HBN-9 resultaten

Forums FOTOSCHUILHUTTEN Waarnemingen van hutbezoekers HBN-9 resultaten

• Dit onderwerp bevat 173 reacties, 29 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 september 2021 door .
50 berichten aan het bekijken - 1 tot 50 (van in totaal 172)
  • Auteur
    Martin Duifhuizen
    Verhalenverteller

Ik heb de hut bezocht op donderdag 2 september 2021, van 07.15 uur tot ongeveer 16.00 uur. Een prachtige dag, half bewolkt, ’s middags zelfs wat meer zon. Het was af- en aanvliegen van vogels, met name natuurlijk kool- en pimpelmezen. Ook heel regelmatig roodborstjes, de soms twee GBS tegelijk. Zanglijster, winterkoning en zwartkop ontbrak ook niet. De fitis (Jan Tijsma helpt nog met determineren) kwam ook regelmatig langs. Heel blij was ik met voor mij nieuwe soorten (op de foto tenminste) zoals de zwarte roodstaart, en misschien ook zelfs nog de gekraagde roodstaart, ook hier zou Jan bij helpen. Een hele koppel staartmezen die kwamen drinken en badderen was een hoogtepunt. Binnenkort zal ik er wat foto’s opzetten. De natuur is zó mooi, zelfs met min of meer gewone vogels als hierboven genoemd, dat je hier al een hele dag kunt genieten, zonder allerlei excentrieke waarnemingen te hoeven doen. . Het was voor mij de tweede keer, dat ik deze hut bezocht. Vorige keer bijv. appelvinken en sijsjes, en nu dit. Ook deze hut van harte aanbevolen.

BP2A6571aBP2A6189BP2A5826BP2A6068aBP2A5937BP2A5854aBP2A6318BP2A6004a

Martin Duifhuizen
    Verhalenverteller

Ik heb de hut bezocht op donderdag 2 september 2021, van 07.15 uur tot ongeveer 16.00 uur. Een prachtige dag, half bewolkt, ’s middags zelfs wat meer  zon. Het was af- en aanvliegen van vogels, met name natuurlijk kool- en pimpelmezen. Ook heel regelmatig roodborstjes, de soms twee GBS tegelijk. Zanglijster, winterkoning en zwartkop ontbrak ook niet. De fitis (Jan Tijsma helpt nog met determineren) kwam ook regelmatig langs. Heel blij was ik met voor mij nieuwe soorten (op de foto tenminste) zoals de zwarte roodstaart, en misschien ook zelfs nog de gekraagde roodstaart, ook hier zou Jan bij helpen. Een hele koppel staartmezen die kwamen drinken en badderen was een hoogtepunt. Binnenkort zal ik er wat foto’s opzetten. De natuur is zó mooi, zelfs met min of meer gewone vogels als hierboven genoemd, dat je hier al een hele dag kunt genieten, zonder allerlei excentrieke waarnemingen te hoeven doen. .

Het was voor mij de tweede keer, dat ik deze hut bezocht. Vorige keer bijv. appelvinken en sijsjes, en nu dit. Ook deze hut van harte aanbevolen.

Han Bouwmeester
    Admin

Gaaf Jan!

Jan Tijsma
    Verhalenverteller

Buizerd dichtbij

Het blijft boeien in HBN 9 en zeker als er opeens een buizerd op 3 meter van het glas staat.  Probeerde nog even een andere lens te pakken, maar dat lukte dus niet en was de vogel gevlogen.

Buizerd dichtbij 3Merel natte kopHeggenmus 2Zwartkop op takWinterkoning juv

Jan Tijsma
    Verhalenverteller

Bonte vliegenvanger (1)Bonte vliegenvanger (6)Bonte vliegenvanger (11)Boomklever (2)Vink (1)Zwartkop 1FitisGaai (6)

Jose Ulijn
    Verhalenverteller

Aan het begin van onze vakantie wilde ik graag een hut bezoeken en alleen hut 9 was nog beschikbaar. Op 10 augustus heb ik deze hut, samen met een flink aantal muggen, bezocht. En wat een ondergewaardeerde hut is dit. Netjes, compleet met zelfs een ventilator, echt een prima hut!
    Ondanks de vele regenbuien een prima dagje gehad met bezoek van de GBS, Vlaamse Gaai, Koolmees, Tjiftjaf, Winterkoning, Vink, Pimpelmees, Boomklever en Roodborst (ik hoop dat ik er geen vergeten ben…….)
    Ook heb ik een prachtig juveniel vogeltje voor de lens gehad waarvan ik niet zeker ben wat het is. Hij/zij nam rustig de tijd om even een bad te nemen.
    Dank je wel Han voor deze hut en dank je wel Jan voor het op orde houden! Ik heb volop genoten!IMG_0095IMG_9933IMG_0205 IMG_0056IMG_0012IMG_0109IMG_9920IMG_9968

Henk
    Verhalenverteller

HBN9 29 Mei 2021
    De avond voor we naar een hut gaan, geven we van te voren aan welke vogel we de volgende dag hopen te zien (los van de zeldzame kans van een roofvogel natuurlijk). Mijn vrouw hoopte op de Appelvink en ik op de Kuifmees. Mijn vrouw haar wens is uitgekomen (ps ik klaag niet want deze had ik nog nooit voor de lens gehad). Schijnbaar was het algemene badderdag. Van de 12 soorten, zijn maar 3 niet aan het badderen geweest. Ook zeer blij met de Zwartkoppen die regelmatig langskwamen. Met als klap op de vuurpijl de Sperwer, deze kwam 19 minuten lang genieten van de zon en het water. En wij durfden bijna 19 minuten lang geen ademhalen. Wat een genot, had nog nooit een roofvogel van zo dichtbij (in het wild) mogen bewonderen.
    Op naar het volgende avontuur.

Soorten

• Appelvink
    • Boomklever
    • Fitis
    • Grote Bonte Specht
    • Koolmees
    • Merel
    • Pimpelmees
    • Roodborst
    • Sperwer
    • Vink
    • Zanglijster
    • Zwartkop

HBN9_20210529_0008HBN9_20210529_0009HBN9_20210529_0010HBN9_20210529_0011HBN9_20210529_0012HBN9_20210529_0013HBN9_20210529_0014

Helga
    Verhalenverteller

We hebben op Hemelvaartdag, 14 mei van ca. 11.30 tot ca 16.30 in de hut gezeten, waar alles weer goed verzorgd was. Ondanks de sombere voorspellingen en de donkere luchten hebben we het bijna de hele dag droog gehad, op een klein spetterbuitje na. De kool- en pimpelmezen waren erg ongeduldig en haalden nog net niet het voer onder onze handen weg. Voor de rest is het een komen en gaan geweest van vooral de GBS koppeltjes, de Vlaamse Gaai en het kleinere spul, roodborst, zwartkop, tjiftjaf, fitis. Een koppel appelvinken heeft ons nagenoeg de hele middag bezig gehouden. En wat was ik blij met de staartmees, die uitgebreid een bad kwam nemen. Voor ons een heel bijzonder vogeltje, ik heb hem bij ons nog nooit gezien! Kortom : wederom een geslaagde (mid)dag. Van de grote groep spelende kinderen hebben de vogels zich geen zier aangetrokken. Wel was het voor ons moeilijk om ongezien weg te sluipen! Hieronder wat plaatjes van deze geslaagde middag!DSC_8000HBcrDSC_8069HBcr DSC_8071HBcrDSC_8147HBcrDSC_8198HBcrDSC_8262HBcrDSC_8304HBcrlijstje

Peter van Velzen
    Admin

Martin, mooie resultaten. Vooral de sijsjes, zijn in deze tijd toch wat onverwacht.

Dank ook voor je waarschuwing over teken. Voor iedereen. Ze zijn weer massaal actief, en overal, hoewel bijvoorbeeld op de Sallandse Heuvelrug in grotere dichtheid.

Martin Duifhuizen
    Verhalenverteller

Donderdag 20 mei, vanaf 07.00 tot 16.00 in de mooie hut gezeten. In het zeer natte voorjaar 2021 had ik een van de mooiste dagen, realtief veel zon, plm 60% van de tijd, en geen regen, terwijl het alle dagen daarvoor regende en ook in de week erna elke dag!

De hele dag activiteiten, geen bijzonder zeldzame soorten, maar ik was al heel blij met de appelvinken, die twee keer kwamen, en de sijsjes, die heel regelmatig verschenen.

1. roodborstje
    2. boomklever
    3. GBS
    4. koolmees (broedt in de boomstam links!)
    5. zanglijster 2x
    6. merel regelmatig
    7. zwartkop uitgebreid in bad
    8. vink, man regelmatig en vrouwtje ook
    9. pimpelmees
    10. sijsjes, 3 stuks, wel een keer of 8 geweest
    11. tfiftjaf, 2 x
    12. appelvink, 2 x
    13. Vlaamse gaai, 3 x
    14. Bovendien kwam er een HAAS langsschuifelen,
    15. en de volgende dag had ik een teek in mijn been!! (dus let op)HBN 9, schuilhut Rijs, Friesland 045aHBN 9, schuilhut Rijs, Friesland 134aHBN 9, schuilhut Rijs, Friesland 357aHBN 9, schuilhut Rijs, Friesland 380c, bureaubladHBN 9, schuilhut Rijs, Friesland 479aHBN 9, schuilhut Rijs, Friesland 597aHBN 9, schuilhut Rijs, Friesland 736a
    Henk
    Verhalenverteller

Zondag 8 november afgereisd naar het mooie Friesland. Het weer zat mee en we kwamen op een bijna verlaten parkeerplaats aan. Kacheltje stond al lekker aan wat voor een aangenaam temperatuur zorgde in de vogelhut. De hele dag door was er genoeg activiteit .
    Soms was het zo druk dat ik niet wist wat ik moest gaan fotograferen. De zwarte mees of de goudhaan of de keep, van allen had ik nog geen foto, keuzes……

De volgende vogels hebben we waargenomen:
    Koolmees
    Roodborst
    Merel
    Vink
    Grote bonte specht
    Pimpelmees
    Gaai
    Winterkoninkje
    Boomklever
    Keep
    Heggenmus
    Houtduif
    Goudhaantje
    Zwarte mees

Heerlijk ontspannen kwamen we de hut uit nog nagenietend van de drukte van de vogels. Daarna belanden we in een mensenmassa, ongezien van het pad afkomen was onmogelijk, heel Friesland was naar het Rijsterbos getrokken, parkeerplaats was overvol, dus in file om van de parkeerplaats te komen. Maar des ondanks komen we hier zeker weer.

Grote bonte specht 20201108Heggenmus 20201108Keep 20201108Houtduif 20201108Vink  20201108Winterkoninkje 20201108Zwarte mees 20201108Boomklever 2 20201108

Jan Tijsma
    Verhalenverteller

Mooi die verschillende soorten als keep, koperwiek, zwarte mees en vuurgoudhaantje.

Anco
    Verhalenverteller

Hierbij enkele fotos van vrijdag 6 november 2020.

IMG_0212IMG_0217IMG_0239IMG_0272IMG_0367IMG_0343

Anco
    Verhalenverteller

De resultaten van vrijdag  6 november j.l. Mooie dag zowel het weer als de soorten die ik gezien heb. In de middag was het op een moment heel druk ik denk wel 25 vogels, koolmees, pimpelmees, merels, vinken allemaal tegelijkertijd badderen. Mooi gezicht. Binnenkort enkele foto’s van deze dag.819D7E28-2323-4802-AFAF-663CE3059AD1

Peter van Velzen
    Admin

Prachtig Jan, weer zo’n zeldzaamheid.

Jan Tijsma
    Verhalenverteller

Afgelopen week was er een mooie verrassing op doortocht naar het zuiden. Een Siberische tjiftjaf liet zich even zien.

FO-Siberische-tjiftjaf-1FO-Siberische-tjiftjafFO-Siberische-tjiftjaf-2

Peter van Velzen
    Admin

Bladkoning.

Super Jan!!

Peter

Jan Tijsma
    Verhalenverteller

Compilatie vogels op 3 oktober 2020

Dit is een compilatie van de vogels die vandaag 3 oktober in beeld zijn geweest. Het was vrij donker bewolk, maar wel droog. het was enorm druk met vogels. Bijzondere waarneming was wel de bladkoning.

Jan Tijsma
    Verhalenverteller

Iedere keer weer  een verrassing wat je voor de lens krijgt. Deze week wel weer 16 soorten. FO-GoudhaantjeSijsje-vrouwFO-MatkopFO-Zwarte-mees

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door .
    Jan Tijsma
    Verhalenverteller

Hoewel het niet iedere dag feest is, blijft het boeien in hut HBN 9.

Sperwer-kop-3Sperwer-verenkleed-3
    FO-Bonte-vliegenvanger-3FO-Boomkruiper-op-stamFO-Winterkoning-dichtbij-juv

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door .
    Han Bouwmeester
    Admin

Fraaie serie Jan!

Jan Tijsma
    Verhalenverteller

Afgelopen maandag even een paar uurtjes in de hut en 16 soorten voor de lens is wel heel mooi. Appelvinken, sijsjes, matkop, jonge gaaien en een jonge winterkoning stalen de show.
    FO-Appelvink-jonge-vogel-badend-0.jpg
    FO-Appelvink-jonge-vogel-badend.jpg
    FO-matkop.jpg
    Sijsje-man.jpg
    Winterkoning-jonge-vogel-2.jpg

Anoniem

Gister, 4 juli in HBN-9 de dag doorgebracht. De weersomstandigheden waren niet gunstig. Veel regen, harde wind en zware bewolking. Dit alles zorgde ervoor dat ik maar een paar soorten voor de hut heb gehad.
    – Vink
    – Roodborst
    – GBS
    – Vlaamse Gaai
    – Merel
    – Lijster
    Omdat de weersverwachting niet al te best was, had ik wat zonnebloemen meegenomen om het wat op te fleuren.

Ondanks het weer toch een heerlijke dag gehad. Ik zat per slot van rekening droog en warm 😉
    1A3A9408-bewerkt.jpg 1A3A0220.jpg 1A3A0139-bewerkt.jpg IMG_0158-bewerkt.jpg 1A3A0009.jpg 1A3A9970.jpg [attachment=8860]

Erik op den Dries
    Verhalenverteller

In Engeland is de GRIJZE eekhoorn een plaag.

Ben, samen met Martin,, Woensdag de 24e naar Rijs geweest.
    Was een erg warme dag.
    Soorten die we deze dag hadden; in alfabetsche volgorde:
    –Amerikaanse Eekhoorn
    -Appelvink
    -Boomklever
    -Dikkopje
    -Fitis
    -Gaai
    -Gewone Oeverlibel
    -Grote Bonte Specht
    -Houtduif
    -Koolmees
    -Merel
    -Pimpelmees
    -Platbuik
    -Ree
    -Roodborst
    -Vink
    -Winterkonng
    -Witte Kwikstaart
    -Zwartkop

Een leuk dag in een leuke hut.
    _MG_2898-750.jpg _MG_2985-750.jpg _MG_3294-750.jpg

Erik

Tis nie aans!

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Zondag 28 juni weer eens deze hut bezocht na bijna een jaar .
    Gehoopt op de eekhoorn mar die liet zich deze dag niet zien .
    Een mooie dag met wolken en zon met ongeveer 22 graden .
    Onderweg een poosje regen maar hoe dichter we bij de hut kwamen zag de lucht er steeds lichter uit , het was bewolkt met momenten met zon maar wel een stevige wind erbij .
    De volgende soorten gezien deze dag .
    Koolmees .
    Pimpelmees .
    Vink .
    G.B.S.
    Tjiftjaf .
    Roodborst .
    Merel .
    Houtduif .
    Boomklever .
    Gaai .

Hoornaar . ( Japanse )
    Koolwit .
    Blauwtje .
    Dikkop .
    Zandvlinder .
    Pladbuik .
    Vroege Glazenmaker .

Weer een prachtige dag geweest in deze hut nu weer wachten op de volgende hut bezoek .

Anoniem

28 mei een rustige maar mooie dag in hut 9 doorgebracht. IMG_0238-1.jpg  IMG_0363-1.jpg IMG_0570-1.jpg IMG_9857.jpg IMG_9950-1.jpg IMG_9975-1.jpg

Attachments:
    Jan Tijsma
    Verhalenverteller

De Amerikaanse gast zit nog steeds in de buurt en was gisteren ook nog in beeld voor de hut. Succes zondag!

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

De Amerikaanse rode eekhoorn komt deze nog bij deze hut de afgelopen dagen !!

Jan Tijsma
    Verhalenverteller

Soms komt de hele familie grote lijster op bezoek. Het is een aanbeveling om de hele dag te gebruiken. Afgelopen dagen zie ik veel vogels in de vroege ochtend en later tussen 15.00 uur en 18.00 uur. Ga er tussen de middag even uit en kijk even bij de jonge zeearenden op nog geen 10 minuten rijden. 
    FO-Grote-lijster-jonge-vogel.jpg FO-Tjiftjaf.jpg

Peter van Velzen
    Admin

Ik denk dat we hier niet zo blij mee moeten zijn. Dit is een ontsnapte exoot die een bedreiging kan vormen voor onze Europese eekhoorn.
    Als ik me niet vergis is deze eekhoorn in Engeland al een plaag.

Jan Roelof Koops
    Verhalenverteller

Prachtig om te zien dat de eekhoorn er is. Ik hoop zo dat hij er vrijdag ook is.

Jan Tijsma
    Verhalenverteller

Een bijzondere gast aan tafel bij HBN 9.De Amerikaanse rode eekhoorn komt sinds een paar dagen wel iedere dag even op bezoek. FO-Amerikaanse-rode-eekhoorn.jpg FO-Amerikaanse-rode-eekhoorn-2.jpg FO-Amerikaanse-rode-eekhoorn-1.jpg

Peter van Velzen
    Admin

Hallo Hennie, ik heb je foto’s in de tekst ingevoegd.
    Peter

Han Bouwmeester
    Admin

Sehr schone Bilder Hartwig!

Peter van Velzen
    Admin

Hallo Hartwig,

I have removed the double picture.
    Nice pictures with attractive lighting.

Peter van Velzen
    Admin

Mooie plaatjes Jan. Mooi licht ook.

Anoniem

Ich war 2 Tage in der Hütte und es war viel Aktivität.
    Kohlmeise, Blaumeise, Amsel, Singdrossel, Wintergoldhähnchen, Buntspecht, Mönchsgrasmücke, Eichelhäher, Kleiber, Fitis, Rotkehlchen, Buchfink, Zaunkönig, Kernbeißer, Sperber
    Alle Vögel haben gebadet und durch die Bäume gibt es schöne Lichtspiegelungen.
    Eine sehr schöne Hütte, die ich sicher noch einmal besuchen werde!
    B76I9723.jpg B76I3626.jpg B76I7433.jpg B76I8219.jpg B76I2585.jpg B76I7465.jpg B76I0896.jpg

Jan Tijsma
    Verhalenverteller

Het is iedere dag weer een feest en zeker met de huidige droogte. Ieder moment kan er opeens een vogel in beeld komen die even wil drinken en badderen. FO-Sperwer.jpg FO-Roofvogel.jpg FO-Gaai.jpg Gaai-in-plas.jpg FO-Appelvink-man-in-bad-1.jpg FO-Appelvink-vrouw-in-bad-2.jpg

Anoniem

20 mei naar de HBN-9 geweest. Is een uitstekende hut, ligt goed verscholen in het bos en is toch makkelijke bereikbaar.
    Enige minpunt, er is geen toilet. Voor heren niet zo’n probleem maar voor dames is het iets minder comfortabel.
    Diversiteit aan vogels is goed. Mooi ontspiegeld glas waardoor vogels je niet zien. In dit jaargetijde zijn er ook libelles.
    Water niveau voor baden van de vogels is op goede hoogte ten opzichte van je lens.
    Telelens is wel wenselijk. Het “strandje” aan de andere kant van het badje is op redelijke afstand.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

19-05-2020103536.jpg

19-05-2020095647.jpg

19-05-20201120181.jpg

19-05-2020081941.jpg

19-05-20200955001.jpg

19-05-20200955372.jpg

19-05-20200955371.jpg

19-05-2020095537.jpg

Jan Tijsma
    Verhalenverteller

Het aantal soorten neemt aardig toe en de recente bezoekers scoorden richting 20 soorten. De mooie tijd gaat nu beginnen en kans op bijzondere waarnemingen neemt toe.
    FO-Goudhaantje.jpg FO-Tjiftjaf-jong.jpg

Jan Tijsma
    Verhalenverteller

Mooie beelden Dave, Toch bijzonder die sperwer. Ik zie hem vaker even in beeld, maar is ook zo weer weg.

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Hoi Dave .
    Mooie foto’s laat je hier zien van je hut bezoek , Appelvink en Sperwer staat er prachtig op .
    Bericht aanpassen kan nog enkele uren na het plaatsen van je bericht , daarna kunnen alleen de beheerders het nog aanpassen/ wijzigen .
    Benieuwd wat je volgende HBN Hut bezoek gaat worden aan soorten / foto’s !!

Peter van Velzen
    Admin

Ik heb het aangepast Dave.
    Peter

Anoniem

Helaas kan ik mijn bericht niet meer aanpassen. Ik zeg buizerd maar dit moet een Sperwer zijn.
    Gr, Dave

Anoniem

Dinsdag 5 mei hut 9 bezocht. Dit is de tweede hut. De eerste keer hut 4 met vaak de eekhoorn.

Het is een mooie nette hut en een mooie setting. Dit is voor 2 personen een ruime hut. We (ik en mijn moeder Wilma) hadden genoeg ruimte voor de spullen. Gelukkig had de hut een verwarming want het was behoorlijk fris.
    Wat vogels betreft was het niet heel erg druk. Over de gehele dag 13 soorten gezien. De GBSpechten waren steeds aanwezig. Deze jaagde redelijk veel vogels weg. De boomklever deed dit ook. Wel hebben de mezen en vink een bad genomen. Dat blijft toch leuk om te zien.
    Er zijn ook een aantal soorten langs geweest welke ik nog nooit in het wild had gezien en zeker niet heb gefotografeerd.
    Zo kregen we bezoek van de Appelvink, zwartkop pop en een sperwer. Overige vogels welke langs zijn geweest zijn de: Merel, roodborst, winterkoning, tortel, gbs, boomklever, pimpelmees, koolmees, vink, gaai. Het viel mij op dat de gaai erg schuw is. Op het moment dat we een
    foto wilde maken vloog ie weg.

We hebben genoten van de omgeving en de vogels. Met name de specht heeft ons de hele dag vermaakt. Het is eigenlijk voor herhaling vatbaar, al is het erg ver rijden voor ons. Volgende hut is nr. 7.

Helaas ben ik niet erg goed in het bewerken van foto’s. Ook nog af en toe moeite met fotos maken, dit wil zeggen kleine bewegelijke vogeltjes, of staart er niet helemaal op enz. Maar oefenen baart kunst. Hieronder een aantal foto’s.
    untitled-3.jpg
    untitled-4.jpg
    Helaas is deze niet scherp maar toch de moeite waard.
    untitled-5.jpg
    untitled-6.jpg
    untitled-2.jpg

gr, Dave

Peter van Velzen
    Admin

Ben, ik heb even de foto’s ingevoegd.

Peter

Anoniem

Wij, Gerke Visser en ik hebben de 22e april een gemoedelijke dag doorgebracht in de hut met alle comfort. Heel veel bosvogeltjes verschenen. Heel mooi waren de verliefde pimpelmeesjes met het aanbieden en weer terug ontvangen van voedsel. We komen zeker nog een keer terug wan er zit toch steeds iets anders.

BEN_9044.jpg

BEN_9045.jpg

BEN_9046.jpg

BEN_9049.jpg

BEN_9048.jpg

Han Bouwmeester
    Admin

Prachtig Jan; vooral de grote lijster!

Jan Tijsma
    Verhalenverteller

iedere week zie je soorten weer toenemen en daar zitten ook weer mooie waarnemingen bij. Zaterdagmiddag in 2 uurtjes kwamen er 13 soorten in beeld en daar was de grote lijster en zijn kleinere neef de zanglijster ook bij. Pal naast de hut en ook in beeld vanuit de hut zitten koolmezen te broeden in een holle boomstam.
    Fo-Grote-lijster-dichtbij.jpg Fo-Zanglijster-in-bad-5.jpg Fo-Koolmees-mer-voer-voor-hol-in-stam.jpg Fo-Zwartkop-op-takje.jpg

Jan Tijsma
    Verhalenverteller

Het aantal soorten loopt weer aardig op in HBN-9. Afgelopen weekend werd ook de appelvink en de kuifmees weer gezien. Vanmorgen was het druk, maar de kuifmees mis ik nog.
    F-Tjiftjaf.jpg F-Witte-kwikstaart-0.jpg F-Turkse-tortel-medium.jpg [attachment=7655]

50 berichten aan het bekijken - 1 tot 50 (van in totaal 172)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.