HBN-8 resultaten

Forums FOTOSCHUILHUTTEN Waarnemingen van hutbezoekers HBN-8 resultaten

• Dit onderwerp bevat 440 reacties, 79 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 november 2021 door .
50 berichten aan het bekijken - 151 tot 200 (van in totaal 441)
  • Auteur
    Peter van Velzen
    Admin

Nog een paar plaatjes van mijn recente verblijf in hut 8.
    De tuinfluiter, de eerste waarneming van dit seizoen voor hut 8:

tuinfluiter-hut-8_22-04-2020_1_hbn.jpg

en altijd weer mooi, de vrouw zwartkop (persoonlijk vind ik het vrouwtje met het kastanje bruine kopje mooier dan de man):

zwartkop-female-hut-8_22-04-2020_1_hbn.jpg

En natuurlijk enkele foto’s van het unicum op dit moment: de beflijsters die al bijna 2 weken voor deze hut verblijven:

beflijster-hut-8_22-04-2020_3_hbn.jpg

beflijster-hut-8_22-04-2020_2_hbn.jpg

beflijster-hut-8_22-04-2020_6_hbn.jpg

Een man goudvink, die elke keer samen met het vrouwtje kwam en de wacht hield terwijl het vrouwtje even ging drinken:

goudvink-male-hut-8_22-04-2020_1_hbn.jpg

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Zaterdag 18 april mochten we weer een dagje naar deze hut .
    De dag was zonnig en warmer dan het vorige bezoek zie ander bericht hiervan .
    Deze keer de volgende soorten gazien .
    Merel .
    Roodborst .
    Vink .
    G.B.S .
    Koolmees .
    Pimpelmees .
    Zanglijster .
    Zwartkop . m/v
    Gaai .
    Staartmees .
    Appelvink . m/v
    Fitis .
    Heggenmus .
    Houtduif .
    Beflijster . m/v
    Boompieper .
    Bonte Vliegenvanger . m/v
    Kuifmees .
    Boomklever .
    Goudvink. m/v
    Winterkoning .

Berry Bekkering
    Verhalenverteller
    Peter van Velzen
    Admin

Hoi Jaap (Deenik), mijn opmerking was voor Jaap Landman. Die foto’s zijn ingevoegd.

Peter

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

@ Peter ,
    Had ik toch al zelf gedaan .

Peter van Velzen
    Admin

Hallo Jaap, ik heb de foto’s in de tekst gevoegd.

Anoniem

Dinsdag 14 april hut 8 bezocht samen met Wout. Het was knap koud en de dag begon bewolkt. Af en toe prikte de zon door het wolkendek heen. We hebben weer genoten van al het moois. Twee beflijsters kwamen om half tien voor het eerst kijken en zouden nog een paar keer terug komen gedurende de dag. Een gaai nam een bad, zwartkoppen vlogen af en aan, en ook de gekraagde roodstaart kwam kort even in de struiken naast de vijver zitten. Soorten die we bij de hut gezien hebben (buizerd en torenvalk wel gezien, maar verder weg) waren: pimpelmees, koolmees, staartmees, vink, zanglijster, beflijster, merel, spreeuw, gaai, gekraagde roodstaart, tjiftjaf, houtduif, grote bonte specht, boompieper, boomkruiper, heggenmus, kuifmees, zwartkop, vink, roodborst en goudvink.

zwartkop18.JPG

Goudvink12.JPG

Gaai22.JPG

Beflijster7.JPG

Han Bouwmeester
    Admin

Schitterende beelden weer mensen! En Jaap; blij voor je dat je hem.toch nog even gezien hebt en hebt kunnen fotograferen!

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Nog een foto nu alleen de Beflijster , die zich 1 keer vroeg in de ochtend kort bij de hut liet zien/ fotograferen .

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Hier nog wat foto’s van mijn hut bezoek maandag 13 april .

Peter van Velzen
    Admin

Naast de unieke kans om de beflijster te forograferen leverde mijn recente bezoekje aan hut 8 nog enkele mooie soorten. Van twee hier een plaatje:

boompieper-hut-8_09-04-2020_1_hbn.jpg

staartmees-hut-8_09-04-2020_1_hbn.jpg

Berry Bekkering
    Verhalenverteller

Nog wat andere beelden van afgelopen vrijdag

beffie.JPG
    Houtduif.JPG
    Fitis.JPG
    spreeuw.JPG

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Vandaag tweede paasdag een bezoek gebracht aan deze hut 8 .
    De dag begon minder koud dan gisteren maar wel bewolkt.
    Zo rond 10.00. uur trok de bewolking open en kwam er wat zon tussen de wolken door .
    De volgende soorten gezien vandaag.
    G.B.S.
    Roodborst.
    Vink.
    Koolmees.
    Pimpelmees.
    Goudvink man en vrouw.
    Merel man en vrouw.
    Zwartkop man en vrouw.
    Gekraagde Roodstaart kort op een tak .
    Beflijster vroeg in de morgen 1 keer kort .
    Heggenmus .
    Vlaamse Gaai.
    Appelvink.
    Boompieper.
    Putter.
    Sperwer man met vangst van een vink langs vliegend en land onder de eik .
    Later nog eens de Sperwer voor de hut langs vliegend .
    Buizerd overvliegen.
    Mogelijk zijn door de andere weersomstandigheden sommige vogelsoorten niet of weinig bij de hut gezien tov de voorgaande dagen . ( bewolkt/ zon en maar een 10 graden met soms stevige wind. )
    De komende dagen even de foto’s uitzoeken en zal er later nog enkele hier plaatsen .

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Prachtige foto’s Yvonne.
    Je heb het nog goed getroffen met je hut bezoek van de eerste paasdag.
    Prachtige foto’s laat je ons weer zien van je bezoek aan deze hut.

Berry Bekkering
    Verhalenverteller

Mooie serie Yvonne

Yvonne
    Admin
    Yvonne
    Admin

Was mij ook al opgevallen Peter. Op FaceBook ziet het er beter uit. Had de foto’s van de goudvink maar niet eens geplaatst want die was echt niet goed. Ga in ieder geval het beeldscherm even calibreren en kijken wat ik met de nabewerking kan doen.
    Wat mij betreft mag je de hele serie deleten … ga ik ze opnieuw plaatsen. Zou fijn zijn

Peter van Velzen
    Admin

Hallo Yvonne,
    ik heb ook nog twee ontbrekende foto’s ingevoegd.

Peter van Velzen
    Admin

Hallo Yvonne,
    Fijn dat je hebt genoten en wat een leuke soorten en fijn dat je ook de beflijster kon scoren.
    Dat laatste is toch heel uniek hoor, dat ze zo lang op deze plek verblijven tijdens de doortrek en ook nog eens een flink aantal exemplaren.
    Wat me opvalt in enkele van je foto’s is dat langs de kleurovergangen hier en daar een blauwe rand zit en ook de foto van de spreeuw vertoont rode randen langs de vleugels..
    Dit is een afwijking genaamd chromatische aberratie. Er is vaak sprake van te hoog contrast, waardoor de kleurovergangen een blauwe, paarse of rode rand tonen.
    Op deze website is het uitgelegd: https://www.digifotostarter.nl/nooit-meer-paarse-randen-in-je-foto-chromatische-aberratie-uitgelegd. Het is met bewerking wel te elimineren hoor.
    Ik hoop dat je het met bewerken weg krijgt.
    Succes.

Peter

Yvonne
    Admin

En nog wat andere soorten vanuit hbn8…

Opmerking administrator: op verzoek van Yvonne de foto’s voor nu verwijderd. Nieuw bewerkte serie volgt.

Yvonne
    Admin

Thermosshirt, nog een thermosshirt, trui erover, jas aan, muts op, handschoenen aan. Het klinkt wat overdreven voor een dag dat het buiten 23 graden werd, maar ik begon met 2,5gr in HBN8. Er ligt ijs op de vijver…. Tjonge wat een hobby hebben wij toch!

Het was even afzien voordat de temperatuur in de schaftkeet wat omhoog ging.

Maar wat een soorten kwamen er voorbij. Uiteraard was ik al uitgebreid op de hoogte van de aanwezigheid van de beflijsters bij de hut en daar hoefde ik niet lang op te wachten. Om 7.10u verscheen de 1e man al bij de vijver om bij het randje van het mos water te drinken.

Het licht was nog niet eens optimaal om er een goede foto van te maken maar gedurende de dag zijn 2 mannetjes zeker zo’n 8x teruggekomen. De dames zijn waarschijnlijk al naar het hoge noorden vertrokken want die heb ik niet gezien.

Familie Zanglijster was zeer druk met het fabrieken van een nest een stukje verderop dat ze zowat de complete setting hebben verruïneerd. Snavels vol mos werden meegenomen.

Tussen de verschillende generaties was het flink bakkeleien: vinken zaten achter elkaar aan; mannetjes zwartkopjes, waarvan er 4 bij de hut zaten en zich wilden laten gelden tegenover de 2 vrouwtjes, zongen het hoogste lied en de koolmezen deden een wedstrijdje wie het snelst tussen de takjes kon doorvliegen.

Het lijstje van de dag ernaar heb ik op 2 soorten na kunnen evenaren waarbij ik nog 1 extra soort heb kunnen ‘scoren’. Genoten van de goudvink, de gekraagde roodstaart, de fitis, de staartmees, de badderende spreeuwen, de witte kwik, de gaaien en uiteraard de beflijsters. Wat een hut!!

Opmerking administrator: op verzoek van Yvonne de foto’s voor nu even verwijderd. Nieuwe foto’s volgen.

Peter van Velzen
    Admin

Dank Han en Rick, inderdaad in the pocket deze zeldzame doortrekker. En inderdaad wanneer zie je er nu zoveel bij elkaar en zo frequent.

Rick Robaard
    Verhalenverteller

Buitenkansje goed benut.
    Top!

Han Bouwmeester
    Admin

Fantastisch Peter en heel blij dat jij ze ook hebt kunnen zien en fotograferen! Wanneer zou dit ooit weer gaan gebeuren? Niemand die het weet maar …in the pocket!

Anoniem

Fraaie beelden weer vanuit deze hut zeg… Zal mij benieuwen of het straks net zo’n soortenfestival wordt als vorig jaar… Maar met die beflijsters is de start in ieder geval veelbelovend!

Peter van Velzen
    Admin

Beflijsters bij hut 8. Ik was in de gelukkige omstandigheid om er een paar uurtjes te gaan fotograferen, laat in de middag, met wat hard licht van opzij. Maar een kniesoor die daarop let als er een groepje beflijsters rondhangt. Hoeveel er waren weet ik niet, maar ik heb er op een gegeven moment 4 tegelijk gezien, aan de frequentie waarmee ze kwamen drinken zou je echter kunnen afleiden dat het er nog wel meer waren.
    Hierbij een paar plaatjes. Heel blij met dit resultaat.

Een man die echt de tijd nam om te drinken:

beflijster-hut-8_10-04-2020_3_hbn.jpg

En even later een tweede exemplaar (man):

beflijster-hut-8_10-04-2020_1_hbn.jpg

En met een fraai spiegelbeeld:

beflijster-hut-8_10-04-2020_4_hbn.jpg

En tenslotte een vrouwtje:

Han Bouwmeester
    Admin

Ronduit fantastisch Berry en Albert! Wanneer zie je nou meerder beflijsters voor een hut?
    Veel dank voor het delen!

Albert Knol
    Verhalenverteller

785A5107.jpg 785A4896.jpg 785A4952.jpg 785A4879.jpg

Albert Knol
    Verhalenverteller

Ook ik heb gisteren mogen genieten van de Beflijster. Overigens ik had geen idee om welke vogel het ging. Dus Han een foto laten zien die erg enthousiast reageerde. Er was naast de Beflijsters nog wel meer te zien bij deze mooie hut 785A5020.jpg 785A5039.jpg 785A5092.jpg

Berry Bekkering
    Verhalenverteller

Justin ,
    That,s really bad luck for you . There also was no new reservation so we had to go ourselves .
    Pictures are shot with Canon 7D mark2 with 300 en 500mm lens

Hope to see you soon in NL
    Greetings Berry

Justin Hachenberger
    Verhalenverteller

Incredible sighting of the ring thrushs! I had a booking for today at hut 8, but I had to cancel it as some new regulations are now in place in Germany regarding travelling abroad and the Corona Virus. And now that I see about your sighting I’m about to cry that I couldn’t go today – haha 😀
    The pictures are fabulous with an incredible sharpness! May I ask what camera and especially what lens you use?

Berry Bekkering
    Verhalenverteller

Vandaag veel beflijsters voor hut 8 . Zowel ♂ als ♀ en meerdere tegelijk .
    Geweldig , normaal ben je al blij als je de kans krijgt er 1 te zien .

Berry Bekkering
    Verhalenverteller

Zwartkoppen weer volop aanwezig

Berry Bekkering
    Verhalenverteller

Appelvink werkt prima mee
    appel.JPG appelkop.JPG

Attachments:
    Ite Boersma
    Verhalenverteller

Vrijdag 27 maart HBN8 bezocht, wij hebben de volgende vogels gespot, vink pop, merel pop,vink man, lijster, tjiftjaf, pimpelmees, grote bonte specht, roodborst, sijs, gaai, kuifmees, kwikstaart, staartmees, putter, heggenmus en koolmees, hieronder een paar foto,s _ITE1607_1.gif _ITE1829_9.gif _ITE1671_3.gif _ITE1875_12.gif _ITE1899_1.gif _ITE2002_15.gif

Justin Hachenberger
    Verhalenverteller

I visited hut 8 today (30.03.2020). The morning was really cold but the sky was clear and sunny. Throughout the day it became cloudy from time to time, but there was still enough light to shoot with fast shutter speed and low ISO.
    I was really hoping for a male brambling (keep), because I have never seen one before and got to see a female just last friday in hut 5. Fortunately nature treated me well and the male brambling showed up and stayed for quite a while (about 30 minutes I guess). Also hawfinches (appelvink) showed up – the female just for about 5 minutes and the male a couple times and for longer periods. A sparrowhawk was hunting a few times around the hut but was sitting down only once in the bush on the right. Overall it was a great day with 17 bird species – I really love this hut. 🙂

All species that showed up:

• Koolmees/Kohlmeise
    • Pimpelmees/Blaumeise
    • Glaskop/Sumpfmeise
    • Merel/Amsel
    • Roodborstje/Rotkehlchen
    • Vink/Buchfink
    • Heggenmus/Heckenbraunelle
    • Zanglijster/Singdrossel
    • Vlaamse gaai/Eichelhäher
    • GBS/Buntspecht
    • Tjiftjaf/Zilpzalp
    • Boomklever/Kleiber
    • Boomkruiper/Gartenbaumläufer
    • Sperwer/Sperber (m)
    • Appelvink/Kernbeißer (v+m)
    • Spreeuw/Star
    • Keep/Bergfink (m)
    • Eekhorn/Eichhörnchen
    • Haas/Hase

HBNForum_CER_6698.jpg HBNForum_CER_7189.jpg HBNForum_CER_7283.jpg HBNForum_CER_7251.jpg

Han Bouwmeester
    Admin

Prachtig Peter! Ree is wel een cadeautje zeg.

Anoniem

Mooie serie Peter. Toch wel heel bijzonder dat je drie reeën zo dicht bij de hut hebt gezien.
    Fijn ook dat de activiteit en het aantal soorten vogels weer wat toe begint te nemen.
    Laat de lente nu maar echt beginnen…

Peter van Velzen
    Admin

Zonnige maar koude dag in hut 8. Toch is het al lente en dat is zichtbaar aan de activiteit en het aantal vogels/soorten. Totaal 18 soorten waargenomen.

Ik was op 25-03-2020 een dagje in deze fijne hut. het was prachtig zonnig (hoewel we dan weer klagen over contrast en slagschaduw). Maar het was ook koud. Terwijl buiten de zon de boel lekker opwarmde was het in de hut tot laat in de ochtend onder nul. Ook het ijs (dat in deze “zwevende waterbak” toch snel aangroeit was tot na het middaguur geheel gesloten. Pas na 1300 uur kwamen er plasjes op het water, en dat verhoogde de activteit een beetje. Maar het leuke was dat ook op het ijs de vogels probeerden wat te drinken.
    Een aardige illustratie is deze vink man, die een zacht plekje op het ijs vond en daar met de tong wat vocht oplepelde.

vink-male_hut-8_25-03-2020_1.jpg

Ik was ook blij met een aantal soorten die ik al langer niet gezien had: de kuifmees, de goudvink en de putter.

goudvink-male_hut-8_25-03-2020_1.jpg

kuifmees-hut-8_25-03-2020_1.jpg

putter-hut-8_25-03-2020_1.jpg

De grote bonte specht was zeer actief, verschillende exemplaren probeerden elkaar af te troeven. Een mannetje zette de kuif op tegen een vrouwtje aan de andere kant van de stam:

grote-bonte-specht-male_hut-8_25-03-202-_1.jpg

Halverwege de ochtend, ik had de zang al eerder enkele malen gehoord, verscheen er heel kort een mannetje zwartkop voor de hut. De eerste dit jaar bij hut 8, in elk geval, getuige het logboek.
    Het wordt dus echt zomer. Jammer dat de zwartkop maar een enkele seconde bleef, dus geen tijd om een foto te maken.
    Wat ik wel kon fotograferen was een groepje van 3 reeen, die tot ca. 6 meter de hut van links naderden. Totaal op hun gemak en rondkijkend, om na enkele minuten weer te vertrekken.

ree-hut-8_25-03-2020_1.jpg

Het seizoen begint weer, de aantallen soorten nemen nu snel toe en ook de zomervogels beginnen weer te verschijnen (ik zag een tjiftjaf en natuurlijk de zwartkop).
    Verder o.a. gezien: merel, zanglijster, gaai, boomklever, boomkruiper, buizerd (langsvliegend), sperwer (sloeg een vink links van de hut), en roodborstje.

Yvonne
    Admin

Hut 8 was de allereerste vogelhut voor mij en het is tevens de laatste van dit jaar.
    Gezellig met Cees in de kou, want koud was het, zitten staren naar een bevroren watertafel.
    In het begin was het druk met de ‘gewone’ soorten. Wij hoopten op de wintergasten maar helaas was er voor hen niets te drinken.
    Pogingen om een gaatje te maken in de dikke ijslaag lukten niet echt; al helemaal niet omdat we geen heet water bij ons hadden – nooit bedacht dat het ijs zo dik zo zijn.

Mevrouw goudvink deed nog een poging wat van het water uit het ieniemienie- gaatje te krijgen maar de sijs had het snel bekeken en haalde het vocht uit de boompjes die wat begonnen te ontdooien.
    Een buizerd in de boom verderop werd bruut weggejaagd door een stel kraaien; de zwerm kramsvogels op het weiland bleef op het weiland; alleen de eekhoorn zat op z’n dooie akkertje de zonnebloempitjes weg te knagen om zich vervolgens terug te trekken in de boom om eens lekker uit te buiken.
    Rond 13:00u ’s middags was er niets meer te zien behalve het glimmende oppervlak van het ijs op het water …. en daar betaal je dan ook nog voor 😀
    Al met al toch een geslaagde dag (ochtend). Het blijft een mooie hut op een bijzondere plek!
    De soorten die we gezien hebben, heeft Cees al uitgebreid beschreven. Hieronder nog een kleine bijdrage van mij.

.

Cees
    Verhalenverteller

Vandaag met Yvonne Tuk in HBN8 gezeten. Deze hut had ik al maanden geleden geboekt, in de hoop op winterse taferelen. Dat bleek vandaag nog gedeeltelijk te kloppen ook. Geen sneeuw, maar wel een stevige laag ijs op de vijver en rijp op het mos.
    Gevolg was dat we vooral hongerige vogels hebben gezien. In de ochtend werd er druk gegeten, in de middag was er vrij weinig activiteit. De twee vogels die wel voor water kwamen waren de vrouwtjes goudvink en sijs. De goudvink probeerde nog actief water te vinden, de sijs liet het alleen bij een observerende blik op het ijs en liet het er verder bij zitten.
    We hebben de volgende soorten gezien: koolmees, pimpelmees, matkop, vink, goudvink, sijs, gbs, roodborst, merel, boomklever en eekhoorn.

Anoniem

Prachtige serie Bert.

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

@ Bert .
    Een mooie waarneming die je niet vaak zie bij de hutten .
    meestal gaan ze de vangst verder op verorberen en komen ze soms erna terug voor wat drinken / badderen .
    Mooie serie foto’s heb je ervan kunnen maken .

Anoniem

Dinsdag 3 december jl. een dag in HBN-8 doorgebracht. Het was een rustige ochtend, in de loop van de middag plukte een sperwer een matkopje voor de hut uit de lucht en peuzelde die op zittend op een stronkje voor de hut. Hij zat ruim drie kwartier op de stronk. Na het oppeuzelen: uitbuiken en het verenpak weer in orde brengen.

Hans Overes
    Verhalenverteller

Dank je Han.

Het zijn met name de mooi gekleurde achtergronden die in deze tijd van het jaar de foto’s (in ieder geval voor mij) zo interessant maken.

En ja… voor herhaling vatbaar.

Han Bouwmeester
    Admin

Schitterend Hans. Dat zou je dus toch vaker moeten doen in het najaar zo te zien:-))

Hans Overes
    Verhalenverteller

Exif: f6.3, 1/200s, ISO640

Exif: f6.3, 1/125s, ISO 640

Exif: f6.3, 1/320s, ISO1000

Exif: f6.3, 1/320s, ISO1000

Exif: f6.3, 1/100s, ISO1000

Exif: f6.3, 1/80s, ISO640

Exif: f6.3, 1/250s, ISO1000

Hans Overes
    Verhalenverteller

Zaterdag 23 november was de laatste ‘hutten’-dag in dit jaar voor ons.

Nooit eerder hebben wij zo laat in het jaar nog een hut bezocht. Onze hoop op droog weer kwam uit. Het was best koud met een maximum temperatuur van 8 graden bij een steeds sterker wordende (oosten) wind. Het grootste deel van de dag was het enigszins bewolkt met af en toe een doorbrekend zonnetje.
    De ‘vangst’ was zoals je mag verwachten in deze tijd van het jaar maar we hadden stiekem wel gehoopt op wintergasten zoals bijvoorbeeld de Keep, Koperwiek en Kramsvogel en ook hadden we ons een beetje gek laten maken door de berichten over de middelste bonte specht die onlangs hier werd waargenomen.

Onze ‘vangst’ als volgt:
    Koolmees, Heggenmus, Roodborst, Pimpelmees, Vink, Grote bonte specht, Glanskop/Matkop, Boomklever, Boomkruiper, Sijs, Merel, Goudvink, Gaai en Goudhaantje.

De Gaaien, trouwens meer dan 5 gelijktijdig geteld, waren luidruchtig en constant aan het ravotten op de grens van bos en boerenland en waren de hele dag door aanwezig in de buurt van de hut.
    De Sijzen, ook meerdere exemplaren tegelijk, waren bij tijd en wijle enige tijd aanwezig maar alleen om te drinken. Het Goudhaantje was slechts kort voor de hut en de Goudvink (M) heeft zich ook slechts enkele keren voor de hut laten zien.
    De meest voorkomende soorten als Koolmees, Pimpelmees en Vink waren de hele dag van de partij en eigenlijk was er geen moment dat er geen vogels voor de hut te zien waren.

Een prima dag gehad niet in de laatste plaats door de goede zorgen van Han en zijn makkers. Nu op naar het volgende seizoen.
    Hans (en Leo en Joy)

Peter van Velzen
    Admin

Very nice results Justin. Siskin and MBS pictures I find very pleasing.

The MBS is a fortunate observation, as it has only been observed a few days during the last month. Maybe the somewhat better weather does it.
    Anyhow, lovely pictures.

Justin Hachenberger
    Verhalenverteller

Last week on 16. November I visited HBN 8 for the first time. I was lucky with the weather as it didn’t rain. There were only light clouds and they opened up quite often so that the sun came through nicely. The surrounding of the hut is beautiful, especially with the nice autumn colors of the leaves.
    I think there was not a single minute in which there was no bird – the birds were active throughout the whole day (6.45 – 15.15). I was especially happy about many Siskins showing up the whole day and also about the MBS that showed up 4 times. One time the MBS stayed for about 50 minutes and positioned in a big variety of spots.
    Unfortunately someone left some walnuts in the stems and sticks which I didn’t notice as I was at the hut (stupid me! :D). I’ve just seen them on the photos on the computer as it looked quite unnatural with them in the pictures.

Thanks Han and everybody involved in HBN8! I had a fantastic day and look forward to come back next year. 🙂

Full list of birds:

• Blue tit – Pimpelmees
    • Great tit – Koolmees
    • Marsh tit – Glanskop
    • Willow tit – Matkop
    • Nuthatch – Boomklever
    • Treecreeper – Boomkruiper
    • Robin – Roodborstje
    • Common Siskin – Sijs
    • Dunnock – Heggenmus
    • Great Spotted Woodpecker – GBS
    • Middle Spotted Woodpecker – MBS
    • Jay – Vlaamse Gaai
    • Mistle Thrush – Grote Lijster
    • Blackbird – Merel
    • Wren – Winterkoning
    • Chaffinch – Vink
    • Woodpigeon – Houtduif

HBNForum_CER_8178.jpg HBNForum_CER_8417.jpg HBNForum_CER_8737.jpg HBNForum_CER_8783.jpg

50 berichten aan het bekijken - 151 tot 200 (van in totaal 441)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.