HBN-7 resultaten

Forums FOTOSCHUILHUTTEN Waarnemingen van hutbezoekers HBN-7 resultaten

• Dit onderwerp bevat 1,343 reacties, 150 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 november 2021 door .
50 berichten aan het bekijken - 1,151 tot 1,200 (van in totaal 1,344)
  • Auteur
    Han Bouwmeester
    Admin

Prachtige resulaten nensen!

Tom Kruissink
    Verhalenverteller

Donderdag 6 april een prachtige dag gehad. Het was de hele dag bewolkt met heel af en toe een zonnetje.
    In totaal 16 soorten voor de lens gehad: Koolmees, Pimpelmees, Groenling, Vink, Goudvink m+v, Appelvink m+v, Boompieper, Gaai, Geelgors, Merel m+v, GBS m+v, Heggenmus, Roodborst, Tjiftjaf, Zanglijster (op zoek naar nestmateriaal, plunderde de hele setting), Boomkruiper en de Eekhoorn kwam regelmatig even langs.

Hierbij wat foto’s van deze mooie dag:

gaaihan1pix.jpg

gbshan2pix.jpg

goudvinkspiegelend1pix.jpg

Zanglijsterhanpix.jpg

eekhoornhan1pix.jpg

Albert Knol
    Verhalenverteller

Op 4 april samen met mijn vrouw hut 7 bezocht. ’s Ochtends prachtig licht en veel activiteiten. ’s Middags was het rustig voor de hut. Mooie variatie aan vogels voor de hut gezien. Een van de hoogtepunten was echter een ” spektakel” in een
    boom aan de bosrand. Een Vlaamse Gaai wilde een buizerd verjagen die lekker zat te zonnen. Een en ander redelijk goed vast kunnen leggen. Bijgevoegd een tweetal foto’s van dit spektakel naast een paar andere voor de hut gemaakte foto’s.
    Compliment aan Han en de vrijwilligers> het glas aan glas aan een stuk vergroot het fotografeer plezier.

785A1770.jpg

785A1788.jpg

785A1548.jpg

785A1555.jpg

785A1929.jpg

785A2052.jpg

785A1841.jpg

Anoniem

Woensdag 4 april hebben we een bezoek gebracht aan hut 7. De dag begon met mist en het was erg vochtig. Het spiegelglas besloeg met enige regelmaat maar met hulp van de aanwezig fans en doekjes was dat verder geen probleem. Gedurende de dag verschillende weersomstandigheden (ic licht), van heerlijk zonnig tot zwaar bewolkt en alles wat er tussenin zit.
    Het was een komen en gaan van vogels tot een uur of 1. Schijnbaar was het siësta tijd. Tegen 2 uur werd het gelukkig weer drukker voor de hut. In totaal hebben we 20 soorten vogels gezien en kwamen er verschillende eekhoorns en een muisje voorbij.
    DANK aan alle vrijwilligers die zich inzetten voor deze en de andere fotohutten We hebben en superdag gehad.

Anoniem

Leuke dag gehad, het was onze allereerste ervaring in zo’n kijkhut. 16 soorten geteld; ik heb twee foto’s geselecteerd van de vele honderden die ik heb geschoten. De badende boompieper was het leukst omdat er achter een gekraagde roodstaart zat toe te kijken. Ik heb hier ervoor gekozen een detail van de badende boompieper op te nemen.
    Boompieperbadend-HBNKijkhhut(1van1).jpg

Koolmees3-HBNKijkhhut(1van1).jpg

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Herman , kijken uit naar een volgende bezoek / serie foto’s .
    Je geplaatste berichten zijn na enige tijd niet meer te wijzigen bij dit forum .

Anoniem

Ga ik doen zodra ik de mogelijkheid heb, eventueel herstel ik de geplaatste foto’s gelijk even…

Anoniem

22 maart hebben we een bezoek gebracht aan hut 7.
    We hebben het deze dag niet getroffen met het licht, en ook de aanwezigheid van vogels viel helaas wat tegen.

_DSC5031.jpg

_DSC5058.jpg

_DSC5087.jpg

_DSC5231.jpg

_DSC5409.jpg

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Herman een mooie serie foto’s en leuke soorten voor de lens met een mooie ontmoeting sperwer .
    bij het plaatsen van foto’s kun je er zeker vijf per bericht toevoegen .

Anoniem

IMG_1797.jpg

Anoniem

IMG_1857.jpg

Anoniem

IMG_1740.jpg

Anoniem

IMG_1425.jpg

Anoniem

Beste mensen, mijn eerste bijdrage in dit Forum. Ik heb woensdag 29 maart hut 7 bezocht. Vorig jaar ook in een hut gezeten met erg slecht weer en ook afgelopen woensdag was het donker, druilerig “bagger-weer”, oftewel hoog iso-weer.
    Er waren genoeg soorten aanwezig:

kuifmess, geelgors, goudhaan, vink, koolmees, merel, buizerd (laag over hut), eekhoorn, grote bonte specht, roodborsttapuit, heggenmus, fitis, zanglijster, glanskop en sperwer-vrouw.
    Met name de laatste( sperwer) zorgde voor een soort hoogtepunt wat afgestraft werd door 1,5 uur stilte…maar dat was het waard.

Han Bouwmeester
    Admin

Beste fotografen.

Nog geen week na het plaatsen van de bordjes met het verzoek het overgebleven voer aan het eind van de dag op te ruimen kan ik al de conclusie trekken dat ook deze poging niet veel helpt.
    Ik ben echt verdrietig dat er nog steeds mensen zijn die gebruik maken van deze unieke mogelijkheden met alle gemakken voorzien maar dan niet even gehoor willen geven aan een klein stukje medewerking door even 5 minuten de tijd te nemen om ervoor te zorgen dat ook de mensen van de volgende dag een vijver zonder rommel aantreffen.
    Ik heb besloten een soort van pool op te gaan zetten waarbij we per toerbeurt heel vaak de hutten 3 en 7 gaan controleren na het vertrek van de fotografen. Wordt er dan toch weer veel voer of bijvoorbeeld menselijke ontlasting aangetroffen gaan we over tot ontzegging van alle HBN hutten voor de toekomst en reeds geboekte dagen.

Ik hecht er aan dat ik weet dat de meeste mensen te goede trouw alles netjes achter laten en die hoeven zich dan ook niet aangesproken te voelen.

Han Bouwmeester
    Admin

Toch mooi Ronald en idd; aan soorten als gaai is idd het verschil met het glas te merken.
    Het lichtverlies is met dit glas slechts 1 stop hoor; valt enorm mee dus. Door de lichte tint die er in zit lijkt het donkerder dan het is maar het voordeel is dat je met hard licht nu veel langer door kunt fotograferen. Het licht blijft mooier zeg maar.
    Sorry voor je hoofd maar aan de vloer is niets veranderd hoor.

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Zo te lezen toch wel genoten van je hut bezoek , en de eekhoorn foto is prachtig .

Anoniem

24 maart jl. van 7.15 tot 14.15 in hut 7.

Tot 9.30 behoorlijke activiteit met vrij veel soorten gezien nabij: pimpelmees, koolmees, glans kop, grote bonte specht, goudhaan (duo), Vlaamse gaai, merel, lijster, groenling, vink, roodborst, appelvink, boomkruiper en boomklever. Na omstreeks 9.30 uur viel alles nagenoeg stil. Jammer. Een pinnig roodborstje liet zich regelmatig zien. De eekhoorn huppelde ook voorbij en verzamelde volgens mij nestmateriaal. Evenals een merel. Zag nog wel paar roofvogels verder weg in de lucht zweven, meen buizerd en roofvogel met slankere vleugels (sperwer, kiekendief of zo). Kon niet langer blijven dan 14.15 uur. Lukte nu wel om Vlaamse gaai te fotograferen, schuwe vogel die nu wat rustiger is, vermoedelijk dankzij het aanwezige spiegelglas. Nadeel van het glas is volgens mij wat lichtverlies circa 2 stops. Is de vloer wat hoger: stootte paar keer mijn hoofd. Zonnig weer met frisse wind, meen ik uit oosten. Wordt weinig tot niets van voer gegeten dat ik in voederbakjes had gelegd. Water iets bijgevuld.

Anoniem

Fraaie serie, waarbij de sperwer natuurlijk het hoogtepunt is.
    Maar ook de roodborsttapuit en glanskop staan er mooi op.

Met vriendelijke groet,

Frank

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Prachtige serie voer een dagje vogelen bij deze hut .

Anoniem

Ook deze week een bezoek gebracht aan hut 7.wederom hadden we een mooie dag met zonneschijn. Deze dag leverde ons 20 soorten op met als kers op de taart de sperwer die wel 20 minuten bij hut bleef badderen.
    DSC_6803.JPG

DSC_6878.JPG

DSC_6888.JPG

Attachments:
    Anoniem

Op 16 maart top dag gehad met 20 soorten.

DSC_1549.JPG
    Sperwer
    DSC_1307.JPG
    Goudhaantje
    DSC_1333.JPG
    Roodborsttapuit

Tom Kruissink
    Verhalenverteller

Een Heggenmus. groet Tom

Anoniem

Wat voor vogel is dit?
    Alleen in de verte 1 maal gezien

Han Bouwmeester
    Admin

Haha, ik heb dat vaker gehoord! Leuk dat het dan toch zo mooi uitpakt.
    Het is wellicht precies wat we willen; verbazen en mensen laten genieten.
    je hebt er een mooie serie aan overgehouden en bedankt voor het delen ervan hier!

Anoniem

op 1 maart voor het eerst een HBM hut uitgeprobeerd. dat beviel prima. leuke vogels gezien. zeker de moeite waard om het vaker te doen. ondanks het wisselvallige weer.

Anoniem

Mooie foto’s zie ik weer voorbij komen. Zowel van Annie als van Jan. Top.
    Het blijft leuk (en dat had ik van mezelf niet verwacht) om een dag in de hut door te brengen. Zo zie je maar weer wat een natuurschoon er voorbij komt. Als dat ook nog eens met liefde wordt gefotografeerd…….

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Ondanks het mindere weer zoals je schrijf toch wel mooie soorten gezien en prachtige foto’s kunnen maken .

Anoniem

Voor het eerst naar een foto hut met mijn fotomaatje, we hadden voor foto hut 7 van HBN gekozen, wat niet een verkeerde keuze was blijkt achteraf.
    onze eerste indruk bij aankomst was oei oei moet het hier gaan gebeuren de hut bleek kleiner dan op de foto even als de water poel.
    maar eenmaal binnen in de hut die ruimvoldoende plaats bied voor 3 fotografen met hun benodigde bepakking.
    en nog geen 15 min. later ging het feest beginnen; pimpelmees, koolmees, merel, lijster, appelvink, geelgors, vink, zwartkop, boomklever, boomkruiper, grote bonte specht,
    zanglijster, heggenmus, roodborstje en een eekhoorn kwam 3 keer op bezoek.

door het mindere weer moesten we met hoge ISO werken om onze sluitertijden te halen, maar de pret was er niet minder om.
    van 08:00 tot 16:30 in de hut gezeten en met een tevreden gevoel huiswaarts , rest ons nog veel uitzoekwerk, hier alvast een paar foto’s .
    HBN_7_5D7A7222.jpg

HNB_&_5D7A7571.jpg

HNB_7_5D7A7623.jpg

Han Bouwmeester
    Admin

Zo, jij hebt een goede dag gehad Annie!
    Wat de vijverrand betreft. Heb je er aan gedacht dat je je statiefkop ook nog iets omhoog kunt schuiven?

Anoniem

Heb je bericht even in de goede rubriek gezet en de fotos ingevoegd maar zo te zien heb je genoten das wat telt

Anoniem

Zondag 26-02-2017 voor het eerst in de hut 7 van Han mooie hut we hebben er genoten koolmees pimpelmees glanskop kuifmees geelgors merel boomklever vink alleen mannetjes en als topper sperwer vrouw die een kijkje kwam nemen en een bad nam . Het weer was niet zo geweldig . wat ik best jammer vond was de rand van de vijver net wat hoog je kreeg de weerspiegeling van de sperwer er niet op.

Mvgr, Annie

Anoniem

Jullie hebben een schitterende dag gehad zo te zien met de sperwer als hoogtepunt.
    Mooi om de rover badderend te zien.

Met vriendelijke groet,

Frank

Anoniem

Erik en Harold, schitterend. Zeker weten dat jullie een mooie dag hebben gehad. Top Gr Robert.

Anoniem

Erik vertelde het al. Mooie resultaten van afgelopen vrijdag 3-2-2017. Hier enkele van mij.

Anoniem

Super en de sperwer en het goudhaantje. Lijkt me toch top

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Leuke soorten voor jullie lens gehad vrijdag , mogen dan wel rustige tijden geweest zijn maar met deze belden thuiskomen is volgens mij niet zo verkeerd .

Han Bouwmeester
    Admin

Geweldig Erik!
    Tja, de sperwers zijn erg actief momenteel op de Lemelerberg en dat heeft natuurlijk gevolgen voor de andere vogels. Maar als hij zich dan laat zien is je dag geslaagd. Met mooie beelden ook nog!
    Dank voor het delen!

Anoniem

Afgelopen vrijdag (03-02-2017) samen met 2 fotomaten Hut 7 geboekt.
    Het was een bewolkte dag (met een beetje regen) en dus erg lastig licht.
    Gedurende de dag weinig soorten gezien, maar dat had wellicht te maken met de Sperwer die aan het begin van de middag langskwam!
    Op dat moment kwam er ook een waterig zonnetje door 🙂

Han Bouwmeester
    Admin

Het is ook een beetje vreemd hoor maar nadat je een foto gekozen hebt komt er naast dat upload vakje een nieuwe knop ‘voeg in’ te staan. Daar moet je dus nog even op klikken.

Anoniem

Bedankt Jaap, ik zal even kijken of ik nog een mooie foto heb. Meestal ben ik heel kritisch en ik denk dat ik er niet veel meer heb.

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Mooie serie Janedubois , als je foto’s wil laten zien moet je beginnen met voeg bijlage in . Hierna de foto invoegen of verwijderen kiezen – dit zie je staan naast je foto/bijlage .
    Je heb vast nog wel een foto die je nog niet heb laten zien , zou je dit kunnen uitproberen in een nieuw bericht .

Anoniem

Hartelijk bedankt Han. Ik moet dus de bijlage niet gebruiken, maar meteen invoegen aanklikken??

Anoniem

Afgelopen donderdag 19 januari in de hut geweest.
    Het was een pracht wereld buiten.
    We hebben een fantastische dag gehad, met veel vogels. Maar jammer genoeg niet zoveel soorten.
    Waargenomen: Buizerd- ver weg. Lijster vrij ver weg in boom rechts achter.
    Voor de hut: Kuifmees, pimpelmees,koolmees,roodborst,vink,heggemus,merel,mankop.

Han: Foto’s voor je in het bericht gezet. Dat kan door op ‘ invoegen’ te klikken.

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Een mooie serie in de winterse wereld .
    Foto nr drie is prachtig met twee Kuifmezen erop ..

Anoniem

Afgelopen zondag 15 januari mocht ik winterwonderland ofwel fotohut 7 bezoeken, er was veel sneeuw voorspeld dus dat beloofde wat. De hoeveelheid sneeuw bleef uit maar het landschap was er niet minder om. Ook de diverse vogelsoorten zoals o.a. Merel, Kool- en Pimpelmees, Roodborst, Grote bonte specht, Vink en Matkop werkten lekker mee. Het waren echter de Kuifmezen die de show stalen met hun grappige Kuifjes. Heb veel mooie en leuke foto’s mogen maken waarvan ik graag een aantal op dit forum wil delen.
    Koolmees180.jpg

Kuifmees150.jpg

Kuifmees150a.jpg

Matkop174.jpg

Matkop176.jpg

Pimpelmees175.jpg

Roodborstje180.jpg

Vink175.jpg

Chris
    Verhalenverteller

Hij kwam zelfs op de vijver…… Dus heb mooi van hem genoten en op de foto kunnen zetten

Han: Bijlage toegevoegd. Tip: Bij het uploaden simpel even op ‘invoegen’ klikken.

Attachments:
    Peter van Velzen
    Admin

Mooi die Koperwiek, zag deze een weekje geleden ook al voor deze hut, maar sloeg toen op de vlucht toen een van de talrijke vogels alarmeerde. Dus geen kans op een foto.
    Ik denk dat deze soort daar niet vaak is waargenomen.
    Peter

Chris
    Verhalenverteller

Vandaag 17/1 in hut 7 plaatsgenomen. Goed te vinden en gelukkig best vol te houden ondanks de kou. Geen badderende vogels met een dichtgevroren vijver maar veel soorten: Merel, Grote lijster, Roodborst, Kuifmees, Pimpelmees, Koolmees, Vink, Matkop, Grote Bonte Specht, Vlaamse Gaai, Koperwiek, Boomklever. De Sperwer kwam jagend 1x voorbij (niet op de foto) dus mooi tijd voor een boterhammetje tussendoor. Enkele foto’s bijgevoegd

Foto,s ingevoegd groet Maurice

Anoniem

mooie resultaten Inge , mijn excuses voor het extra werk maar het staat er

50 berichten aan het bekijken - 1,151 tot 1,200 (van in totaal 1,344)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.