HBN-7 resultaten

Forums FOTOSCHUILHUTTEN Waarnemingen van hutbezoekers HBN-7 resultaten

• Dit onderwerp bevat 1,341 reacties, 149 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 oktober 2021 door .
50 berichten aan het bekijken - 151 tot 200 (van in totaal 1,342)
  • Auteur
    Anoniem

Hi
    Ich war gestern 22.12. in der HBN7.
    Leider war das Wetter schlecht.
    Bewölkt und regnerisch.
    Die Fotos sind dann mit ISO2000-10000 entstanden.

Die Sperber haben sich leider wegen des Wetters nicht blicken lassen.
    Gesehen habe ich:

Kohlmeise
    Blaumeise
    Sumpfmeise
    Haubenmeise
    Buntspecht (w)
    Amsel (sehr früh zum Baden, leider zu dunkel)
    Zaunkönig (direkt an der Scheibe)
    Rotkehlchen
    Eichelhäher (früh morgens rechts in den Bäumen)
    Buchfink
    Gartenbaumläufer (links an der Eiche)
    Misteldrossel (weit weg auf der großen Birke)

eine Maus
    ein Eichhörnchen

War trotz des Wetters ein super Erlebnis, welches ich nächste Woche wiederholen werde.

3__REP0108-01_watermark_So._22122019_223029-1024x576.jpg

2__REP0784_1-01_watermark_So._22122019_222512-1024x575.jpg

7__REP0660-01_watermark_So._22122019_223033-1024x576.jpg

3__REP0442-01_watermark_So._22122019_222513-1024x575.jpg

1__REP0103-01_watermark_So._22122019_222512-1024x576.jpg

9__REP0860-01_watermark_So._22122019_222804-1024x575.jpg

6__REP9804-01_watermark_So._22122019_223032-1024x575.jpg

1__REP9350-01_watermark_So._22122019_222637-1024x575.jpg

2__REP9265-01_watermark_So._22122019_222638-1024x575.jpg

5__REP0370-01_watermark_So._22122019_223125-1024x576.jpg

Gruß
    Pierre Schulz

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Hoi Rick .
    Mooie foto’s heb toch kunnen maken ,
    Leuk dat je de groene specht heb kunnen bekijken / fotograferen bij deze hut .
    Sperwer man kun je altijd nog een keer deze hut voor bezoeken !! kans is groter dat je deze gaat zien dan nog een keer de groene specht .

Peter van Velzen
    Admin

Hallo Rik, mooi werk. Tja, we hebben het niet voor het zeggen qua weer en wat er voor de lens verschijnt.
    Maar toch . . . doe mij maar een groene specht en kramsvogels i.p.v. een sperwer. En die staartmeesjes, gewoon niet te versmaden hoor.
    Je kunt overigens in PS nog wel de “haze” verwijderen, waardoor de schijnbare nevel die over de foto’s ligt door de mist goed gereduceerd kan worden. Succes als je dit gaat proberen.

Rick Robaard
    Verhalenverteller

Vandaag zondag 1 december ben ik naar HBN hut 7 geweest. Het was vrij koud en de mist bleef nagenoeg de hele tijd een bepalende factor. Dat zorgde ervoor dat ik op 1600 iso moest blijven fotograferen en mede daardoor heb ik er niet zo’n hele lange dag van kunnen maken.
    Vooraf had ik gehoopt op het mannetje sperwer die de laatste tijd met grote regelmaat wordt waargenomen. Helaas kwam die niet voorbij. Wel werd ik verrast door de groene specht. Deze zat meer dan een half uur in het hoge gras maar gelukkig gunde hij me nog een minuutje voor de hut. Verder was ik ook erg blij met de kramsvogels, de grote lijsters en de staartmeesjes. De foto’s van de roodborst en de kuifmees zijn gemaakt toen de zon er een klein beetje doorkwam. Dit was van hele korte duur maar het verschil is op de foto duidelijk waarneembaar. Al met al weer een leuk dagje in de hut, ook al was die dan wat korter dan gedacht. Om 9.00 uur aanwezig en om 15.00 uur met hele koude voeten weer vertrokken.

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Prachtige foto’s Theo nu wel te zien !!

Theo Elbers
    Verhalenverteller

Vrijdag 22 november j.l.voor de eerste keer in deze hut met een prachtige setting gezeten. De dag begon heel somber: zwaar bewolkt en met af en toe lichte regen. Rond een uur of 11 werd het licht steeds beter en dat bleef gelukkig tot een uur of half 4 zo. Net als bij Jaap, die een aantal weken eerder in deze hut zat, kwamen ook deze dag drie verschillende sperwers badderen. Vooral het juveniele exemplaar (vrouwtje?) leek erg ijdel en kwam zeker vijf keer bij de hut en bleef zich na het badderen gedurende lange tijd poetsen. Door de regelmatige aanwezigheid van sperwers bij en rond de hut bleven veel andere vogels, zoals de kramsvogels, op veilige afstand. Zo zag ik in de verte, in de berk op zo’n 75 m afstand voor de hut, een groep zitten. Opvallend vond ik ook de frequente bezoeken van een groepje kuifmezen en glanskoppen. Ondanks de regelmatige stiltes voor de hut heb ik me prima vermaakt en veel foto’s gemaakt van de sperwers. Kom zeker een keer terug!

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Zaterdag 23 november een laatste bezoek van dit jaar aan deze prachtige HBN Hut 7 .
    De dag begon bewolkt , maar in de loop van de ochtend zagen we steeds wel even de zon tussen de wolken door komen .
    Het begon rustig met de bekende soorten die er bij aankomst meestal al wel snel zich later zien bij deze hut .
    Koolmees .
    Pimpelmees .
    Kuifmees .
    Matkop .
    Vink .
    Verder kwam een kramsvogel twee keer kort drinken .
    De vogels waren erg nerveus de hele dag en er waren meerdere keren langdurig geen vogels te zien vanuit de hut .
    Rond een uur of 10 kwam er een Sperwer aanval op de Matkop zonder deze te vangen !!
    Verder vermoeden wij dat de Sperwer regelmatig ergens rond de hut heeft gezeten zonder dat wij het konden zien/waarnemen ,
    zodat er dit keer weinig foto’s gemaakt zijn bij dit hut bezoek .
    Maar zeker weer genoten van alles wat we gezien hebben al de keren dat we hier geweest zijn in 2019 .
    Iedereen die nog dit jaar gebruik maken van deze hut succes en geniet ervan .

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

@ Theo .
    Zo te lezen een mooie dag bij je eerst bezoek aan deze mooie hut .
    Jammer dat je toegevoegde foto’s nog niet te zien zijn op dit forum.

Anoniem

Afgelopen woensdag in HBN7 geweest, beetje grijze dag met tussendoor wat heldere periodes, vanaf half drie regen en motregen.
    Geen Sperwers gezien
    Wel koolmees, pimpelmees, kuifmees,glanskop, roodborst, boomklever, geelgors, vink, gaai, GBS, grote lijster (ver weg in een boom), kramsvogel grote groep in bomen, 1 voor de hut, en een winterkoninkje

Cees
    Verhalenverteller

Je hebt denk ik gelijk Peter, ik zie dat sommige foto’s te scherp zijn. Gelukkig heb ik de RAW nog, zal ze nog een keer door de bewerking halen 😉

Peter van Velzen
    Admin

Hallo Cees,
    prachtige kansen. Alle hut 7 sperwers, het is inmiddels net een legioen :<)) En een mooie lichtgekleurde buizerd. Wat wil je nog meer. Overigens, ik ben bang dat je de foto's iets teveel hebt aangescherpt, in elk geval voor weergave op dit forum. Mogelijk ook wat hoog contrast. Ik denk dat je gelijk hebt, en dat de sperwers veel vogels weghouden. Maar jouw lijst is toch prima.

Cees
    Verhalenverteller

En nog twee.
    Kramsvogel.JPG

Attachments:
    Cees
    Verhalenverteller

Vandaag opnieuw naar HBN7 geweest. Een frisse dag met veel bewolking, maar aan het begin van de middag ook zon.
    Net als twee weken geleden toen ik hier was, hoopte ik ook vandaag op wintergasten als de kramsvogel, koperwiek en keep (toen kwamen ze niet).
    Nu zag ik heel veel kramsvogels en ook enkele koperwieken, die regelmatig wat verderop in de toppen van de bomen zaten. Maar over de hele dag genomen is er maar ééntje voor de hut geweest, een kramsvogel. Yes… Maar hij heeft het wel geweten, het waren zijn laatste momenten, voordat hij van de rand van de vijver werd gepakt door een sperwer (vrouwtje)… :-/ Ik vermoed dat deze kramsvogel niet gezond was, hij zat slecht in zijn veren en reageerde uiterst laat toen de sperwer kwam aanvliegen. Te laat dus. Naast de hut klonk er nog ongeveer een minuut zielig gepiep, toen was het stil. Later in de middag zag ik de veren nog liggen.
    Het was sowieso echt weer veel sperwer-gedoe, in de ochtend zijn er vier aanvallen op vogels geweest, waarvan dus eentje raak. Later kwamen er in totaal drie exemplaren in de vijver voor een bad (man-vrouw-jong). Gaaf om zo vaak sperwers te zien, maar het lijkt er inderdaad wel voor te zorgen dat bepaalde andere soorten zich amper meer durven laten zien.
    Wat voorbij kwam: koolmees, pimpelmees, kuifmees, matkop, roodborst, merel, gaai, gbs, vink, boomkruiper, kramsvogel, sperwer, buizerd, goudhaan, sijs, eekhoorn en een ree (wat verderaf, tussen de struiken).

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Hier de drie Sperwers die we deze dag konden fotograferen .
    1. Sperwer vrouw .
    75576412_1129095987283502_49874830983430144_o.jpg

2 . Sperwer jong . m/v !! .

74399495_1129132387279862_435631295813386240_o.jpg

3 . Sperwer man .

74692547_1129133303946437_8572471650111455232_o.jpg

Ik verneem graag van de kenners wat klopt – Man / Vrouw – jonge M/V .

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Hoi Peter .
    Ben benieuwd, zal later nog enkele foto’s van alle drie de vogels plaatsen.

Peter van Velzen
    Admin

Hallo Jaap,
    Heb al vele sperwers bij de hutten gezien. De achterste vogel is zeker een juveniel (tekening met hartjes op de borst), maar ik ben er lang niet zeker van dat het een mannetje is. Juveniel en vrouwtjes hebben gele ogen. En het is bekend dat sommige vrouwtjes ook wat van de oranje tekening hebben. Voor deze tijd van het jaar zijn de rug en de kop ook nog erg bruin vind ik.
    Maar ik laat me graag overtuigen. Ik zou het een man en juveniele vrouw hebben genoemd, en verklaart dat misschien dat ze samen voor de hut verschijnen (hoewel Rob en ik ook meerdere keren wel twee volwassen mannen voor hut 7 tegelijk hebben gezien, een in bad, de ander wachtend op de tak).
    Leuk raadsel, een expert die iets kan bijdragen misschien?

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Hier de foto van de twee Sperwers samen in de vijver , foto gemaakt vrijdag 8-11-2019 .

74911446_1127437620782672_8302529575418593280_o.jpg

Scherp gesteld op het jonge mannetje rechts ervan de volwassen man .
    Jonge man liep achter de andere Sperwer lang en ging verder op badderen .

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Verkeerde hut Rina .
    Dit is voor hut 7 .

Anoniem

8 november
    Koolmees (de hele dag door)
    Roodborst (hele dag)
    GBS (vaak)
    Matkop (vaak)
    Vink (vaak)
    Pimpelmees (vaak)
    Heggemus (vaak)
    Winterkoning
    Lijster
    Blauwe Reiger
    Goudvink
    Merel
    Boomklever
    Sijs

Cees
    Verhalenverteller

Gaaf Jaap, mooi om te zien denk ik. Hut 7 kunnen we langzamerhand definitief omdopen tot sperwerhut.

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Gisteren 8 nov . mochten we weer naar deze hut .
    Het weer zacht er in de vroege ochtend zeer belovend uit ( sterren te zien om ongeveer 4 . 00 uur ) en we hebben een zeer mooie droge dag mogen beleven .
    Na een voorspoedige start met de bekende soorten die op de voerplekken afkomen ( matig gevoerd ) kwam al snel een Sperwer vrouw even een inspectie vlucht uitvoeren over de hut/ vijver waarna ze uit beeld verdween .
    De vogels die zich hierna nog lieten zien waren zeer nerveus en schrikkerig ,daardoor weinig goede mogelijk heden voor een mooi fotomoment .
    Het duurde een tijd maar het Sperwer vrouwtje kwam toch terug om te gaan badderen waarna ze weer verdween in de bomen/struiken .
    Vroeg in de middag landen een mannetje Sperwer bij de hut en deed een poging om te gaan wassen , maar keek schichtig om zich heen en was binnen een paar minuten weer verdwenen , toen kwam de verstoorder hiervan al snel in beeld een Jong mannetje Sperwer .
    Die ging uitgebreid badderen toen onverwachts het volwassen mannetje er ook bij kwam zitten en ze gezammelijk aan het badderen gingen .
    Een moment om niet snel te vergeten en waarvan we ook nog belden hebben kunnen maken bie ik hier later nog zal plaatsen . Heb eerst nog wat uit te zoeken aan foto’s van deze bijzondere dag .
    Naast de gangbare soorten dus drie Sperwers gezien en kunnen fotograferen .

Peter van Velzen
    Admin

Post van Yvonne is bij deze hut verwijderd.
    Peter

Geerie Schermer
    Verhalenverteller

Hoi Yvonne.

Mooi foto’s Yvonne, maar je hebt ze in het verkeerde topic geplaatst.
    Dit namelijk het topic over hut 7.

Justin Hachenberger
    Verhalenverteller

Yesterday (01. November) I visited HBN-7. It was really cloudy, dark and rainy throughout the day which made it quite hard to photograph sometimes. The birds (and also the squirrels) were really active all the time except when a sparrowhawk was around.

List of all birds showing up:

• Great tit / Koolmees
    • Blue tit / Pimpelmees
    • Crested tit / Kuifmees
    • Common Chaffinch / Vink
    • Robin / Roodborstje
    • Siskin / Sijs
    • Misteldrossel / Grote lijster
    • GBS
    • Sparrowhawk / Sperwer (4x 5-10 min each)
    • Treecreeper / Boomkruiper
    • Kleiner / Boomklever
    • Jay / Vlaamse gaai
    • Blackbird / Merel
    • Fieldfare / Kramsvogel (around 50 in the birch far away, not directly at the hut)

I was really hoping to photograph long-tailed tits, fieldfares or mountain finches. Maybe next time. 🙂

Some pictures:

HBNForum_CER_4608.jpg

HBNForum_CER_4881.jpg

HBNForum_CER_4962.jpg

HBNForum_CER_5350.jpg

Geerie Schermer
    Verhalenverteller

En nog een paar van de Sperwer
    DSC_8443hbn.jpg

DSC_8465Sperwer♀fb.jpg

Geerie Schermer
    Verhalenverteller

Zaterdag 26 oktober ben ik met Ineke naar de hut geweest.
    Het weer was niet slecht. Gelukkig kwam er geen regen.
    In de vroege ochtend te weinig licht voor een foto.
    Maar dat kan niet anders, want de zon staat een stuk lager in dit jaargetijde.
    Eigenlijk gelijk wel activiteit bij de hut.
    Ook een aantal keren best stil. Wat niet zo vreemd is als er Sperwers in de buurt zijn.
    De volgende soorten hebben wij gezien:
    Koolmees
    Pimpelmees
    Vink ♂ en ♀
    Kuifmees
    Roodborst
    Glanskop
    Boomklever
    Merel ♂ en ♀
    Zanglijster
    Gaai
    Grote Bonte Specht ♀ en ♂
    Sperwre ♂ en ♀

DSC_8292Roodborsthbn.jpg

DSC_8309Merel♀fb.jpg

DSC_8322Gaaihbn.jpg

DSC_8370Zanglijsterhbn.jpg

DSC_8401Sperwer♀fb.jpg

Geerie Schermer
    Verhalenverteller

Mooie beelden Jaap, Peter en Cees.

Han Bouwmeester
    Admin

Dank voor het delen Guido! Ik heb je bijdrage even in het juiste onderdeel gezet maar verder helemaal gelukt:-))
    Mooi beelden waarbij er met je tweede iets mis lijkt te zijn gegaan met de kleuren. We kunnen wel een keer wat afspreken dat ik je even help met wat instellingen en het verwerken.

Guido bauhuis
    Verhalenverteller

Mooie omgeving en een rustige locatie met veel mogelijkheden
    Sperwer in de boom en aan het badderen
    Eekhoorns vrij speels
    Mooie fotos kunnen maken
    Kom zekers een keer terug

DECB0057-553A-42AF-BFD6-184B1C962D70.jpeg

16BD4937-B072-47F6-AD10-4E54EB146DFA.jpeg

013F92C4-2E96-4FEE-8F5F-EAC660820409.jpeg

Frank Kremer
    Verhalenverteller

Jammer dat er maar weinig vogels langskwamen.
    Toch heb je de roodborst wel fraai kunnen vastleggen.
    Mooi met die dauwdruppels op de grassprietjes.

Met vriendelijke groet,

Frank

Anoniem

IIk was op 10 oktober in de hut 7. Helaas een zeer rustige dag, er waren maar weinig vogels voor de hut.
    Daarom heb ik maar heel weinig foto’s gemaakt, deze is eindelijk het resultaat van deze dag.

IMG71369_DxO-Kopie.jpg

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Zo te lezen een geslaagde dag .
    Door de aanwezigheid van de Sperwers de hele dag rond de hut zullen de andere vogels niet zo snel zich laten zien .
    Zeker de wat schuwere soorten zoals de lijster soorten .
    De kinderen zullen wel genoten hebben van deze hut bezoek .

Hele mooie foto’s heb je kunnen maken van de Sperwer .
    Ze laten zich regelmatig zien bij deze hut .

Rob van Mourick
    Verhalenverteller

Precies!

Cees
    Verhalenverteller

Bedankt Rob!
    En ja, dat vermoeden heb ik ook. Tenminste, als jij bedoeld dat de sperwers de oorzaak zijn ;-).

Rob van Mourick
    Verhalenverteller

Mooie beelden Cees, en leuk voor de kids! Ik heb wel een idee waarom de kramsvogels en koperwieken zich niet lieten zien (-;

Cees
    Verhalenverteller

En nog drie.

SperwerV.JPG

SperwerIV-2.JPG

Eekhoorn-2-3.JPG

Cees
    Verhalenverteller

Vandaag met twee van mijn kinderen (13 en 10 jaar) een dagje in hut 7 doorgebracht. Vooraf hoopte ik, zeker met de kids erbij, op voldoende actie. En actie kregen we, heel veel sperweractie…
    De hele dag door waren er drie sperwers bezig voor de hut. In de ochtend jagend, aan het einde van de ochtend + begin middag badderend en later in de middag vlogen ze regelmatig rondjes achter elkaar aan voor de hut. Waarbij ze het dak van de hut als start en finish gebruikten. Dat houdt de boel wel levendig, mijn dochter schrok zich twee keer wezenloos toen er twee exemplaren recht op het glas afvlogen 🙂
    Verder hoopten we op de kramsvogel en koperwiek. Helaas kwamen beiden niet voor de hut, alhoewel de kramsvogels wel voortdurend te horen en te zien waren (een stuk of tien, in de toppen van de grote boom verderop).
    Al met een prima dag, met de volgende soortenlijst: koolmees, pimpelmees, kuifmees, matkop, vink, tjiftjaf, gaai, winterkoning, roodborst, merel, gbs, grote lijster, boomklever, boomkruiper, sperwer en eekhoorn.
    SperwerII-2.JPG

SperwerIII-2-3.JPG

Sperwer-2-3.JPG

Grotelijster.JPG

Peter van Velzen
    Admin

Dank Zeno, voor mij is een goudhaan altijd een feest. En bij hut 7 zijn de sperwers bijna een garantie de laatste tijd. Maar je moet wel een beetje geluk hebben dat je net afdrukt als de vogel even niet beweegt.

Anoniem

Ondanks de matige omstandigheden ben je er toch goed in geslaagd om een mooie serie neer te zetten Peter.
    Zoals je weet ben ik zelf erg gecharmeerd van het goudhaantje en die heb je er prachtig op staan. Ook de sperwer en de kuifmees mogen er zijn!

Peter van Velzen
    Admin

Dank Tom, dit zijn de betere foto’s van de dag. Probleem was natuurlijk bewegingsonscherpte, dus veel foto’s van die snelle rakkertjes zijn niet top, gewoon omdat 1/200sec vaak nog niet genoeg is, tenzij je ze net treft als ze even stil zitten. Zoals de goudhaantjes op de foto’s, 1 op 20 loop je ongeveer. :<))

Tom Verhulst
    Verhalenverteller

Misschien niet het ideale licht en weer maar vind de Sperwer en Kuifmees toch wel heel erg mooi.

Peter van Velzen
    Admin

Hierbij wat foto’s van mijn bezoek aan hut 7 op 16-10-2019.
    Het moet gezegd worden dat de worsteling met hoge ISO’s toch zijn sporen nagelaten heeft in de kwaliteit van de foto’s. Echt scherpe opnamen maken met slecht licht, en bewegingsonscherpte van de zeer bewegelijke vogels vermijden is een flinke klus.
    Maar de voor mijn gevoel betere foto’s die ik kon maken zijn hier bijgevoegd.
    Enjoy.

sperwer-male-hut-7_16-10-2019_1.jpg

sperwer-female-hut-7_16-10-2019_2.jpg

sperwer-female-hut-7_16-10-2019_1.jpg

kuifmees-hut-7_16-10-2019_2.jpg

goudhaan-hut-7_16-10-2019_2.jpg

goudhaan-hut-7_16-10-2019_1.jpg

gaai-hut-7_16-10-2019_1.jpg

Anoniem

Mooi verslag Peter. Vooral soorten als goudhaan en kuifmees kunnen een hele dag redden. Ik heb zelf tijdens heel veel hutbezoeken gemerkt dat de maanden augustus en september – en naar het zich laat aanzien ook oktober – een beetje de “komkommertijdmaanden” lijken te zijn/worden. Nou werkt ook het weer van de laatste weken niet mee. Veel regen en weinig goed licht.
    Wie weet staan ons in de winter toch nog mooie maanden te wachten.
    Ik ben benieuwd naar je foto’s!

Peter van Velzen
    Admin

Vandaag een dagje in hut 7 geweest.
    De dag begon donker en tot 0930 uur was fotograferen onder de 5000 ISO onmogelijk (ondanks dat deze hut toch nog vrij open ligt, vergeleken met 5 en 8 bijvoorbeeld).
    Toen de zon boven de struiken achter de hut kwam (maar wel door een flink pak wolken moest prikken) werd het wat lichter, en was fotograferen met 1600 ISO mogelijk. Vanaf een uur of 1100 werd het half bewolkt, voor maximaal zo’n 2 uur, waarna de hemel weer dichttrok en het rond 1530 uur begon te miezeren.
    Ik had de hoop gevestigd op wat van de trekvogels: keep; koperwiek en kramsvogel.
    Een snelle blik in het logboek wees uit dat de koperwiek al regelmatig gezien was, maar geen keep of kramsvogel. Helaas ik heb ze geen van 3 gezien, maar toen ik de hut verliet hoorde en zag ik een koperwiek over de hut vliegen. Dat dan weer wel . .
    De dag begon ook qua aantal soorten en aantallen vogels behoorlijk rustig, pas om 11.30 uur had ik 10 soorten gezien, waarvan nogal wat flink ver van de hut (zoals de boomkruiper, de grote lijster en de overvliegende sperwer).
    De vogels kwamen ook in golven, en waren heel erg schuw. De meeste vogels maakten meer een “doorstart” dan rond de waterbak te verblijven. En badderen was er ook nauwelijks bij.
    Het is duidelijk dat de predatiedruk bij deze hut flink hoog is. Dat bleek later op de dag toen een aantal keer een sperwer zich vertoonde, om eenmaal (mannetje) enkele minuten voor de hut te verblijven en een beetje tot mijn verbazing door een gaai te worden verjaagd (!), en eenmaal een vrouwtje rond de hut scharrelde om daarna een bad te nemen, wat alles bijeen wel 20 minuten duurde.
    Doordat de vogels in golven kwamen waren de kleinere soorten, zwarte mees, goudhaan en in mindere mate de glanskop, steeds de gebeten hond en die werden veelvuldig door de koolmezen verjaagd.
    Voor mij was de kampioen van de dag de kuifmees, af en toe wel 4 tegelijk voor de hut. Deze vogel (net als de zwarte mees trouwens) neemt al jaren af, maar hut 7 is toch wel de plek om met grote waarschijnlijkheid dit mooie vogeltje te kunnen fotograferen.
    En hut 7 is natuurlijk de sperwer hotspot. In het logboek zie je dat deze rover de meeste dagen wel wordt waargenomen, evenals vandaag een kleine handvol keer, en 2 exemplaren voor de hut.
    Totaal 15 soorten:
    koolmees, pimpelmees, kuifmees, boomklever, boomkruiper, glanskop, GBS, vink, goudhaan, gaai, sperwer, grote lijster, roodborst, merel, zwarte mees.
    Ik zal de komende dagen proberen enkele foto’s te plaatsen.

Cees
    Verhalenverteller

Mooie foto’s Jaap!
    Voor sperwers zijn de kansen bij hut 7 toch best hoog, elke keer weer komen er meerdere exemplaren voorbij.

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

En de laatste foto van de Sperwer , volgende keer wat andere soorten die we voor de lens kregen deze dag .

2C1D8D0F-05CE-4D1D-91B3-1C717DAA3AC6.jpeg

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

De derde van deze dag .

0A1022D4-0569-4DB6-8C0D-735A5EE8C4B9.jpeg

57E1E196-F834-42A8-8573-A7203C2BA7BE.jpeg

B41A9C61-BBE4-4B3B-9F66-F0EB6367E644.jpeg

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

De tweede sperwer van deze dag .

3DB8EEB5-4AAB-4AC4-9858-B98546506D61.jpeg

243505C7-739E-4817-99A7-F459B4C0104F.jpeg

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Hier de eerste van de Sperwers die deze dag langs kwamen .

69A19A52-0042-4FDE-8A5F-8DBA65465BD2.jpeg

8B373B13-EADC-418E-83B7-773B6743BC76.jpeg

50 berichten aan het bekijken - 151 tot 200 (van in totaal 1,342)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.