HBN-9 resultaten

Forums FOTOSCHUILHUTTEN Waarnemingen van hutbezoekers HBN-9 resultaten

• Dit onderwerp bevat 174 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 september 2021 door .
50 berichten aan het bekijken - 51 tot 100 (van in totaal 173)
  • Auteur
    Jan Tijsma
    Verhalenverteller

Het aantal soorten loopt weer aardig op in HBN-9. Afgelopen weekend werd ook de appelvink en de kuifmees weer gezien. Vanmorgen was het druk, maar de kuifmees mis ik nog.
    F-Tjiftjaf.jpg F-Witte-kwikstaart-0.jpg F-Turkse-tortel-medium.jpg [attachment=7655]

Anoniem

Sorry Han en Jaap,
    ik zat weer eens te “klieren” met invoegen van de foto’s maar ze staan nu eindelijk zoals het hoort.

Groetjes

Anoniem

Ik had nog een foto van 2 spechten in de boom.
    Geen “knappe” foto maar ik v ond het erg leuk om te zien

Vinkvrouw1png_2020-03-28.jpg

Anoniem

Ik zal nog een paar foto’s plaatsen van afgelopen vrijdag.

Anoniem

Dank je wel Jaap,
    ik had al gezocht op de “uitleg voor het forum” en ik heb al vaker foto’s geplaatst maar kon niet meer vinden hoe groot de foto’s mochten zijn.
    Weer even een reminder en ga nog aan de slag met de andere foto’ 🙂

Groetjes, Helma

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Toch een mooie foto van de Roodborst erbij kunnen plaatsen Helma .
    Even voor je gezocht op het forum en dit kunnen vinden over foto’s plaatsen , zie volgende bijgevoegde tekst.

Liefst maximaal vijf foto’s per topic.
    Foto’s in jpg, jpeg formaat mogen maximaal 1200 pixels aan de langste zijde, en maximaal 800 pixels kortste zijde;
    dus bijvoorbeeld vierkant formaat is maximaal 800 bij 800 pixels
    Foto’s maximaal 450 kb groot

Anoniem

Vandaag, 27 maart in hut 9 geweest (hele mooie hut en heerlijk met een kacheltje)
    Het was prachtig weer dus dat hadden we mee.
    Helaas niet veel soorten gezien maar wel een hele mooie dag gehad.
    Ik weet niet meer hoe groot de foto’s moeten zijn om te plaatsen in het forum.
    Ik heb gezocht bij de uitleg maar kon het niet vinden.
    Dan zal ik maar opnoemen wat we gezien hebben.

– Koolmezen (heel veel)
    – Pimpelmezen.
    – Grote Bonte Spechten m/v
    – Vink m/v
    – Roodborst
    – Boomklever
    – Winterkoning
    – Goudhaantje
    – * Citroenvlinder*.

Helaas was er vanaf 12:30 uur toto 15:00 uur nagenoeg geen activiteit.
    Goede reden om weer eens terug te gaan.

Roodborst.jpg

Anoniem

Ik hoop komende vrijdag ook op een paar mooie soortjes 🙂

Jan Roelof Koops
    Verhalenverteller

Mooie foto’s weer. Ik zie dat er nu meer soorten zijn. Maar weer snel boeken om mijn nieuwe lens uit te proberen. Groet, Jan Roelf

Jan Tijsma
    Verhalenverteller

Weer leven in de brouwerij. Vanmorgen alleen al 12 soorten. Genieten met dit weer!
    Turkse-tortel-drinkend.jpg Winterkoning.jpg Tjiftjaf-1.jpg Merel-vrouw.jpg

Anoniem

Mooie foto’s Jan en inderdaad gelukkig even mooi weer 🙂

Groetjes, Helma

Jan Tijsma
    Verhalenverteller

Het begint er weer op te lijken met dat zonnige weer en even geen regen. Er lag een laagje ijs op het water en dat gaf een mooi effect. Vandaag leuke waarnemingen als sijsje en putter. F-Sijsje-drinkend-in-spiegelbeel-op-laagje-ijs.jpg F-Putter-dichtbij.jpg F-Putter-2-dichtbij.jpg F-Sijsje-vrouw-drinkend.jpg

Peter van Velzen
    Admin

Oh, jammer en de hoop dat de bonte vliegenvanger alweer terug is is dus voorbarig.
    Nog even geduld dus.

Han Bouwmeester
    Admin

Even een belangrijke pas op de plaats aangaande de bonte vliegenvanger. Voor alle zekerheid even melden dat dit geen hele recente foto’s zijn maar van een eerder bezoek.

Peter van Velzen
    Admin

Leuke foto’s. En hoera, de bonte vliegenvanger is weer terug. Mijn broedkastjes zijn klaar, alleen even de talrijke mezen eruit houden. Hier nog niet waargenomen, maar het is wel bemoedigend dat deze er al is. De warme winter forceert de Rupsen groei naar voren, en het is goed dat de bonte vliegenvangertjes dus daarvan profiteren.
    Ook de tjiftjaf als ik het goed zie, weer van de partij. Ik heb ze hier in Twente ook al gezien, maar nog niet horen tjiftjaffen.
    Het wordt lente.

Anoniem

Prachtige soorten kwamen voorbij op deze regenachtige dag in het Rysterbosk bij Rijs. Foto’s zijn gemaakt door Henk de Vries, directeur bij It Fryske Gea. _HV71113_bw.jpg _HV72464_bw.jpg _HV71750_bw.jpg _HV72415_bw.jpg _HV71677_bw.jpg _HV72485_bw.jpg _HV71659_bw.jpg

Anoniem

Prachtige foto’s Jan

Jan Tijsma
    Verhalenverteller

Vanmiddag was het nog even zonnig en zag de boomklever nestmateriaal halen. Al bezig met voorbereidingen broedkamer!

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Prachtige foto van de Appelvink .

Peter van Velzen
    Admin

Mooie plaatjes Jan.

Jan Tijsma
    Verhalenverteller
    Jan Tijsma
    Verhalenverteller

Het begint weer leuk te worden in de fotohut, nu het wat minder nat is en meer zon. De vogeltrek staat voor de deur en je ziet ook weer andere soorten. De moeite waard om er weer op uit te gaan.

Anoniem

Dankjewel Jan Tijsma

Jan Tijsma
    Verhalenverteller

Mooi. Je hebt er kunstwerkjes van gemaakt.

Anoniem

Ja, had ik zelf meegenomen voor wat extra kleur

Jan Roelof Koops
    Verhalenverteller

Ik zie dat je op de achtergrond rode besjes hebt. Hartstikke leuk, die had ik nog niet gezien. Heb je die zelf geplaatst.

Anoniem

Prachtige serie foto’s

Anoniem

Zaterdag 1 februari in HBN-9 genoten van alle mooie vogels. Heerlijke hut en vooral ook het statief rail is geweldig.
    Gezien: kool-, pimpel- en zwarte mees, roodborst, vink, GBSpecht, boomklever, winterkoning, goudhaantje en merel. E255FA94-C434-400F-A9AC-E47E7A0889AD.jpeg 0B9E3131-AF31-4B1A-B38D-E2D1C7311D7B.jpeg F27919B9-E458-466B-9C6C-964A9F0CE686.jpeg C7D38D06-03C0-4936-B230-8BEC9424E2C0.jpeg A2A91E3F-F18C-4A12-A15B-982A819CC3CA.jpeg

Jan Roelof Koops
    Verhalenverteller

Koolmeesjes, pimpelmeesjes, zwarte mees, goudhaantje, goudvink (mannetje/vrouwtje), merel ,boomklever en de grote bonte specht

Jan Roelof Koops
    Verhalenverteller

Koolmeesjes, pimpelmeesjes, goudhaantje, merel,zwarte mees, boomklever, goudvink, grote bonte specht

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Leuke soorten gezien Jan Roelof .

Peter van Velzen
    Admin

Hallo Jan Roelof, ik heb even de foto’s in de tekst ingevoegd.

Jan Roelof Koops
    Verhalenverteller

Vrijdag 31 januari weer in de hut gezeten. O.a. gezien : grote bonte specht, goudvink, koolmees,pimpelmees, roodborstje, zwarte mees, goudhaantje en de merel

DCF_8829.jpg

DCF_8668.jpg

DCF_8637.jpg

DCF_9146.jpg

DCF_9180.jpg

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

@ Jan Roelof .
    Nog een mooie foto dag gehad op je bezoek woensdag !!

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

@ Jan Tijsma .
    Mooie foto’s jan en altijd leuk de goudhaantje voor de lens te krijgen .

Jan Roelof Koops
    Verhalenverteller

Mooie serie, ik hoop ze woensdag ook te zien. En mocht dat niet lukken dan vermaak ik me ook nog prima. Er valt genoeg te fotograferen.

Jan Roelof Koops
    Verhalenverteller

Is goed, bedankt

Jan Tijsma
    Verhalenverteller

Mooi Jan Roelof, Je had even pech met zo`n regenachtige dag. Vanmorgen heb ik ook nog even in de hut gezeten en had twaalf soorten. Dus woensdag moet het ook lukken. Goudhaantje-recht-voor-de-lens.jpg Goudhaantjes-op-ijslaagje.jpg Boomklever-5.jpg Heggenmus.jpg Vink-man-1.jpg

Peter van Velzen
    Admin

Jan Roelof, ik heb even de foto’s in de tekst ingevoegd.

Peter

Jan Roelof Koops
    Verhalenverteller

Vrijdag 17 januari voor de eerste keer een fotohut gehuurd. Wat een fantastische ervaring en een verslavend iets. De hut is zeer goed ingericht en uitgerust met een een uitstekend systeem om mijn camera en mijn 500mm lens op te hangen. Heb de hut alweer geboekt voor woensdag aanstaande. En ik ga zeker nog meer hutten boeken met als resultaat het fotograferen van eekhoorns en ijsvogels. Hierbij een kleine impressie wat ik heb gefotografeerd in hut HBN-9

DSC_4505-2.jpg

DSC_4511-2.jpg

DSC_4515-2.jpg

DSC_4647.jpg

DSC_4654.jpg

DSC_4661.jpg

DSC_4734.jpg

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

@ Henk .
    Veel succes bij je volgend hut bezoek .

Anoniem

dank jullie, Jaap en Jan. proberen het zeker nog een keer. gelukkig hebben we het niet voor het zeggen en blijft het altijd verrassend wat er voor de hut komt

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Een mooie beleving bij deze comfortabele hut .
    Leuke foto’s heb je hier van laten zien , mogelijk een andere keer de Vuurgoudhaan .

Jan Tijsma
    Verhalenverteller

Mooie foto`s. Jammer van die vuurgoudhaantjes. Komt vast nog wel een keer!

Anoniem

18 december met Erwin majoor naar hut 9 geweest.
    Ondanks de boeren actie’s toch nog redelijk op tijd gearriveerd. 🙂
    Mooie en keurige hut, met mooi spiegelglas en verwarming.
    even wennen dat er een watertafel staat, maar dat duurt niet lang en werkt geweldig.
    het eerste uur weinig activiteit, maar daarna genoeg te beleven.
    We hoopten natuurlijk op de vuurgoudhaan maar die liet zich helaas niet horen en zien.
    Gezien;
    GBS M/V deze kwamen geregeld voor de hut en zaten ook erg dichtbij. ( dankzij denk ik het spiegelglas)
    zwarte mees
    matkop
    pimpelmees
    koolmees
    houtduif
    gaai ( erg schuw)
    merel
    winterkoning
    roodborst
    boomklever
    vink

Al met al een mooie dag in een mooie hut.
    komen hier zeker nog een keer weer _MG_3619.gif _MG_3920.gif _MG_3868.gif _MG_3729.gif

Jaap . Deenik
    Verhalenverteller

Mooie foto’s Peter .
    Is zeker een prachtige hut waar leuke soorten gezien worden , oa de Goudhaantje .

Han Bouwmeester
    Admin

Wat leuk dat je naar deze hut bent geweest Peter! Hoop zelf binnenkort ook een dag te gaan want de soorten zijn idd uitnodigend. Jammer dat de vuurgoudhaan geen zin in een shoot had maar wat je wel hebt mag er meer dan zijn!

Peter van Velzen
    Admin

Dank Michel en Jan voor jullie feedback.
    En natuurlijk Jan, nog bedankt voor het goede beheer van deze mooie hut. Alles was perfect, schoon en comfortabel. En de kachel . . . . . ach, gelukkig had ik me redelijk warm gekleed, dus was het uit te houden :<))

Michel Roesink
    Verhalenverteller

Mooie foto’s Peter, vooral die van de badderende goudhaan!

Jan Tijsma
    Verhalenverteller

Dank Peter voor je heldere en uitnodigend verslag. Jammer van de verwarming door een defect aan de wifi en natuurlijk voor het missen van de vuurgoudhaan. Verder mooie foto`s, ook van die rappe sperwer.

50 berichten aan het bekijken - 51 tot 100 (van in totaal 173)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.