.JPG

Attachments:
    Han Bouwmeester
    Admin

Andius:

Afgelopen zaterdag 9 juli mocht ik weer. Heb de visarend voorbij zien vliegen op grote afstand. Maar een bezoek werd niet afgelegd. Wel kunnen genieten van jonge Oeverloper, Reiger en uiteraard de IJsvogels. Meer foto’s op http://www.natuurfoto-andius.nl/recente-foto-s/

IJsvogel-27verkleindvoorHan.jpg

Han Bouwmeester
    Admin

RonaldWJ:

10 juli jl. met Simon in hut 6 geweest. Een water hut met een mooie setting. De activiteit bij de hut viel tegen, maar dit werd goed gemaakt door de jonge ijsvogels die we hier van nabij zagen. Ik meen drie, en er vloog een ouder voorbij. Het visjes vangen ging hen niet altijd goed af, ze moeten het blijkbaar nog leren. Een ving ook een kleine salamander zag ik bij inzoomen. De ijsvogels verschenen regelmatig zodat er leven bleef. Een jonge ijsvogel bleef hangen in de lucht en kon ik met 1/1000, 400 mm (vrij) scherp op de foto krijgen. Ik hoop dat volgend jaar bij de boom wortel rechts van de hut eens een nest met jonge ijsvogels komt. Dan maar hopen dat er nog een plekje vrij is. Al met al een geslaagde dag. We zijn gebleven van 11.00 tot 19.00, dus mogelijk dat vroeg in de ochtend meer activiteit is geweest.

RWJ16.07.10-0001.jpg

RWJ16.07.10-0002.jpg

RWJ16.07.10-0010.jpg

RWJ16.07.10-0011.jpg

RWJ16.07.10-0012.jpg

Han Bouwmeester
    Admin

Krijn Dijkema:

Nou..fijne dag gehad gisteren hoor. Waterig zonnetje en goed fotolicht in ’t algemeen,. Nog nooit zo mooi ijsvogels voor de lens gehad. Voor het raam langs scharrelende brand- en nijlganzen, oeverlopers, holenduifjes en wantrouwig kijkende reigers. Een feest om een dagje te gast te zijn. Overigens niet die visarend van Marco, waar ik wel een beetje op had gevlast..maar dan toch topdag!

ijsv3XX.jpg

ijsv4XX.jpg

ijsv6XX.jpg

oeverl1xx.jpg

reig2.jpg

Han Bouwmeester
    Admin

Een aantal berichten van het oude forum.
    Marco Simonis:

Het begon toen mijn wekker om 03.00 ging, onderweg nog een onweersbui met code oranje.
    Om 06.45 waren wij bij de hut en de ijsvogel zat al op ons te wachten.
    Na wat lekker knallen op de overlopers en ijsvogel vloog iets aparts over, eerst dachten we een kiek. Totdat die in het meer een zandbank vond en naar boven keek, toen wij dat ook deden brak het noodweer los. De visarend ging lekker badderen en vloog naar de tak voor de hut, echter werd de landing onderbroken en landen op de hoge zandbank en bleef daar een uur zitten. Na een uurtje klaarde het langzaam op en begonnen 2 kraaien de arend te pesten en vloog op, en ja naar de boom voor de hut.
    Helaas kiest deze soort altijd het hoogste punt, dus moet je behoorlijk overbelichten. Maar als eerste schiet je bewijsplaten toch? Maar als die dan een uur voor de hut blijft zitten en kijken en af en toe zich poetst, heb je eigenlijk maar weinig kansen.
    Daarna dacht ik aan de lezingen van beroemde fotografen, dus wat lopen klooien met de sluitertijd en iso,,,,

VISAREND2048.jpg

VISAREND2059.jpg

VISAREND018.jpg

VISAREND071.jpg

Han Bouwmeester
    Admin

Plaats hier je ervaringen en jouw mooiste foto’s van hut 6!

50 berichten aan het bekijken - 401 tot 450 (van in totaal 450)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.