HBN-8 resultaten

Forums FOTOSCHUILHUTTEN Waarnemingen van hutbezoekers HBN-8 resultaten

• Dit onderwerp bevat 437 reacties, 77 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 oktober 2021 door .
50 berichten aan het bekijken - 101 tot 150 (van in totaal 438)
  • Auteur
    Peter van Velzen
    Admin

De activiteit bij hut 8 blijft de laatste tijd goed tot hoog: 25-30 soorten op een dag is de regel. Daarbij ook de minder frequent waargenomen soorten zoals de tuinfluiter:

tuinfluiter-hut-8_03-06-2020_1_HBN.jpg

Of de braamsluiper:

braamsluiper-hut-8_03-06-2020_1_HBN.jpg

Verder laten zich regelmatig de groene specht (man, vrouw en jong) zien, alsmede de kleine bonte specht:

kleine-bonte-specht-hut-8_17-06-2020_1_HBN.jpg

en dan natuurlijk de mooie soorten als appelvink en goudvink (inclusief de juvenielen):

goudvink-hut-8_03-06-2020_1_HBN.jpg

goudvink-juveniel-hut-8_03-06-2020_1_HBN.jpg

appelvink-juveniel-hut_03-06-2020_1_HBN.jpg

en vooral het mooie mannetje gekraagde roodstaart:

gekraagde-roodstaart-hut-8_03-06-2020_1_HBN.jpg

Han Bouwmeester
    Admin

Wat een geweldige beelden worden er toch gemaakt in deze hut zeg!

Martin Verbeeten
    Verhalenverteller

IMG-20200627-WA0002.jpg

Martin Verbeeten
    Verhalenverteller

Nog een paar foto’s van vrijdag 26-6 2020
    Martin Verbeeten

4U7A8655.jpg

4U7A8725.jpg

4U7A8965.jpg

4U7A8848.jpg

4U7A8992.jpg

4U7A9036.jpg

4U7A9044.jpg

Anoniem

Vrijdag 26 juni
    Het was vandaag vroeg op staan want we wilden rond 5 uur in de hut zitten ivm de voorspelde warmte. Dat was een goede keuze geweest. Tot 11.30 veel vogels voor de hut, soms kwamen ze ook met vele tegelijk voor de hut. We zijn toen even gaan lunchen, bij terugkomst (rond 13.00) stond de zon vol op de hut en was het enorm warm geworden binnen uiteindelijk om 14.45 uit de hut gegaan doordat het niet meer te doen was door de warmte.Voor 11.30 hadden we al 28 soorten mogen noteren:
    Roodborst, koolmees, merel, heggenmus, zwartkop, grote bonte specht, zanglijster, gaai, vink, fitis, tjif tjaf, spreeuw, bonte vliegenvanger, boomkruiper, pimpelmees, grauwe vliegenvanger, goudvink, middelste bonte specht, tuinfluiter, appelvink, holenduif, houtduif, gekraagde roodstaart, glanskop, boomklever, groene specht, kleine bonte specht en de boompieper.
    Een hele mooie dag dus!
    Groetjes Martin en Marie-José 

20200626_151429.jpg 20200626_151653.jpg 20200626_151348.jpg 20200626_091602.jpg 20200626_091459.jpg 20200626_074237.jpg 

Anoniem

Afgelopen zondag hut 8 gehuurd. Lekker op tijd aanwezig (ong 6:30 uur). Vele soorten gezien (30 verschillende) met daartussen toch wel enkele bijzondere. O.a alle
    3 de bonte spechten, Kleine, middelste en grote bonte specht. Veel juveniele vogels. En tot onze verrassing landde er zelfs een blauwe reiger voor de waterbak!
    Was weer een mooie dag in een mooie unieke hut. H.D._2020-06-21_165.jpg H.D._2020-06-21_210.jpg H.D._2020-06-21_213.jpg H.D._2020-06-21_600.jpg

Anoniem
    Berry Bekkering
    Verhalenverteller

Schöne Bilder Bernd

Gr , Berry

Anoniem

HBN 8 am 9.6., den ganzen Tag Aktivität vor der Hütte, es wurde einem nicht langweilig. Das Wetter war nicht so gut, den ganzen Tag bewölkt und vormittags etwas Regen aber ich bin zufrieden.

Berry Bekkering
    Verhalenverteller

Kruisbek ♂♀ en braamsluiper van 2 weken geleden
    braamsluiper.JPG

Berry Bekkering
    Verhalenverteller

Mooie serie Gert ,
    Familie mibo is toch echter familie GBS .
    Op de foto ook duidelijk juveniele GBS te zien

Gr Berry

Gert
    Verhalenverteller

Vrijdag 5 juni naar deze hut geweest.
    In de ochtend nog een beetje zon maar in de middag veel regen.
    Ondanks dat toch veel soorten gezien waaronder de groene specht maar die werd al vlot verjaagd door de familie midelste bonte specht.

Martin Verbeeten
    Verhalenverteller

Dank je Peter. Wij waren dan ook heel te vrede met de soorten.

groet Martin

Peter van Velzen
    Admin

Heel mooie serie Martin, met enkele begeerde soorten.

Martin Verbeeten
    Verhalenverteller

Foto’s van vrijdag 29 mei.
    Natuurlijk veel te veel foto’s gemaakt en meer verwijderd dan bewaard. Deze zijn dacht ik goed genoeg om op de site te zetten.
    Martin Verbeeten
    4U7A2608.jpg 4U7A2762.jpg 4U7A2989.jpg 4U7A3186.jpg 4U7A3368.jpg 4U7A3447.jpg 4U7A3604.jpg 4U7A3654.jpg

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Dat is altijd leuk een goed begin van een dagje vogels kijken / fotograferen .
    Mooie soorten gezien en mooie foto’s bij het bericht toegevoegd .

Anoniem

Nou, jullie hebben echt een goede dag gehad! Mooie serie. Ik ben benieuwd naar de foto’s van Martin.

Groeten,

Ruud Scherpenisse

Anoniem

Vrijdag 29 mei
    Vandaag mochten we weer naar hut 8, rond 7 uur zaten we er klaar voor en dat bleek ook wel nodig. In het eerste uur hadden we al 16 soorten te pakken waaronder de groene specht!! Wat een geweldige vogels, man en vrouw kwamen beide een kijkje nemen en dat was genieten. Voor mij af en toe lastig foto’s van te maken omdat ik met mij swarovski atx 85 en Samsung a71 fotografeer. De vogels zitten dan al snel te dichtbij waardoor ik ze er niet volledig op krijg, maar dan kan ik wel leuke portretjes maken.
    De hele dag was er wel wat te doen voor de hut, soms zoveel dat we niet goed wisten waar te kijken. Vele vogels hadden ook jongen dus soms wel 15 mezen rond de bak. Ook de platbuik libellen zorgden voor vermaak. Al parend boven de bak en daarna het vrouwtje eitjes afzettend in de bak.

We begonnen met 7 graden en diverse lagen kleding aan, na het middaguur voelden we de zon branden op het dak. Aan de ene kant wel fijn want in de vroege ochtend was het toch wel fris. Om 16.30 hebben we onze spullen ingepakt en zijn tevreden vertrokken.

Ons lijstje van vandaag:
    Grote bonte specht
    Boomklever
    Boomkruiper
    Vink
    Pimpelmees
    Goudvink
    Roodborst
    Koolmees
    Zwartkop
    Groene specht
    Grauwe vliegenvanger
    Heggenmus
    Merel
    Spreeuw
    Fitis
    Houtduif
    Zanglijster
    Gevraagde roodstaart
    Tjif tjaf
    Houtduif
    Bonte vliegenvanger
    Matkop
    Groenling
    Gaai
    Ekster
    Kruisbek
    Tuinfluiter
    Boompieper

Diverse andere soorten:
    Citroenvlinder
    Muis
    Eekhoorn
    Hoornaar
    Platbuiklibelle

Groetjes Martin en Marie-Jose 20200529_154724.jpg 20200529_144558.jpg 20200529_122411.jpg 20200529_101841.jpg 20200529_100304.jpg 20200529_165648.jpg 20200529_165919.jpg 20200529_170116.jpg

Peter van Velzen
    Admin

Mooie foto’s Grinco, vooral de groene specht, toch een wat zeldzamere verschijning voor de hutten.
    Overigens komen de foto’s op mijn geijkte scherm wat warm over qua kleur. Zo’n 200 K lagere kleurtemperatuur voor de groene specht foto geeft een betere kleurweergave. Idem de foto van de braamsluiper.
    Misschien moet je dat eens proberen? Succes.
    Peter

Anoniem

Op 23 mei voor de eerste keer in deze hut vertoeft. Mooi aantal van 27 soorten met af en toe mooi licht.
    _96A9511.jpg _96A9702.jpg _96A9925.jpg _DM30028.jpg _DM39549.jpg _DM39587.jpg _DM39979.jpg

Annemarie de Kok
    Verhalenverteller

Dankjewel voor de moeite.
    Het waren er 27 geen 30 maar dat vonden we al super.
    We nemen de tip over contrast ter harte.
    Het licht was erg hard zegt Henk…misschien dat het daardoor komt?
    Fijne zondag

Peter van Velzen
    Admin

Hallo Annemarie, ik heb de dubbele foto’s verwijderd.
    Aardige serie, en 30 soorten bij hut 8 is een mooie score. Mooi het rode oogje van de supersnelle kuifmees.
    Overigens denk ik dat het contrast in de foto’s een beetje aan de hoge kant is.
    Misschien moet je daar nog eens naar kijken.
    Succes.
    Peter

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

@ Annemarie .
    Mooie serie foto’s en ook een leuke soorten vogels gezien .
    De beheerder zal de dubbele foto’s voor je kunnen verwijderen .

Annemarie de Kok
    Verhalenverteller

Sorry foto’s er meerdere keren in hoe kunnen we dit aanpassen?

Annemarie de Kok
    Verhalenverteller

Op 14 Mei zijn Henk Noordam en ik naar hut 8 geweest, iets waar we erg naar uit zagen gezien het aantal soorten wat daar aan komt vliegen. De dag begon wonderlijk want op weg naar de hut hoorden we langdurig de Hop!! We waren eigenlijk gelijk van slag maar het is goedgekomen met ons mede dankzij het grote aantal vogels dat we vanuit de hut mochten waarnemen. De vijver was in de eerste uren bevroren, best grappig want ze, de vogels zaten verontwaardigt te kijken naar het ijs. Toch er op lopen wat er grappig uit zag. We zijn uitgekomen op 27 soorten, zonder Hop. Nieuwe soorten voor ons de tuinfluiter, braamsluiper….altijd bijzonder de bonte vliegenvanger kuif-en staartmees. Ook de goudvink liet zich vaak zien, ook het vrouwtje en deze hadden we nog nooit voor de lens gehad. Ook de hornaar maakte zijn opwachting, een indrukwekkend insect. In de loop van de middag ontstond een wolk muggen, dat vergde iets van onze fotokunsten, proberen er om heen te fotograferen. Maar we waren toch al heel blij met alles wat er langskwam, wederom een geslaagde dag. Waarvoor hartelijk dank en op naar hut 10! AF7B16C6-F18C-44DA-B3AA-D1FBFCEEDC2B.jpeg
    1088AA5B-CC97-4F17-ACBA-4314FAD0AF28.jpeg
    7EE2BE55-B315-428F-A6FD-C52DCDF988E0.jpeg
    6922E88E-57F7-4E42-BB3E-8C88BCD47769.jpeg
    432110FA-D4EE-49FC-8B0B-445C932275DD.jpeg

Joop Smit
    Verhalenverteller

idd een braamsluiper. Vogel met ring vlgs mij de tuinfluiter.

Anoniem

Bedankt Berry!
    Ik had zelf ook al een sterk vermoeden dat het de braamsluiper was. Hij is duidelijk minder schuw dan vorig jaar.

Berry Bekkering
    Verhalenverteller

Zeno ,

Natte vogel duidelijk braamsluiper
    Leuke serie weer .

Gr Berry

Peter van Velzen
    Admin

Dat is moeilijk te zeggen Zeno
    Het vogeltje mist de witte vlek boven de snavel van een mannetje bonte vliegenvanger, maar misschien een vrouwtje?
    Onderscheid tussen deze optie en de grasmus/braamsluiper kan ik op basis van deze foto niet maken hoor.
    Misschien iemand anders?

Anoniem

Dag Peter,

De bovenste foto is wat mij betreft van een grasmus of van een braamsluiper, een van beide moet het wel zijn. Je zou misschien denken dat het een bonte vliegenvanger is, maar dat is wat mij betreft uitgesloten. Ik heb de bonte vliegenvanger wel gezien, maar niet drinkend of badderend. Ben benieuwd wie deze natte vogel kan determineren.

Peter van Velzen
    Admin

Hallo Zeno, fijn dat je de lay-out op prijs stelt.
    En die schijnt ook aardig te werken want de man groene specht is al op alle kale stammen verschenen.
    Ik zie nog niet je grasmus/braamsluiper foto. Overigens geen “schande” dat je die twee maar matig uit elkaar kunt houden. Je bent niet de enige. Hier nog een.

Anoniem

En nu met foto’s. Braamsluiper-HBN-8-denoised.jpg Kneu-HBN-8-2-denoise-denoise.jpg Kneu-HBN-8-denoised.jpg Tuinfluiter-HBN-8.jpg

Anoniem

Gisteren na lange tijd weer eens hut 8 bezocht. Om 06.45 uur zat ik in de hut. Het licht was prima, iets bewolkt maar dat komt het licht alleen maar ten goede. Wel woei het vrij hard en dat zou jammer genoeg de hele dag zo blijven.
    De setting bij deze hut is prachtig. Je kunt zien dat de hutbeheerders hier goed bezig zijn geweest. Er is aan de rechterkant van de hut een oude berkenstam gerooid en aan de linkerkant is een nieuwe stam verrezen.
    Alles is prima in balans.
    Dan de vogels. Het was in de ochtend erg rustig. Weinig activiteit. Als ik pas om 9.00 zou zijn gearriveerd, had ik zeker niet veel gemist. Er was af en toe een badderende merel of koolmees, maar veel meer andere soorten zag ik niet.
    Je weet dan dat het met de meimaand te maken heeft. Veel vogels hebben dan andere zorgen aan hun hoofd. Toch zag ik wel een aantal leuke en opvallende zaken. Zo waren er veel spreeuwen rond de hut. De jongen zijn uitgevlogen en dat zullen we weten ook. Ik zag af en toe bedelende juvenielen en erg actieve ouders die hun kroost voortdurend van voedsel voorzagen. Mooi om te zien.
    Ook zag ik net als de vorige keer weer de tuinfluiter. Ik zag er zelfs twee, ik vermoed een koppeltje, maar dat weet ik niet zeker. Een van beide vogels was geringd. Ik heb een foto van die vogel bijgevoegd. Jammer genoeg is de foto niet scherp genoeg om de ring te kunnen aflezen. Ook zag ik weer de grasmus en/of de braamsluiper. Ik kan die soorten nog steeds niet goed uit elkaar houden. Ik heb een foto van een grasmus/braamsluiper die net gebadderd heeft ook bijgevoegd. Misschien dat iemand kan bevestigen wat het precies is.
    Over de hele dag genomen zag ik 27 soorten. Niet gek, want als het urenlang erg rustig is verwacht je niet aan het eind van de dag op zoveel soorten uit te komen. Ik zag: koolmees, pimpelmees, heggemus, roodborst, GBS, tuinfluiter, grasmus/braamsluiper, gaai, ekster, gekraagde roodstaart, staartmees, fitis, tjiftjaf, houtduif, holenduif, boompieper, boomkruiper, putter, kneu, zwartkop, bonte vliegenvanger, vink, merel, zanglijster, grote lijster, kneu en spreeuw.
    Al met al een leuke dag gehad.
    Han, Peter en Berry bedankt voor de service. Ik ga binnenkort zeker opnieuw naar deze prachtige hut!

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Prachtige foto’s Peter van Velzen .
    Leuke soorten die je zeker niet alle dagen bij een HBN hut worden gezien .

Peter van Velzen
    Admin

Een grasmusje bij hut 8. Daarnaast ook de tuinfluiter en af en toe de braamsluiper. Leuke soorten die je zelden bij de hutten ziet, maar wel af en toe bij hut 8.
    Dagelijks toch wel tussen de 20 en 25 soorten, hoewel het met alle nu broedende vogels wel wat rustiger is, ik schat tot de derde of vierde week van mei. En dan zullen langzaamaan ook de jonge vogeltjes wel weer verschijnen.

Peter van Velzen
    Admin

Joop nog even een aanvulling. Naast de aanwezigheid van de vogels is ook het licht een belangrijk aandachtspunt.
    Voor de hutten van Han, ligging met de opening i.h.a. naar het westen, is de ochtend en de latere middag ook het beste voor de meest aantrekkelijke belichting, tgv de stand van de zon, tenzij er veel bewolking is.

Peter van Velzen
    Admin

Joop, de dynamiek rondom de hutten kan nogal verschillen, afhankelijk van locatie en weer bijvoorbeeld.
    Op dit moment is het ook in algemene zin wat rustiger, doordat veel vogels aan het broeden zijn.
    Maar als ik je advies mag geven: de ochtend, vanaf zonsopgang tot een uur of 10-11 (in deze tijd van het jaar) en de latere middag, vanaf een uur of 15-16 uur tot zeg een uur of zo voor zonsondergang zijn toch in het algemeen de betere tijden. Maar het kan maar zo dat ergens rond de middag een sperwer of buizerd oid voor de bak landt, heb ik zelf ook al meegemaakt, nota bene meerdere keren bij hut 7. En het kan ook dat het rond 16 uur ineens helemaal voorbij lijkt en er rond 18 uur weer een golf vogeltjes komt drinken, badderen of gewoon kijken.
    Daarom loont het toch om gewoon de hele dag scherp te zijn en geen moment te missen.
    Bij hut 7 komen de leukere soorten vanaf rechts, uit de grove den en de jeneverbes. Dus houdt dat in de gaten, dan kun je soms al voordat de vogeltjes bij de bak komen je voorbereiden op de kans die gaat komen.
    Succes.

Joop Smit
    Verhalenverteller

bedankt voor de tip Peter. Ik laat nog 2 foto’s zien. Nog een opmerking/vraag mijnerzijds: Ik was een lange dag in HBN8 en mijn ervaring is dat aan het eind (tussen 18.00 uur en 19.00 uur) de meeste vogels even kwamen buurten. Heb ik gelijk als ik stel dat de beste fotomomenten over het algemeen in de namiddag/begin avond zijn?
    A.s. donderdag ga ik naar HBN7. Ik verheug mij er nu al op.

Peter van Velzen
    Admin

Hallo Joop, leuke waarnemingen. De beflijster is uniek hoor, mooie ervaring zo bij een eerste bezoek.
    Ik heb je foto’s even in de tekst ingevoegd, wel zo makkelijk voor de andere lezers.
    Overigens denk ik dat de laatste foto een beetje te warme kleuren heeft. In Photoshop onder tab filters even zoeken naar de kleurtemperatuur en die wat naar blauw verschuiven.
    Succes.

Peter

Joop Smit
    Verhalenverteller

ik ben op 30 april in HBN8 geweest. Ik ben pas begonnen met natuurfotografie (met name vogels) en dit was dus ook de eerste keer dat ik vanuit een fotohut kon fotograferen. Ik heb een prachtige dag gehad. ’s Morgens eerst wat regen en bewolkt. ’s Middags klaarde het wat op en was het wisselend bewolkt. Ik was aanwezig van 6.30 uur tot 19.00 uur. Aan het eind heb ik de meeste foto’s gemaakt en was het licht (avondzon) perfect.
    Ik heb de volgende soorten gezien en gefotografeerd:

30042020_171429-1orf.jpg

30042020_160855klein2.JPG

30042020_155629.JPG

1. grote bonte specht
    2. roodborst
    3. spreeuw
    4. houtduif
    5. koolmees
    6. pimpelmees
    7. merel
    8. vink
    9. gaai
    10. heggemus
    11. beflijster
    12. zwartkop
    13. kuifmees
    14. fitis
    15. staartmees
    16. zanglijster
    17. bonte vliegenvanger
    18. gekraagde roodstaart
    19. tjif tjaf
    20. zwarte kraai
    21. goudvink

daarnaast nog eekhoorn en konijn

Anoniem

Ondanks de regen en zelfs hagel, op vrijdag 1 mei 2020 toch nog de volgende vogels gezien vanuit HBN8:

• zwarte kraai
    • merel
    • vink
    • heggemus
    • roodborst
    • koolmees
    • pimpelmees
    • grote bonte specht
    • vlaamse gaai (ik blijf ‘em zo noemen 🙂
    • holenduif
    • houtduif
    • spreeuw
    • appelvink
    • goudvink
    • zanglijster
    • zwartkop
    • tjiftjaf

En dan ook nog een paar woelmuizen en een redelijk verzopen eekhoorntje.

Anoniem

Dank je Peter voor het invoegen en de complimenten. Ik had het bericht al geplaatst en wou de foto’s achteraf nog invoegen maar kon dit niet voor elkaar krijgen.
    Ik kan alleen tekst aanpassen zag ik. Verder Jaap en Martin bedankt voor de complimenten. De fluiter is dus tot nu toe een zeldzaamheid voor de hut!
    Hopelijk volgen er meer waarnemingen.

Peter van Velzen
    Admin

Dank Martin, tja niet de eerste keer dus, maar wel vroeg dit jaar. Echt iets om naar te streven: de fluiter voor je lens.

Martin Verbeeten
    Verhalenverteller

Hallo Harry en Peter.
    Ik ben in de database gaan kijken of er al meldingen van de Fluiter zijn geweest. In juli en augustus 2019 is de Fluiter in totaal 4 keer gezien.
    Helaas kan ik hier op het Forum daar kan ik niets van terugvinden….
    Martin

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

@ Harry .
    Leuk dat je drie nieuwe soorten heb kunnen fotograferen /zien .
    Mooie foto’s .

Peter van Velzen
    Admin

Harry, mooi materiaal. En complimenten met de fluiter. Eerste keer voor deze hut denk ik . . .
    Ik heb even de foto’s voor je ingevoegd.
    Peter

Anoniem

Zaterdag 25 april hebben wij hut 8 gehuurd. Wat was dat een gave dag! Veel mooie soorten en maar liefst 3 soorten voor het eerst op de foto!
    Dit waren de beflijster, fluiter en tuinfluiter. Verder nog de zanglijster, boompieper en keep, tjiftjaf, fitis, koolmees, pimpelmees, kuifmees, houtduif, holenduif, roodborst,
    gekraagde roodstaart, gaai, heggemus, boomkruiper, boomklever, grote bonte specht, merel, zwartkop, vink, staartmees en spreeuw. Verder gehoord nabij de hut:
    koekoek, raaf, grauwe gans en buizerd.

H.D._2020-04-25_182.jpg

H.D._2020-04-25_396.jpg

H.D._2020-04-25_412.jpg

H.D._2020-04-25_547.jpg

H.D._2020-04-25_502.jpg

H.D._2020-04-25_842.jpg

H.D._2020-04-25_204_DxO_2020-04-29.jpg

Peter van Velzen
    Admin

Nog een paar plaatjes van mijn recente verblijf in hut 8.
    De tuinfluiter, de eerste waarneming van dit seizoen voor hut 8:

tuinfluiter-hut-8_22-04-2020_1_hbn.jpg

en altijd weer mooi, de vrouw zwartkop (persoonlijk vind ik het vrouwtje met het kastanje bruine kopje mooier dan de man):

zwartkop-female-hut-8_22-04-2020_1_hbn.jpg

En natuurlijk enkele foto’s van het unicum op dit moment: de beflijsters die al bijna 2 weken voor deze hut verblijven:

beflijster-hut-8_22-04-2020_3_hbn.jpg

beflijster-hut-8_22-04-2020_2_hbn.jpg

beflijster-hut-8_22-04-2020_6_hbn.jpg

Een man goudvink, die elke keer samen met het vrouwtje kwam en de wacht hield terwijl het vrouwtje even ging drinken:

goudvink-male-hut-8_22-04-2020_1_hbn.jpg

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Zaterdag 18 april mochten we weer een dagje naar deze hut .
    De dag was zonnig en warmer dan het vorige bezoek zie ander bericht hiervan .
    Deze keer de volgende soorten gazien .
    Merel .
    Roodborst .
    Vink .
    G.B.S .
    Koolmees .
    Pimpelmees .
    Zanglijster .
    Zwartkop . m/v
    Gaai .
    Staartmees .
    Appelvink . m/v
    Fitis .
    Heggenmus .
    Houtduif .
    Beflijster . m/v
    Boompieper .
    Bonte Vliegenvanger . m/v
    Kuifmees .
    Boomklever .
    Goudvink. m/v
    Winterkoning .

Berry Bekkering
    Verhalenverteller
50 berichten aan het bekijken - 101 tot 150 (van in totaal 438)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.